Vzdelanie a moderné technológie idú našťastie dlhodobo ruka v ruke a na tom stavali pri svojom projekte aj šikovní Slováci.
Slováci nám už neraz dokázali, že svojou kreativitou a zároveň schopnosťou pretaviť nápady v realitu dokážu priniesť zaujímavé projekty, ktoré majú potenciál uchytiť sa a pomôcť. Jasným dôkazom je aj dvojica Ján Janočko a Ján Borovský, ktorí sú autormi aplikácie Animath. Tá by mala pomôcť začínajúcim školákom plynulejšie nabehnúť na režim výučby a tým pomalším pomôcť dobehnúť náskok spolužiakov. V jednoduchosti, ide o spojenie vzdelania a moderných technológií, takže sa žiaci nižších ročníkov brániť podobnému formátu výučby pravdepodobne nebudú. Hlavným cieľom je pri tom osvojiť deťom matematické princípy postavené na teoretických základoch. Najprv si teda musia naštudovať špeciálne kartičky, ktoré majú na jednej strane vysvetlenú problematiku a na tej druhej už fungujú interaktívne.
Animath je zároveň jednou z hier, ktoré sú súčasťou iniciatívy s názvom Nimbus. Tá predstaví učiteľom aj žiakom možnosti, ako sa vzdelávať hravou a hlavne efektívnou formou. Mesiac po začiatku školského roka, teda od 2. do 6. októbra, vyrazí Nimbus autobus naprieč našou krajinou a žiakom projekt hravého učenia predstaví v praxi. Tvorcovia si dali jasný cieľ, a to naučiť žiakov matematické princípy, ktoré inak nedokážu pochopiť sami. Otázkou bude, či sa Animath sutočne na školách uchytí a záležať bude samozrejme aj na prístupe učiteľov.