Po dlhých rokov sa na scénu vráti 8-čkové kupé.
Ako sme vás už vopred informovali, tohtoročné podujatie Concorso d’Eleganza Villa d’Este sa v prípade značky BMW bude niesť v znamení radu 8 Concept. Z Mníchova tak prichádza počin predstavený v koncepčnej podobe, ktorý poslúži ako predobraz prichádzajúceho nového modelu značky. Sériový rad 8 príde v roku 2018 ako súčasť najväčšej modelovej ofenzívy v histórii spoločnosti, pričom predstavovať má akúsi esenciu toho najlepšieho z moderných kupé nemeckej značky. Sám predseda predstavenstva Harald Krüger prehlásil, že osmička bude opäť reprezentovať špičku športových výkonov a exkluzivity. Bavori tak budú po dlhých 19 rokoch predávať vrcholné kupé radu 6, navyše, v rámci portfólia má nahradiť 6-kové kupé, ktoré s najväčšou pravdepodobnosťou úplné skončí. Už aj samotné tvary naznačujú, že BMW radu 8 bude predstavovať spojenie maximálnej dynamiky, výrazného dizajnu a moderného luxusu. Dôležitý model pre expanziu medzi luxusnými vozidlami má zároveň stanoviť nové meradlá medzi kupé vozidlami vo svojom segmente.
Koncept sa pýši skutočne atraktívnymi tvarmi, ktoré spájajú minulosť s budúcnosťou - ide o ľahko rozpoznateľné vozidlo značky BMW, no zároveň ukazuje novú a sviežu interpretáciu ikonických dizajnových kriviek značky. Silueta štúdie modelu Concept radu 8 sa nachádza nízko nad zemou. Súhra dlhej kapoty a plynulej línie strechy vytvára dynamický pôvab bokov, zatiaľ čo kolmé línie hrán konceptu poukazujú na športové zameranie vozidla. Dominantnými prvkami sú široké ľadvinky mriežky chladiča, úzke dvojité predné laserové svetlomety a otvory na vstup vzduchu s príťažlivým a športovým vzhľadom prednej časti. Emotívne spracovanie plôch dominuje aj zadným partiám štúdie, kde úzke natiahnuté zadné OLED svetlá zasahujú hlboko do bokov a vytvárajú spojenie medzi blatníkmi a zadnou časťou. Športový a ľahký pocit zo zadnej časti napokon dotvára rozmerný zadný difúzor v spodnej časti nárazníka a lichobežníkové koncovky výfukového potrubia. Čerešničkou na torte je následne špecifická sivomodrá perleťová farba Barcelona Grey Liquid a veľké, až 21" disky kolies z ľahkých zliatin.

Azda ešte väčšiu senzáciu zhmotňuje interiér. Iste, je pravda, že stále sa bavíme o koncepčnom automobile, základné tvarovanie a súčasti palubovky budú určite totožné aj v následnej produkcii. Vodič je za volantom obklopený úzko strihnutým priestorom, typickým pre športové vozidlá. Medzi hlavné dizajnové prvky interiéru patrí plynulý prechod medzi palubnou doskou a výplňou dverí ako aj obopínajúci pocit z interiéru. Centrom palubnej dosky je stredný panel, ktorého tvary sú na pomery BMW naozaj nezvyčajné. Pochopiteľne, svedkami sme minimalistického štýlu, minima fyzických tlačidiel a tých najkvalitnejších materiálov vyzdvihujúcich exkluzivitu a vrcholný dizajn. Športové sedadlá majú úzky tvar, pričom základnú kostru tvorí karbónová škrupina čalúnená jemnou kožou. V rovnakom spracovaní pokračuje aj volant s ručne brúsenými hliníkovými ramenami. Moderný a prvotriedny nádych interiéru dotvára kombinácia karbónu, spomínaného hliníka, tmavohnedej a bielej kože Merino či taký ovládač iDrive vyrobený z tmavého krištáľu Swarovski.
8-kový koncept predznamenáva tvary, ktoré značka BMW čoskoro pretaví do sériovej podoby. Novinka bude staviať na úspešnej tradícii, ktorú má spoločnosť v oblasti luxusných športových vozidiel, pričom prinesie ďalší vzrušujúci model. Po stránke techniky zatiaľ veľa oficiálnych informácii nie je, čo-to však už vieme. V základe bude rad 8 poháňaný výhradne zadnými kolesami, za príplatok však v ponuke nebude chýbať pohon xDrive. Vlajkové kupéčko bude stáť na platforme CLAR (poznáme už z novej 5-ky či 7-čky), v tomto prípade pôjde ale o vlastný rázvor náprav aj rozchod kolies. Samozrejme, súčasťou výbavy budú adaptívne tlmiče ale aj natáčanie zadných kolies. Sprvoti sa šepkalo aj o základnom štvorvalcovom agregáte, posledné správy ale hovoria minimálne o 3-litrovom šesťvalci. Asi nikoho neprekvapí, že napokon bude nasledovať 4,4-litrový osemvalec. Vrcholom v ponuke bude známy dvanásťvalec, ktorý poznáme z modelu M760Li xDrive.