Jednoduchá otázka, jednoduchá odpoveď.
Určite si už mnohí z vás všimli, že šéfovia známych spoločností z technologickej sféry mávajú na sebe oblečené rovnako vyzerajúce kusy handier. Nie je to však spôsobené tým, že ich nezaujíma móda a ani nič, čo s ňou určitým spôsobom súvisí, ale tým, že chcú zredukovať počet rozhodovaní, ktoré počas bežného dňa spravia, na úplné minimum. Otázka teda znie - prečo?
Keď sa ráno prebudíme a začneme urputne premýšľať, na aké raňajky máme práve chuť alebo aké tričko či nohavice si oblečieme do práce alebo školy, vynakladáme tým nemalé množstvo našej energie. A keďže tá nám potom môže chýbať v situácii, kedy ju budeme potrebovať podstatne viac, rastie tu pravdepodobnosť, že nastane situácia, kedy práve kvôli jej nedostatku spravíme nejakú banálnu chybu, pretože stratíme chuť premýšľať nad niečim skutočne dôležitým.
Steve Jobs v ikonickom roláku, džínsoch a New Balance teniskách
Rozhodovanie vyžaduje, aby sme do procesu zapojili vôľu, čiže ide o presný opak toho, čo prebieha pri realizácii našich dennodenných návykov, kedy robíme rozhodnutia úplne automaticky, čiže bez akéhokoľvek premýšľania a vynakladania mentálnej energie. A to je hlavný dôvod, prečo ľudia ako Steve Jobs alebo Mark Zuckerberg na sebe nosia oblečenie s rovnakým strihom, rovnakou alebo podobnou farbou a ďalšími identickými vizuálnymi detailami. Nižšie navyše nájdeš niekoľko výstižných slov z úst šéfa najväčšej sociálnej siete na svete.
"Chcem v mojom živote eliminovať zbytočnosti, aby som robil iba pár podstatných rozhodnutí vrátane hľadania spôsobu, ako najlepšie slúžiť tejto komunite."
"Mám to šťastie, že po každom jednom zobudení začnem slúžiť viac ako jednej miliarde ľudí. A cítim, že nerobím svoju prácu dobre, ak míňam moju energiu na veci, ktoré v mojom živote považujem za povrchné."
Samozrejme, Jobs a ani Zuckerberg nie sú jediné známe mená, ktoré sa týmto šikovným trikom naučili šetriť energiu pre podstatne dôležitejšie okamihy, kedy ju budú potrebovať viac ako pri výbere outfitu. Tim Cook, súčasný šéf kalifornského jabĺčka, je tiež jedným z nich, o čom svedčí jeho obľúbená košeľa s dlhým rukávom, v ktorej ho vidíme počas takmer každého väčšieho predstavenia nových elektronických produktov.