Piatok 24. 11. 2017 meniny má Emília

hľadaj na refresheri

V Prahe je prvé LaFerrari Aperta na československom území. Majiteľa táto famóznosť stála 3,5 milióna €!

Kto by to bol povedal, že jeden z najvzácnejších automobilov sveta poputuje aj do naších končín.

17. marec 2017, 9:03
17. marec 2017, 9:03

Z času na čas sa vám prihovoríme prostredníctvom projektu Exkluzívne automobily zo slovenských a českých ciest, aby sme vám ukázali, aké štvorkolesové zaujímavosti sa u nás nachádzajú alebo vám predstavili nejaký horúci prírastok. Inak tomu nebude ani tentokrát, pravdou ale je, že automobil, ktorý vám detailnejšie ukážeme dnes, nielenže patrí medzi skutočné exkluzivitky, ale zároveň aj zhmotňuje jeden z vrcholov súčasného automobilového priemyslu. Ako ste už z názvu článku vyčítali, ide o najobľúbenejšieho zástupcu svätej trojky hyperšportov, alebo ak chcete člena Holy Trinity. Aby toho nebolo málo, dokonca vo veci nie je "klasická" verzia, ale najnovšie a ešte vzácnejšie vyhotovenie bez strechy. Áno, do Česka totiž v uplynulých dňoch prišlo vôbec prvé a zároveň s najväčšou pravdepodobnosťou minimálne pre túto chvíľu aj jediné Ferrari LaFerrari Aperta na československom území. Potvrdil nám to aj náš fanúšik, známy český car spotter Cossie670, nakoľko v tomto článku nájdete práve jeho autentické fotografie, ktoré sa medzičasom začínajú šíriť do sveta. Vážnosť tohto prírastku naznačuje najmä fakt, že Ferrari v čase predstavenia otvoreného variantu hlásilo, že celá veľmi striktne obmedzená séria je už beznádejné vypredaná, nehovoriac o astronomickej cenovke. 

 

V Prahe je prvé LaFerrari Aperta na československom území. Majiteľa táto famóznosť stála 3,5 milióna €!

 

V susednom Česku sa však exkluzívnym modelom značky Ferrari mimoriadne darí, čoho dôkazom je nielen predajná ofenzíva oficiálneho pražského showroomu automobilky z Maranella, ale aj prítomnosť skutočne veľkých raritiek na českom území. Okrem hneď troch exemplárov hyperšportu LaFerrari evidujeme na cestách aj skvosty ako F12tdf, 599 GTO, dokonca Novitec Rosso F12 N-Largo, Enzo či nespočetné množstvo vrcholných verzií 458 Speciale. Vráťme sa ale k samotnej podstate tohto článku. Hyperšport LaFerrari Aperta vznikne len v počte 209 kusov, z čoho oných 9 exemplárov bude vyrobených výhradne pre účely automobilky. Odlišnosťou v porovnaní s "obyčajným" LaFerrari je pochopiteľne v riešení strechy, keďže otvorený variant disponuje pláteným krytom. Majiteľ českej Aperty však siahol po druhej možnosti v ponuke - odnímateľný čisto karbónový strešný panel. S ním ide ruka v ruke aj špecifická konfigurácia tohto kúsku. Jeho dominantou je nádherný snehobiely lak v kombinácii s čiernymi detailmi. Povedať treba, že určite nejde o základný lak, aký nájdete vo fábii, čo naznačujú aj priložené fotografie nižšie. Exteriér následné dotvárajú čierne spätné zrkadlá, čierne 5-lúčové disky, za ktorými sa schovávajú pre zmenu žlté strmene brzdovej sústavy. Čiernu aplikáciu dostala napokon aj oblasť v okolí dvanásťvalcového srdca.

 

V Prahe je prvé LaFerrari Aperta na československom území. Majiteľa táto famóznosť stála 3,5 milióna €!

 

Ani vnútrajšok neobišiel osobitnú špecifikáciu podľa preferencií majiteľa. Interiér tak trefne zapadá do výslednej optickej konfigurácie, čo ostatne naznačujú najmä žlté línie korešpondujúce so spomínanými brzdami. Takto nádherne vyskladané Ferrari môžete ešte istý čas vidieť naživo mimochodom aj vy, stačí, ak navštívite showroom Ferrari v Prahe, kde je toto LaFerrari zatiaľ vystavené doslova vo výklade. I keď by to na pohľad možno nik nepovedal, Ferrari tvrdí, že verzia Aperta je v porovnaní so zavretým LaF-kom do značnej miery po technickej stránke upravená. Za všetko totiž môže snaha o spevnenie karosérie, ktorá by tak nemala trpiať ani v prípade chýbajúcej strechy. Pod skleneným krytom ale vo výsledku i tak nenájdeme nič iné, ako povestnú V12-ku, ktorá je centrom hybridného ústrojenstva. Zvukový orchester si diriguje agregát s objemom 6,262 litra produkujúci výkon 588 kW / 800 koní, no a následne elektromotor, ktorý poskytuje silu 120 kW / 163 koní. Celkový výkon 963 koní prenáša dvojspojková prevodovka výhradne na zadné kolesa. V prípade rýchlostných parametrov sa bavíme v rovine akcelerácie na sto kilometrovú rýchlosť za približne 2,9 sekundy, na 300 km/h to je okolo 15 sekúnd, zatiaľ čo maximálna rýchlosť figuruje na úrovni tesne cez hranicu 350 km/h.

 

V Prahe je prvé LaFerrari Aperta na československom území. Majiteľa táto famóznosť stála 3,5 milióna €!

 

Určite vás zaujímajú ešte dve informácie. Ako prvé je to samotná cena, no žiaľ, prakticky doteraz sme sa oficiálnou cestou presnú cenovú politiku nedozvedeli, za čo môže najmä skutočnosť, že každý exemplár má byť špecifický. A ostatne, v čase, kedy sme Ferrari Apertu spoznali, boli už všetky exempláre beznádejne vypredané, preto pochopiteľne Ferrari už o cenách toľko nevravelo. Podľa zákulisných informácii ale tento konkrétny kúsok v Česku vyšiel údajne jeho majiteľa 95 miliónov českých korún, čo je teda približne 3,5 milióna €! To už je pekná pálka. Pokiaľ vás zaujíma majiteľ ako taký, vedzte, že  jeho meno momentálne ani sami nevieme, i keď v kuloároch kolujú všakovaké indície. Ako ale vždy tvrdíme, nás to v konečnom dôsledku nezaujíma tak, ako samotný hyperšport. V každom prípade, na záver nám neostáva nič iné, ako zaželať majiteľovi veľa šťastných kilometrov a nám obyčajným smrteľníkom dúfať, že tento skvost sa nám podarí vidieť na vlastné oči. Ak sa to niekomu z vás podarí, určite sa s vami zvyšnými podelíme o fotografie na našej stránke.

 

Zobraziť galériu 20 galeria
Vyjadri svoj názor na článok
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad! Menej takýchto článkov
Super! Viac takýchto článkov
Povedz nám, prečo sa ti článok nepáči:
Ďakujeme za tvoj názor!
Pomáha nám a autorom pri skvalitňovaní obsahu na stránke.
Zobraziť 9 komentárov
Diskusia
Diskusia je len pre prihlásených
9 komentárov
Zoradiť komentáre podľa obľúbenosti času pridania
avatar
Clark Kent17. marec 2017, 15:18

Dúfam, že na tomto koníkovi bude jazdiť a nie držať ho niekde v garáži. Takéto monštrá majú trhať cesty! :)

8 Odpovedať · Nahlásiť
Jakub Hajník17. marec 2017, 16:18

skor tie cesty ho roztrhaju XDD

34 Odpovedať · Nahlásiť
Tafari Jay17. marec 2017, 15:22

Jezdit..jen když Ferrari dovolí.

1 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
jakub004018. marec 2017, 12:53

V tomto prípade to tak nefunguje ako pri modeloch bez homologizácie na verejné komunikácie, teda napríklad od LaFerrari odvodený model FXXK alebo 599XX a podobne, kde miliónové auto zakúpené majiteľom zostáva vo Ferrari a len na požiadanie mu ho dopravia na dohodnutý okruh, kde ho môže prevetrať. Asi takto si to myslel. LaFerrari a LaFerrari Aperta sú však modely uspôsobené na bežné cesty a majitelia ich majú priamo vo svojich garážach a môžu s nimi jazdiť kedy chcú :)

7 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Analytik17. marec 2017, 23:06

A Josh Cartu medzitým brázdi cety a nikto si ho ani nevšimne :D

1 Odpovedať · Nahlásiť
Jiri Cila17. marec 2017, 15:32

kellner ?

0 Odpovedať · Nahlásiť
Tafari Jay17. marec 2017, 15:50

ten jistě nemá potřebu utrácet prachy za takovouhle zbytečnost

4 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
YEEZY20. marec 2017, 14:02

Jak to můžeš vědět? Když si koupil Ageru za 1m EURO myslím že by neměl problém si koupit takovou nádheru.

0 Odpovedať · Nahlásiť
Michal Hucák17. marec 2017, 14:31

Nádhera ??

-10 Odpovedať · Nahlásiť
Odoberaj REFRESHER videá
Najčítanejšie