Prekvapujúce fakty o prvom mužovi YouTube.
Felixa Kjellberga, najznámejšiu osobnosť internetu, spomíname na našom webe pomerne často. Neustále sa okolo neho deje niečo zaujímavé, čo zaujíma stovky tisícov ďalších, no uvedomili sme si, že sme ho nikdy neodprezentovali v inom článku, než v krátkych nabitých aktuálnymi informáciami. Dnes má na konte takmer 51 miliónov odberateľov a ide v podstate o novodobú celebritu mladých ľudí, mať aký-taký prehľad teda nemôže byť na škodu.
Začínal s iným kanálom, zabudol však jeho prihlasovacie údaje
Meno PewDiePie neznie veľmi jednoznačne a jeho význam zaujíma mnohých ľudí. Podľa jeho slov ide o kombináciu zvuku, ktorý robí laser pri vystrelení a skrátka zomri! Presne takto, PewDie, nazval Felix svoj prvý kanál. Naňho sa však potom dlhšiu dobu neprihlasoval a jednoducho zabudol prihlasovacie údaje. Miesto toho, aby kontaktoval podporu či založil kanál s rovnakým menom, no iba s dvojkou na konci, dal na koniec Pie, kedže má skrátka rád koláč. Typický PewDiePie.
Aby sa zo začiatku uživil, predával hot-dogy
Kanál PewDiePie založil v roku 2010 na univerzite a ihneď si videotvorbu zamiloval. Celé to prerástlo až natoľko, že sa o rok univerzity vzdal kvôli svojej, vtedy ešte len pomaly rastúcej YouTube kariére. Jeho rodičia z toho boli však zdesení a odmietli ho podporovať, a tak si na život a tvorbu videí musel nejak zarábať. Začal na vlastnú päsť predávať hotdogy. "Spätne si uvedomujem, že to bolo absurdné. Na to, aby sa človek dostal na Chalmers potrebuje samé A-čka, ja som bol však šťastný so svojimi videami a hot-dogmi."
Videohry mali prednosť pred školou
Na rozdiel od mnohých ostatných youtuberov, PewDiePie nezačal natáčať videá od malička - v skutočnosti miloval len videohry. Bol posadnutý kreslením fiktívnych postavičiek, miloval najmä Sonica a Maria. Nakoniec to prerástlo do stavu, kedy začal miesto strednej školy ostávať potajomky doma a hral hry, z čoho vznikalo množstvo problémov i spory s rodičmi. Tým sa jednoducho nepáčilo, že všetok svoj voľný čas (a nielen ten) trávil za počítačom.
Najodoberanejším kanálom len na štyri dni
Felix prevzal žezlo najodoberanejšieho kanálu 15. augusta 2013 od Smosh. V novembri ho však predbehol oficiálny kanál červenej sociálnej siete YouTube Spotlight. Viedol až do 8. decembra, vtedy však PewDiePie nasadil ťažký kaliber a opäť sa dostal do popredia. No to iba na štyri dni, potom ďalších desať opäť viedol Spotlight. A od 22. decembra 2013 je najodoberanejším bez prestávky, šnúru si drží už takmer 1100 dní.
Podľa finančných analytikov zarába omnoho menej, než by mal
15 miliónov dolárov za rok 2015 pôsobí ako slušná čiastka na človeka jeho veku, podľa časopisu Forbes však ide stále o výrazne podhodnotenie. Porovnal jeho zárobok s tržbami niektorých televíznych seriálov od CBS a na základe sledovanosti vypočítal, že by mal zarábať niekoľkonásobne viac. Navyše treba zarátať aj mediálnu moc; podľa finančných analytikov zarába Felix skrátka málo.
Kvôli otravným fanúšikom sa aj presťahoval
PewDiePie má fanúšikov naozaj mnoho a veľký počet z nich sa s nim chce stretnúť. Na tom, že sa niekto túži porozprávať sa so svojím idolom nie je nič zlé, no ak začnú vyklopkávať na dvere a dobýjať sa do jeho domu, ako popísal útoky háld fanúšikov, niečo je zle. Aj preto sa Felix už niekoľkokrát presťahoval, niektorí z jeho publika mu skrátka nedajú pokoj. Aktuálne žije v Brightone, na juhu Veľkej Británie. To, že ho ľudia všade potľapkávali ho jednoducho štvalo. "...a ja som sa nestal youtuberom, aby som bol slávnym. Začal som s YouTube, lebo som sa nudil." Mimochodom, raz sa mu podarilo byť takmer aj vyhodeným z paneláku.
Najväčší influencer mladých Američanov
V roku 2014 usporiadal magazín Variety prieskum, v ktorom mladí Američania hlasovali, ktorá z celebrít ich najviac inšpiruje a zabáva. Vyhral samozrejme PewDiePie, no treba spomenúť, že v rebríčku s prehľadom prekonal aj mená ako Seth Rogan, Jennifer Lawrence či Leonardo DiCaprio. Na prvý pohľad sa to nemusí zdať až takou veľkou vecou, uvedomme si však veľkosť a vplyv Hollywoodu na USA. Jednoducho, jeden z kráľov modernej popkultúry!
Ak chceš uspieť s hrou, mal by ju natáčať práve on
PewDiePie odjakživa komponuje do svojej tvorby aj veľké množstvo neznámych indie hier. Tým sa tak dostáva obrovskej popularity a vývojári tak objavili nový recept na úspech. Ak si do zahrá PewDiePie, profit je zaručený. Začali tak do hier skrývať rôzne easter eggy smerované na jeho adresu, nechýba množstvo narážok či podobných vtipov. Mimochodom, potom, čo PewDiePie vydal video z hry Goat Simulator, stúpli predaje o niekoľko stoviek percent.
Tajomstvo úspechu?
Každý by asi chcel vedieť kúzlo Felixovho úspechu. V roku 2012, kedy mu záležalo na všetkom, kolovali po YouTube najmä nezáživné, často ani nekomentované walktroughy a dnes veľkí youtuberi boli v zárodkoch. Podľa magazínu Variety si PewDiePie získaval divákov tak, že svoje videá viedol, akoby sa rozprával s dobrým kamarátom. Treba spomenúť, že jeho videá sú odlišné od veľkej väčšiny ostatných produktov youtuberov - svoje videá odjakživa začínal vysokým a hlavne energickým PeeewDieePieee, ktoré vo vlne nudných a nezáživných predstavovačiek v ostatných let's playov jednoducho vynikli. V každom jednom videu z neho sála obrovské množstvo energie a aj keby nič nepovedal, zlepší ti náladu.
Jeho priateľka ho spoznala cez videá
Príbeh o tom, ako sa PewDiePie spoznal s jeho aktuálnou priateľkou, Taliankou Marziou Bisognin, je pomerne sladký. Jedna z jej kamarátok Marzii odporučila Felixove videá na internete, načo si ich ona jednoducho zamilovala. A to až natoľko, že mu hneď o niekoľko dní napísala fanúšikovský list. Ten obsahoval samé hrejivé slová a vďaku za hodiny vynikajúcej zábavy, načo spolu začali internetovú konverzáciu. Felix za ňou dokonca cestoval do Talianska, potom sa spolu vrátili do Švédska a teraz žijú obaja spolu v Británii.
Aj napriek tomu, že na jeho kanáli nie je komercia natoľko nezvyčajnou, treba povedať, že svoju mediálnu moc smeruje predovšetkým do charít. Na ich podporu sa zameriava už od roku 2012 - spomeňme len nedávny vianočný livestream (spolu s niektorými ďalšími youtubermi), na ktorom sa vyzbieralo astronomických 1,3 milióna dolárov. Je jasné, že PewDiePie skrátka vie, čo robí a svoje videá, ktoré pre diváka na prvý pohľad môžu pôsobiť ako prvoplánový výsmech, v skutočnosti vedie premyslene a sofistikovane. Zrejme aj z nepochopenia pramení vlna nepriazne, ktorá sa k Felixovi viaže tak ikonicky. Mimochodom, jeho kanál oceňuje aj YouTube, v rámci všelijakých ocenení, ktoré pre tvorcov pripravuje, vyrobila spoločnosť špeciálne pre neho nádherné ocenenie za 50 miliónov odberateľov. A aký máš k nemu vzťah ty? Občas si ho pozrieš, si na jeho tvári závislý alebo ho nemôžeš ani vystáť?