Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Utorok 27. 10. 2020 meniny má Sabína

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Technologické novinky a celého operátora v appke ti prináša Radosť.Tvoj digitálny operátor.Viac o radosti
Tech - Autá
5
Martin Mičuda
10. november 2016, 18:32
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Etalón svojej triedy sa dočkal faceliftu. Nový Golf je dizajnovo atraktívnejší, no zaujme najmä technológiami

Bestseller nižšej strednej triedy siedmeho pokračovania sa dočkal očakávanej modernizácie.

Martin Mičuda
10. november 2016, 18:32
Etalón svojej triedy sa dočkal faceliftu. Nový Golf je dizajnovo atraktívnejší, no zaujme najmä technológiami
Skúšaj Radosť týždeň zadarmo a bez obmedzeníStiahni si appku
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
5
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Druhý októbrový štvrtok je dňom, kedy bolo naplánované oficiálne predstavenie faceliftovanej podoby jedného z najúspešnejších automobilov na svete. Reč je nepochybne o vozidle Volkswagen Golf, no a keďže automobilky si na presnosť potrpia, plány sa naplnili a my spoznávame ikonický bestseller v jeho najnovšej podobe. Tú sme síce očakávali už na nedávnom autosalóne v Paríži, nakoľko sa tak ale nestalo, opäť sme svedkami osobitného odhalenia, ktoré bolo navyše možné sledovať naživo. A výsledok? Ide o Volkswagen, takže diametrálne zmeny hádam nik nečakal, pravdou ale je, že sa zmenilo toho viac, ako by niekto na prvý pohľad povedal. Exteriér sa nesie naďalej vo svojom tradičnom podtóne, doplnili ho ale viaceré nové detaily. Predný aj zadný nárazník dostal pozmenený, značne modernejší tvar, pričom Golf dostal prepracovanejšie predné svetlá. Tie síce tvarovo vyzerajú prakticky identicky, vnútri sa ale zmenila ich grafika a do vrcholnej výbavy sa nasťahovali dynamicky tvarované full-LED svetlomety. Inak tomu nie je ani vzadu, kde svetlá dostali rovnako odlišný vizuál, ktorý korešponduje so súčasným trendom modelov značky. Zaujímavosťou sú pritom výfuky, keďže tie môžu mať klasický okrúhly tvar, na fotkách ale vidieť aj moderné oválny koncovky (na štýl súčasných Mercedesov). Na rozdiel od nedávneho faceliftu Octavie okrem toho spoznávame aj podoby vrcholných verzií, a to či už naftového GTD, benzínového GTI, ale aj elektrického GTE. Vo všetkých troch prípadoch exteriér dostal ešte športovejší look, pričom ako sme si už zvykli, motorovú odlišnosť reprezentuje iná farba lišty v maske.

 

Pokiaľ ide o platformu, MQB sa tentokrát nemení, do ponuky ale určite pribudnú nové odtiene karosérie či dizajny diskov. Mimochodom, ak ste nedávne neverili uniknutým fotografiám, mýlili ste sa, lebo ako môžete vidieť, skutočne šlo o finálnu podobu faceliftu. Čo je ale teraz podstatnejšie, sú novinky. Tie sa odohrali prevažne pod plechmi. Ako prvé sa treba pozrieť pod kapotu, kde sa po vzore Octavie do ponuky začleňuje úplne nový motor 1.5 TSI Evo s výkonom 96 kW / 130 koní (BlueMotion verzia) a 110 kW / 150 koní, ktorý odstupom času vytlačí z ponuky terajšie 1.4-ky. Benzínový štvorvalec disponuje systémom vypínania valcov, turbodúchadlom s variabilnou geometriou lopatiek či novou generáciou priameho vstrekovania paliva. Zmeny nastali aj na vrchole ponuky, kde môžeme nájsť ikonické GTI-čko s benzínovým dvojlitrom TSI. Jeho výkon poskočil na na 169 kW / 230 koní v štandardnej verzii, vyhotovenie s dodatkom GTI Performance sa po novom pýši silou 180 kW / 245 koní.

 

Etalón svojej triedy sa dočkal faceliftu. Nový Golf je dizajnovo atraktívnejší, no zaujme najmä technológiami

 

Asi najväčší progres evidovať v interiéri. Aj keď modernizovaná Octavia prišla do sériovej výbavy s novým displejom multimediálneho centra o čosi skôr, Volkswagen ho ukázal už na jesennom autosalóne v e-Golfe Touch, no a v tomto momente môžeme 9,2" obrazovku infotainmentu vidieť aj v klasických verziách. Stredový panel tak prešiel väčšími zmenami, ktoré umožňujú zasadenie väčšieho displeja s obrovskou dotykovou obrazovkou, čírym skleneným povrchom a hŕstkou dotykových tlačidiel po jej ľavej strane. Čo však Octavia nemá a Golf po tomto facelifte vyfasoval, sú plne digitálne budíky, teda 12,3" LCD prístrojový panel Active Info Display s nastaviteľnými funkciami a širokou škálou zobrazení. Toto riešenie už poznáme z väčšieho Passatu či Tiguánu, kde sa tešia veľkej obľube.

 

Čudovať sa nemôžeme, nerátajúc prémiové automobilky, ide o najsofistikovanejšie budíky na trhu. Interiér tradičného zástupcu nižšej strednej triedy tak vyzerá skutočne moderne a hodnotne, čo bude určite jeho silnou stránkou. Môže za to plejáda najmodernejších asistentov a systémov, vrátane Apple CarPlay či Android Auto, ktoré sa tešia čoraz väčšej obľube. Držiteľ titulu európske Auto roka 2013 ďalej dostal Traffic Jam Assist a Emergency Assist, čiže asistenčné technológie určené pre jazdu v zápche, respektíve funkcionalita užitočná pri nehodách. V rámci príplatkovej výbavy však nebudú chýbať systémy ako Lane Assist, Adaptive Cruise Control, Park Assist, Automatic Post-Collision Braking System či Pedestrian Monitoring, alebo ovládanie gestami. S príchodom faceliftovaného Golfu sa do ponuky začleňuje novo vyvinutá 7-stupňová dvojspojková prevodovka DSG.

 

Etalón svojej triedy sa dočkal faceliftu. Nový Golf je dizajnovo atraktívnejší, no zaujme najmä technológiamiEtalón svojej triedy sa dočkal faceliftu. Nový Golf je dizajnovo atraktívnejší, no zaujme najmä technológiami

Etalón svojej triedy sa dočkal faceliftu. Nový Golf je dizajnovo atraktívnejší, no zaujme najmä technológiami

Etalón svojej triedy sa dočkal faceliftu. Nový Golf je dizajnovo atraktívnejší, no zaujme najmä technológiami

Etalón svojej triedy sa dočkal faceliftu. Nový Golf je dizajnovo atraktívnejší, no zaujme najmä technológiami

Etalón svojej triedy sa dočkal faceliftu. Nový Golf je dizajnovo atraktívnejší, no zaujme najmä technológiami

Etalón svojej triedy sa dočkal faceliftu. Nový Golf je dizajnovo atraktívnejší, no zaujme najmä technológiami

Etalón svojej triedy sa dočkal faceliftu. Nový Golf je dizajnovo atraktívnejší, no zaujme najmä technológiami

Etalón svojej triedy sa dočkal faceliftu. Nový Golf je dizajnovo atraktívnejší, no zaujme najmä technológiami

Etalón svojej triedy sa dočkal faceliftu. Nový Golf je dizajnovo atraktívnejší, no zaujme najmä technológiami

Etalón svojej triedy sa dočkal faceliftu. Nový Golf je dizajnovo atraktívnejší, no zaujme najmä technológiamiEtalón svojej triedy sa dočkal faceliftu. Nový Golf je dizajnovo atraktívnejší, no zaujme najmä technológiamiEtalón svojej triedy sa dočkal faceliftu. Nový Golf je dizajnovo atraktívnejší, no zaujme najmä technológiami

 

Ktorý z dvojice práve faceliftovaných koncernových modelov nižšej strednej triedy by si volil ty?
Škoda Octavia
86 hlasov
Volkswagen Golf
527 hlasov
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Dátuj a volaj za 20 € do nekonečnostiAktivuj si SIMku Radosti
Ohodnoť článok
15
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.