Dočkáme sa niekedy dvojky?
Warcraft nesklamal kvalitatívne, teda aspoň väčšinu našej redakcie nie. Nikto od toho totiž nečakal áčkový blockbuster. Samozrejme, najhoršie na tom bol scenár a dialógy, ale snímka ako celok nedopadla tak zle, ako sme sa obávali, že dopadne. Horšie to už bolo s finančnou stránkou. Na domácej pôde vydoloval Duncan Jones ani nie mizerných 50 miliónov dolárov a nebyť čínskych die-hard fanúšikov, Warcraft by bol prepadákom. Film celosvetovo zarobil 430 miliónov dolárov, pričom len Čína sa postarala o väčšiu polovicu z tejto položky. Rozhodne šlo pre Universal o trpké sklamanie. Po týždňoch, vlastne mesiacoch od premiéry, sa k istým veciam vyjadril aj samotný režisér. Tvrdí, že si je vedomý chýb filmu, najmä čo sa týka tempa a gradovania, rovnako ako prestrihaného príbehu. Prácou na filme strávil viac než tri roky a za ten čas sa ohromne zmenil, aj keď po len po malých úpravách. Tých však boli stovky a mrzí ho to, že to nedopadlo tak, ako dúfal.
Čo sa režisérskeho zostrihu týka, ten podľa Duncana nikdy nevyjde. Jednak by to štúdio vyšlo na ďalšie milióny, jednak je množstvo scén nedokončených, hlavne čo sa trikov týka. Nakoniec, Warcraft je CGI more. Ak sa nejaká scéna nemala dostať do finálneho zostrihu, trikári na nej prestali pracovať. Za ďalšie, množstvo scén ostalo len v Duncanovej hlave, keďže na pár nápadov počas písania scenára zabudol, iné zase nefungovali a tak ďalej a tak ďalej. Jedno je isté, Jones by veľmi rád natočil sequel, respektíve spin-off, ak na to dostane príležitosť. Chceli by ste vidieť prípadné pokračovanie? Za seba môžem povedať, že by som tomu dal šancu.