Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
2. júna 2016, 19:18
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Ferrari 458 MM Speciale ako exkluzívna 605-koňová jednokusovka postavená na želanie

TECH
Uložiť Uložené

Maranellská automobilka predstavila ďalší zo svojich one-off projektov.

Nie je žiadnym tajomstvom, že Ferrari z času na čas postaví ešte väčšiu špecialitku než "klasické" vozidlá, z ktorej sa môže vo finále napokon tešiť len jeden človek. Reč je o zákazkových one-off modeloch, ktorých vzišlo za posledné roky z Maranella viac než dosť, no a najnovšie spoznávame ďalší. Povedať pritom treba, že sprvoti to vďaka špionážnym fotkám už vyzeralo tak, že Ferrari testuje za posledné obdobie viac a viac pretriasaný model pod názvom Dino, čiže akýsi nový kôň, ktorý by reprezentoval nový základný model značky. Pravda je však taká, že ide práve o novú "jednokusovku", ktorú stvárňuje exkluzivitka pod názvom 458 MM Speciale. Možno by ste to na pohľad nepovedali, no jej základom nie je najnovšia 488-čka, ale ako názov napovedá, starší, no nemenej zaujímavý model 458 Speciale. Vo svojich útrobách tak schováva 4,5-litrový atmosféricky osemvalec s výkonom 445 kW / 605 koni a krútiacim momentom 540 N.m. Výkonostne sa tak nič nezmenilo, inak tomu nie je ani v prípade rýchlostných parametrov - akcelerácia na stovku MM-ku trvá rovné 3 sekundy, zatiaľ čo maximálna rýchlosť je 325 km/h.

Už tradične je však podstatou tohto výtvoru najmä dizajn, keďže ten bol navrhnutý v zmysle majiteľových predstáv v rámci divízie Ferrari Styling Center. Základom je novo-navrhnutá hliníková karoséria, ktorá svojimi tvarmi miestami pripomína onen model 488 GTB. Tento exemplár však dostal biely odtieň Bianco Italia, ktorému kontrastujú do čiernej farby zabalené A-stĺpiky, čím karoséria budí dojem, že čelné sklo je prepojené s tými bočnými. Zadná časť bola úplne "prekopaná", zatiaľ čo v spodnej časti vozidla nájdeme úplne nové nárazníky, ktoré boli pre zmenu vyrobené výhradne z uhlíkových vlákien a svojou farebnou kombináciou dotvárajú vyšperkovaný dizajn. Novým dizajnom navyše disponujú aj samotné disky kolies, pričom k celkovému veľmi atraktívnemu dojmu dopomáha aj talianska trikolóra, ktorá sa tiahne ponad celu karosériu. Náhľadom do interiéru zatiaľ nedisponujeme, vieme však, že majiteľom je (neznámy) Brit, preto si volant našiel miesto na pravej strane, pričom vnútorné detaily, vrátane prešívania kože by mali byť v bielej farbe. Vo výsledku tak môžeme tento výtvor označiť za jeden z tých vôbec najkrajších, aké v rámci jedno-kusových záležitostí od Ferrari za poslednú dobu vzniklo.

Ferrari 458 MM Speciale ako exkluzívna 605-koňová jednokusovka postavená na želanie
Ferrari 458 MM Speciale ako exkluzívna 605-koňová jednokusovka postavená na želanie
Ferrari 458 MM Speciale ako exkluzívna 605-koňová jednokusovka postavená na želanie
Ferrari 458 MM Speciale ako exkluzívna 605-koňová jednokusovka postavená na želanie
Domov
Zdieľať
Diskusia