Bude hra rovnako taká úžasná ako doterajšie videá?
Uncharted 4: A Thief’s End je gold, čo znamená, že titul je už v lise a postupne sa vyrábajú kópie, ktoré bude vlastniť majoritná časť vlastníkov PS4. Takisto padlo embargo na previews (či už písanou alebo video formou) z novej oblasti v 10. kapitole hry, odohrávajúcej sa na Madagaskare. Herné weby teda mohli odkryť svoje dojmy. Nedošlo k žiadnemu prekvapeniu. Downgrade sa nekoná, Uncharted vyzerá božsky, rovnako ako pred rokom či dvoma a gameplay vyzerá byť nielenže zábavný, ale i plný detailov, o akých sa nám na konzolách nesnívalo (a vlastne ani na PC). Zdá sa, že Naughty Dog si užíva hardwarové obmedzenia konzol, konkrétne tie pri PS4. Dokážu totiž využiť ich plný potenciál a dokonale sa naučiť s konzolou pracovať. Je škoda, že počas jedného cyklu nevydajú viac ako dve hry, no tou treťou by sa už len ťažko niekam posúvali.
Keď už sme pritom, The Last of Us 2 nemôžeme skutočne očakávať nijako skoro. Najprv sa tím okolo Uncharted zameria na jedno príbehové rozšírenie (niečo ako Left Behind pre TLoU) a ďalšie dva multiplayerové, až potom sa vrátia k prvotným konceptom a nápadom pre pokračovanie geniálnej post-apo zombie hry, ktoré museli nechať bokom hneď po tom, čo prevzali kormidlo zvané Uncharted 4. Ak ste čítali naše preview spred dvoch týždňov, viete, že po 8 mesiacoch driny, natáčania (mo-cap herci), nahrávania a skladania hry sa Amy Hennig (v Naughty Dog figurovala ako creative director a screenwriter pri celej trilógii) rozhodla štúdio opustiť a pridať sa k Visceral Games (Battlefield: Hardline). Jej pozíciu prebrali Neil Druckman a Bruce Straley („režiséri“ TLoU a dôležití vývojári v Uncharted sérii).
Videli ste snáď v niektorej hre krajší lighting a celkovo prácu s tieňmi a textúrami?
Na internete môžete už v týchto chvíľach nájsť veľké množstvo gameplay videí, my budeme zdieľať to oficiálne priamo od Sony. V ňom vidíme nádherné prostredie, ktoré môžeme definovať ako živý ekosystém so všetkým, čo k tomu patrí. Preskúmanie oblasti v terénnom vozidle na nás zanechalo skvelé dojmy, najmä interakcia džípu s blatom vyzerala veľmi obstojne. Nakoniec, nič z toho nás neprekvapilo, so skvelou fyzikou, interakciou hráča a objektov s prostredím a detailami spojenými so zašpinením oblečenia či rovno okolitého prostredia sme už oboznámení dlhú dobu. Naopak, dlhšiu dobu sme už nevideli combat systém. Ten taktiež prešiel upgradom, či už hovoríme o animáciách, rôznych druhoch zabitia alebo fakte, že spriatelené postavy vám budú pomáhať v boji nezávisle na tom, či pôjde o nascriptované pásmo alebo náhodnú situáciu. Okrem toho vidíme vo videu množstvo ďalších detailov, ale nechceme tu gameplay opisovať doslovne. Vyšantíme sa až v recenzii a dúfame, že hru do jej posledného tajomstva spoznáte aj vy. Všetci sa zhodneme, že tá hra ale vyzerá sakramentsky nádherne. Pár detailov (ako napr. motion-blur) ale niekomu vadiť môže. Uvidíme, koľko grafických efektov titul vo finále prinesie. Palec hore za skvelé spracovanie prstov.
Ak by ste nechápali, čo je na tomto gife nezvyčajné, malá nápoveda: hashtag slnko, tiene...
Až na ten záver, úžasné animácie
Aby sme ale neboli len vlezdoprdelky na pohľadanie, veľmi sme neboli nadšení z AI nepriateľov. Napríklad pri tomto momente sa už pozastaví aj menej všímavý hráč. Obaja strážnici si Nathana jednoducho mali všimnúť. Dúfame, že šlo len o zníženie AI kvôli video-previews, respektíve sa bude dať nastaviť naozaj náročná obtiažnosť. Prinajhoršom je „reaction time“ priamo prepojený s obtiažnosťou.
Neil Druckman taktiež radí, aby hráči hru skutočne hrali a nepokúšali sa o nejaký speedrun. Oveľa lepšie pochopíme príbeh a užijeme si nádherný a obrovský žijúci svet v prípade, že ho budeme skúmať a necháme postavy rozprávať. Uncharted 4 je totiž okrem iného aj hrou od Naughty Dogu s najväčším množstvom in-game dialógov. Taktiež sa vyjadril na margo toho, prečo nevydali hru v roku 2015. Jednoducho by museli niečo orezať a rozhodne by ju nevydali v takej forme ani vizuále, ako plánovali. Podľa Neilových slov ide o vôbec najdlhšiu Uncharted hru s najrôznorodejšími druhmi prostredia.
Na záver tu máme ešte jeden pekný príklad toho, prečo milujeme Naughty Dog a ich prácu s detailmi, ktoré si možno človek počas hrania ani nevšimne, lebo je obklopený mnohými ďalšími aspektmi zamestnávajúcimi jeho myseľ (CGI animácie, dialógy, vizuál...). Aj keď majú všetky tieto hry od autentickosti ďaleko, poteší, ak sa vývojári snažia reálnosť správania či náhodné momenty zachytiť a preniesť práve do týchto postáv, viď. Drakeovo zamyslenie sa nad celkom inou vecou, zatiaľ čo mu Sam niečo vysvetľuje. Pravdepodobne mu vôbec nevenuje pozornosť a hráč môže len dúfať, že myslí na niečo dôležité. Ale vlastne, mne osobne je už do pľaču len z toho grafického spracovania. Nesmierne ma baví pozerať sa len na odraz v Drakeových očiach.
Jedno je isté, Uncharted 4 je s najväčšou pravdepodobnosťou najambicióznejším projektom štúdia Naughty Dog. Momentálne sa lisujú nosiče exkluzívne pre PS4. Hra dorazí na pulty obchodov už 10. mája 2016, a to s českými titulkami ako pre singleplayer, tak (snáď) aj pre multiplayer. Ponúkne hlboký príbeh, mnoho zvratov, zábavnú hrateľnosť, nádherný vizuál s detailnými textúrami, vysokým rozlíšením a množstvom fyzikálnych aspektov, akými sa môže pýšiť len máloktorá hra. A my sa už nesmierne tešíme, až si to sami vyskúšame. Nové hi-res zábery nájdete na tomto odkaze.