Odstupom času sa dozvedáme o dvoch úplne nových verziách vlajkovej lode z Mníchova.
Zatiaľ čo úplne nová generácia BMW radu 7 ohuruje svojimi technológiami širokú verejnosť a jeho prvé exempláre zaplavuje už i naše domáce showroomy či cesty, v úzadí sa naďalej špekuluje o ďalších verziách, ktoré sa skôr či neskôr začlenia do portfólia. Dnešným dňom sa v tejto oblasti dozvedáme o dvoch pripravovaných vyhotoveniach, ktoré samotná automobilka chtiac-nechtiac potvrdila. Prvým z nich je nová základná verzia 730Li, ktorá bude v ponuke stvárňovať najlacnejšiu sedmičku. Jej podstatou je preplňovaný dvojlitrový štvorvalec poskytujúci výkon 185 kW / 252 koní a 350 N.m. Ako už možno tušíte, ide o zhodný agregát, aký nájdeme aj v trojkovom bavoráku, konkrétne vo verzii 330i. Skutočnosť, že vo vlajkovej lodi a zároveň limuzíne týchto rozmerov a "prestíže" nájdeme štvorvalec je možno vskutku zarážajúca, žiaľ tlaky zo strany Európskej únie a jej emisných noriem sú neúprosné. Paradoxne, otázkou však zostáva, či tento model bude dostupný aj pre európsky trh.
Aby sme sa dostali k druhej spomínanej, podstatne dôležitejšej novinke, presunúť sa musíme na opačný koniec ponuky. Tam nepochybne už dlhé roky verejnosť očakáva vrcholnú verziu M7, o nej to však ani tentokrát nebude. BMW sa totiž naďalej drží svojho hesla, že pre potenciálnych záujemcov o M7-čku, je tu Alpina so svojím modelom B7 Bi-Turbo. V Mníchove sa však rozhodli o akúsi zlatú strednú cestu. Na oficiálnych (nemeckých) stránkach automobilky sa totiž v sekcii online konfigurátora objavil model ovešaný plaketou M760Li, ktorý nabáda k tomu, že pôjde o verziu nachádzajúcu sa medzi najvýkonnejšou štandardnou 7-čkou (750Li, resp. čoskoro predstavené 760Li) a stále odmietanou M7-čkou. O M760Li však zo strany značky doposiaľ nepadlo ani pol slova, preto môžeme túto skutočnosť označiť za veľavravný únik informácií, ktoré v konečnom dôsledku potvrdzujuce predošlé špekulácie o športovej, nie "M7-čkovej" verzii. V jej útrobách pritom môžeme očakávať 6,6-litrový dvanásťvalec s preplňovaním (áno ide o agregát poháňajúci Rolls-Royce Ghost) a výkonom na úrovni približne 441 kW / 600 koní. Táto sila bude prostredníctvom 8-stupňového automatu putovať na zadné kolesá (do úvahy prichádza aj xDrive).
Ak verzia M760Li skutočne príde, čo je viac než isté, vydedukovať z toho môžeme hneď viacero poznatkov. Skôr negatívnych. Tým pádom je prakticky potvrdené, že M7 naozaj nevznikne. To je pritom veľkým paradoxom, keďže práve od BMW by sme z trojice nemeckých prémiových automobiliek čakali športový model ako prvý. Ostatne, ich motto a smerovanie odjakživa profilovalo značku ako tú najšportovejšiu. V Mníchove v tom majú ale zjavne jasno. Alebo nie?
M760Li, teda ako 7-čka so športovým orientovaním si to nepochybne bude chcieť zamieriť proti Audi S8 či Mercedesu S 63 AMG. Problémom ale je, že pod kapotou športovej verzie bude ťažký dvanásťvalec, teda typ motora, ktorý jednoznačne predurčuje limuzíny smerom luxusnej jachty, než rýdzo športového atléta. Tak je tomu aj u konkurencie - A8 W12, respektíve S 600-ky sú vyslovene o luxuse. Samozrejme, svetlou výnimkou je dvanásťvalcové S 65 AMG, na to však, či chceme alebo nie, BMW so 7-čkou jednoducho dosiahnuť nemôže. Už samotný Mercedes-Benz, čiže synonymum luxusu a pohodlia statusovo bojuje s týmto modelom vo vodách, kde sa nachádza Rolls-Royce či Bentley, nie to BMW. Nehovoriac o cene, keďže M760Li možno očakávať s cenovkou od cca 140-tisíc, zatiaľ čo 630-koňové S 65 AMG stojí až 235-tisíc €, čo v konečnom dôsledku napovedá o rozdielnosti modelov. Osud vysokovýkonnejšej M7-čky je tak očividne spečatený, nám preto neostáva iné len čakať, v akej forme, a hlavne s akým cieľom BMW M760Li príde.