Spoznávame ďalší výdobytok tohtoročného eventu Wörthersee 2015.
Asi vám neunikla skutočnosť, že v nasledujúcich dňoch sa v Rakúsku začne hlavný program okolo tohtoročného tradičného zrazu pri jazere Wörthersee. Už v predstihu sme spoznali pár zaujímavosti zo strany samotných koncernových automobiliek, ktoré na známe GTI stretnutie privezie ich oficiálne zastúpenie. Dnešným dňom sa celá maškaráda začína, a tak v najbližšom čase isto spoznáme ďalšie, zväčša koncepčné automobily, ktoré sa budú snažiť tamojších prítomných zaujať, spríjemniť im strávené chvíle v dejisku konania zrazu a v neposlednom rade naznačiť kreativitu a aký-taký technický pokrok.
Po upravenej Fabii a brutálnom TT-čku spoznávame ďalšieho do partie, tentokrát ide o záležitosť zo stajne Volkswagen. Vo veci je avizovaný trojdverový Golf GTI Clubsport Concept, ktorý sme nedávno zhliadli na prvých upútavkách vo forme odhalených náčrtoch. Nie je žiadnym tajomstvom, že jeho základom je najnovší Golf GTI, ktorý dostal nový, ešte výraznejší a mohutnejší look. Ten zaujme predovšetkým agresívnejším predným nárazníkom s otvormi pre chladenie bŕzd, všimnúť si však môžeme aj nové bočné prahy s dodatočným polepom, upravený zadný nárazník s väčším difúzorom a dvojicou koncoviek výfukov, no a hlavne výrazný strešný spojler podčiarkujúci zadné partie. Celok láka okolie trendy bielym lakom doplneným o čierne detaily a povestnú červenú líniu prechádzajúcu z masky až do vnútra svetlometov. Tie ponúkajú LED-dioódovu techniku, a to rovnako aj v prípade zadných exemplárov. Opomenúť netreba ani veľké 19" disky kolies.
Motorové útroby vypĺňa osvedčený dvojlitrový štvorvalec, ktorý v tomto koncepčnom riešení ponúka výkon navýšený na hodnotu 195 kW / 265 koní a 350 N.m. Výkon je odosielaný na prednú nápravu cez šesťstupňovú DSG prevodovku a elektronicky riadený XDS diferenciál. Inými slovami, v porovnaní s GTI-čkom s paketom Performance disponuje Clubsport 35-koňovým dopingom. Dokonca, v kuloároch sa šepká, že tento údaj nie je konečný, keďže GTI Clubsport technici údajne vybavili možnosťou krátkodobého navýšenia plniaceho tlaku turba, čím sa výkon v krátkom časovom momente navýši až na úroveň 214 kW / 291 koní. Funkcia, ktorá je známa ako overboost, je tak prioritne určená na šprinty či pružné akcelerácie a predbiehačky. Bližšie informácie vrátane rýchlostných parametrov nepoznáme, určite však môžeme očakávať pekné hodnoty, vrátane akcelerácie na stovku za približne 5,8 sekundy. Určite nemôžeme nespomenúť aj fakt, že Golf GTI Clubsport predstavuje doteraz najvýkonnejší GTI-čkový Golf vôbec, čo naberá na ešte väčšej celkovej atraktivite.
Čerešničkou na torte je navyše informácia, že na rozdiel od predošlých predstavených štúdií, sa tento golfík čoskoro objaví aj vo volkswageňáckej ponuke. Áno, vidíte dobre, koncept, ktorý budete môcť v najbližších dňoch vidieť na tohtoročnom Wörthersee, sa dočká produkčnej verzie, ktorá príde pravdepodobne ako Golf GTI 40th Edition, keďže budúci rok Volkswagen oslavuje 40. výročie od uvedenia prvej generácie azda najznámejšieho hot-hatchu na svete. Zmeny v porovnaní so sériovou verziou by mali byť veľmi minimálne, tešiť sa vraj môžeme dokonca aj na manuálnu prevodovku. Múderejší ale budeme až neskôr.