Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Nedeľa 29. 11. 2020 meniny má Vratko

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Technologické novinky a celého operátora v appke ti prináša Radosť.Tvoj digitálny operátor.Viac o radosti
Tech - Autá
3
Martin Mičuda
9. máj 2015, 12:15
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Audi privezie na zraz pri Wörthersee 600-koňové TT-čko s elektrickým bi-turbom!

Malý športiak zo stajne štyroch kruhov sa ukáže v zatiaľ najextrémnejšej verzii.

Martin Mičuda
9. máj 2015, 12:15
Audi privezie na zraz pri Wörthersee 600-koňové TT-čko s elektrickým bi-turbom!
Skúšaj Radosť týždeň zadarmo a bez obmedzeníStiahni si appku
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
3
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Pri príležitosti konania tradičného zrazu pri jazere Wörthersee spoznávame ďalšiu lahôdku, ktorú bude možné vidieť v rámci stánku Audi. Vo veci je najnovšia generácia malého TT-čka s početnými vylepšeniami, a to už či po stránke vzhľadu alebo techniky. Novinka nesie názov Audi TT Clubsport Turbo Concept, pričom najväčší dôraz v prípade tejto koncepčnej verzie sa kladie na elektricky preplňovaný motor, teda pre Audi úplne novú technológiu pre benzínový agregát. Pod kapotou tróni totiž 2,5-litrový päťvalec s elektrickým bi-turbom, čo vo výsledku predstavuje výkon o sile 600 koní a 650 N.m. V priestoroch batožinového priestoru následne nájdeme lithium-iontové batérie, ktoré vďaka rekuperácií získanú energiu posielajú práve ku spomínanému turbu. Pokiaľ ide o rýchlostné parametre, TT Clubsport Turbo zdolá stovku za 3,6 sekundy, zatiaľ čo maximálna rýchlosť predstavuje hodnotu 310 km/h. Zaujímavosťou je pritom skutočnosť, že o prenos sily sa stara manuálna šesťstupňová prevodovka.

 

Samozrejme, výkon putuje na všetky štyri kolesá. Podvozok sa dočkal špeciálnych pružín, ale i elektricky nastaviteľného zdvihu nápravy s viacerými stupňami výšky. Malý športiak váži len 1396 kilogramov, pričom v Audi si dali záležať na perfektnom rozložení hmotnosti, preto napríklad aj samotnú spojku nájdeme umiestnenú v zadných partiách.

 

Audi privezie na zraz pri Wörthersee 600-koňové TT-čko s elektrickým bi-turbom!

 

Veľkými zmenami prešlo TT-čko nepochybne aj v prípade dizajnu. Exteriér dostal masívny bodykit v štýle závodných špeciálov, preto okrem úplne nových a hlavne rozšírených nárazníkov a blatníkov (+ 14 cm do šírky), celok pritvrdzuje aj veľké zadné krídlo. Štúdia je postavená na 20'' diskoch obutých do pneumatík o rozmeroch 275/30. Za nimi sa nachádzajú výkonné karbón-keramické kotúče brzdového systému. Karoséria je lakovaná v odtieni Ferro Titanium, zatiaľ čo hŕstka detailov dostala povrchové spracovanie v kontrastnej oranžovej farbe. Chýbať nemôže ani full-LED technológia, ktorej v jazyku štyroch kruhov už nepovedia inak ako Matrix-LED.

 

Aj v interiéri sú zmeny hneď viditeľné, a to najmä vďaka závodným sedadlám so štvorbodovými bezpečnostnými pásmi, ochrannej klietke a použitému karbónu. 12,3'' displej v prístrojovej doske, ktorý plní okrem funkcie tachometra, otáčkomera a ostatných dôležitých ukazovateľov pre vodiča, i funkciu navigácie, ostal prakticky nezmenený. Pred vodičom sa zobrazujú dokonca aj hudobné či rádiové informácie. Na stredovej konzole teda nenájdeme žiadny druhý displej, okrem malých ukazovateľov klimatizácie integrovaných do samotných výduchov. Vnútrajšok sa inak nesie v nastolenej línii značky, nechýba hliník či dole zrezaný volant. To je nateraz všetko, no ak sa pýtate, či niekedy v budúcnosti vyjde zo sériovej výrobnej linky takéto "tétéčko", vedzte, že sa tak s určitosťou nestane. Pravdou však je, že Audi už vo veľkom testuje ostrú verziu TT-RS, ktorá však určite nebude až takto extrémna.

 

Audi privezie na zraz pri Wörthersee 600-koňové TT-čko s elektrickým bi-turbom!

Audi privezie na zraz pri Wörthersee 600-koňové TT-čko s elektrickým bi-turbom!

Audi privezie na zraz pri Wörthersee 600-koňové TT-čko s elektrickým bi-turbom!

Audi privezie na zraz pri Wörthersee 600-koňové TT-čko s elektrickým bi-turbom!

Audi privezie na zraz pri Wörthersee 600-koňové TT-čko s elektrickým bi-turbom!

Audi privezie na zraz pri Wörthersee 600-koňové TT-čko s elektrickým bi-turbom!

Audi privezie na zraz pri Wörthersee 600-koňové TT-čko s elektrickým bi-turbom!

Audi privezie na zraz pri Wörthersee 600-koňové TT-čko s elektrickým bi-turbom!

Audi privezie na zraz pri Wörthersee 600-koňové TT-čko s elektrickým bi-turbom!

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Dátuj a volaj za 20 € do nekonečnostiAktivuj si SIMku Radosti
Ohodnoť článok
2
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.