Po minulých konceptoch Rapid Sport či CitiJet, česká automobilka opäť privezie nejednu zaujímavosť.
Ani sme sa nenazdali a už čoskoro budeme svedkami ďalšieho, v poradí už 34. ročníka automobilového podujatia v blízkosti jazera Wörthersee v oblasti južného Rakúska. Známy GTI zraz a raj fanúšikov koncernu Volkswagen sa i tento rok bude niesť v znamení nádherných vytunených skvostov, či už zo strany návštevníkov alebo samotných automobiliek v rámci koncernu. Jednotlivé značky totiž opäť prinesú špeciálne pre túto udalosť vytvorené zaujímavé edície a štúdie, ktorých spoločným znakom je najmä perfektná individualizácia a v istom slova zmysle netradičnosť. Samozrejme, ani Škoda si event tohto typu nemôže nechať ujsť a k jazeru dovezie hneď niekoľko zaujímavosti a prvý z nich odhaľuje už v predstihu. Ide o štýlový pick-up vychádzajúci z najnovšej generácie populárneho modelu Fabia.
Koncept dostal názov Funstar a svojím tvarom či zameraním má odkázať na niekdajšiu kultovú Feliciu Fun, ktorú dozaista pozná väčšina z vás aj vďaka výraznej žltej farbe. Pod premenu automobilu sa podpísala skupina mladých študentov z oddelenia Škoda Akademia, pričom začiatok realizácie štúdie nastal už minulý rok, zatiaľ čo na názve sa zhodli žiaci základnej školy. Najviditeľnejšou zmenou prešli pochopiteľne zadné partie, odkiaľ zmizol zadný rad dverí, aby miesto neho vznikla veľká nakladacia plocha vyplnená oceľovými plátmi. Naopak, predná časť je prakticky identická s klasickou Fabiou, prvá odlišnosť nastáva až pri pohľade na hrubší B-stĺpik. Celok je lakovaný v sivom odtieni, ktorý dopĺňa biela a "škodovácka" zelená farba. Funstar je postavený na 18" diskoch Gemini známych z Octavie RS a aj tie sú však v novom farebnom vyhotovení. Drobné zmeny estetického charakteru neobišli ani interiér, nové sú ale aj športové sedadlá či audio systém so silou 1 400 W. Pokiaľ sa ale pýtate na to, čo nájdeme pod kapotou, vedzte, že žiadne prekvapenie sa nekoná. Pôvodným plánom síce bolo predné priestory vyplniť jednaosmičkou, tá sa však do Fabie nezmestila, a tak jedinečný koncept ostal verný 122-koňovému agregátu 1.2 TSI. Sériová výroba je pochopiteľne viac než nereálna, aj keď uplatnenie by si takáto škodovka určite našla.