Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
7. mája 2015 o 19:25
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Faceliftované BMW radu 3 odhalené. Veľké optické zmeny nečakajte, trojvalec či nové 340i áno

TECH BMW
Uložiť Uložené

Obľúbený bavorský model strednej triedy sa dočkal malého osvieženia, zmeny nastali hlavne pod kapotou.

Súčasná generácia trojkového bavoráku je na trhu približne od roku 2012 a tak tento rok prišiel čas na decentný facelift. Pokiaľ píšem decentný tak to myslím naozaj doslovne, nakoľko po estetickej stránke exteriéru a interiéru sa prakticky skoro nič nezmenilo a všetky hlavné zmeny si všimne naozaj len trénované oko pravého automobilového znalca. Narážam predovšetkým na jedinú ako-tak očividnú modernizáciu, ktorú si môžeme všimnúť pri pohľade z vonku, a to na pozmenenú grafiku predných a zadných svetlometov. Predné, paradoxne inak nezmenené partie je tak možné za príplatok osadiť novými full-LED svetlami, ktoré si zachovávajú svoj vonkajší nezmenení tvar, vo vnútri ale ponúkajú nové, vskutku netradičnejšie krivky povestných angel eyes. Detail, v rámci ktorého sa horizontálne tvarované svetlá plynulo napájajú na tradične ľadvinky tak ostáva zachovaný, dokonca, spojenie po novom nadväzuje už aj samotná ledková línia. Dynamickejšími líniami bude po novom disponovať aj zadná dvojica koncových svetiel, kde rovnako došlo len ku zmodernizovaniu ich výplne. Týmto sa v podstate všetky dôležité exteriérové zmeny končia, a to už či v prípade elegantného alebo športového M-packetu. Medzičasom do ponuky ale zavítali nové odtiene karosérie, vrátane s niekoľkými perleťovými či matnými vyhotoveniami a zároveň spoznávame nové dizajny diskov.

Faceliftované BMW radu 3 odhalené. Veľké optické zmeny nečakajte, trojvalec či nové 340i áno

Ani v interiéri sa vrece so zmenami neroztrhlo, a tak okrem kvalitnejších materiálov a vylepšeného infotaimentu nenájdete azda nič nové. BMW však do pozornosti dáva skutočnosť, že ako prvé vozidlo strednej triedy ponúka dátový prenos vďaka 4G (LTE). Presuňme sa ale pod prednú kapotu, kde zmien nastalo podstatne najviac. Najväčšie halo nepochybne vyvolá základ v ponuke. Pôvodnú 136-koňovú štvorvalcovú 1,6-ku vo verzii 316i vystrieda vyhotovenie 318i. Nenechajte sa však oklamať, keďže žiadne navýšenie výkonu či zväčšenie motora sa nekoná, práve naopak. Paradoxne, paleta motorov bude po novom štartovať s 1,5-litrovým trojvalcom o výkone 100 kW / 136 koní a krútiacim momentom 220 N.m. 318i-čko by papierovo malo vykazovať priemernú spotrebu len 5,5 l/100 km.

Ďalej nasleduje nezmenená verzia 320i a nové dvojlitrové 330i, ktoré nahradilo predošlé 328i-čko a ponúka výkon 252 koní a 350 N.m. Úplnou novinkou je ale vrchol v benzínovej ponuke (nerátajúc M3-ku), a to trojlitrový šesťvalec s výkonom 326 koní a 450 N.m v 340i. Naftový základ ostáva bez zmien, štvorvalcové 316d preto ponúka 116 koní a 220 N.m. Nad ním však nájdeme ďalšiu novinku, a to nový dieselový dvojliter s výkonom 150 koní a 320 N.m vo verzií 318d. Tento agregát, avšak vo výkonnejšom vyhotovení, teda s 190 koňmi a 400 N.m nájdeme aj v 320d. 218-koňové 325d, 258-koňové 330d ako aj 313-koňové 335d ostáva bez zmien. Samozrejmosťou je voľba pohonu všetkých kolies, čiže xDrivu. Mníchovčania ale (ne)zabúdajú ani na strop v ponuke, M3-ku a tak sa facelift dotkol aj tej. Bohužiaľ, keďže M3-ku si bolo možné zaobstarať s full-LED svetlometmi aj doteraz, jej zmeny začínajú a v podstate aj konči pri pozmenenej grafike zadných svetiel. Výkon motora ostal nezmenený Na záver ešte spomeniem 163-koňovú verziu 320d EfficientDynamics, ktorá si vraj na sto kilometrov vypýta len 4,1 litra paliva.

Faceliftované BMW radu 3 odhalené. Veľké optické zmeny nečakajte, trojvalec či nové 340i áno

Faceliftované BMW radu 3 odhalené. Veľké optické zmeny nečakajte, trojvalec či nové 340i áno

Faceliftované BMW radu 3 odhalené. Veľké optické zmeny nečakajte, trojvalec či nové 340i áno

Faceliftované BMW radu 3 odhalené. Veľké optické zmeny nečakajte, trojvalec či nové 340i áno

Faceliftované BMW radu 3 odhalené. Veľké optické zmeny nečakajte, trojvalec či nové 340i áno

Faceliftované BMW radu 3 odhalené. Veľké optické zmeny nečakajte, trojvalec či nové 340i áno

Faceliftované BMW radu 3 odhalené. Veľké optické zmeny nečakajte, trojvalec či nové 340i áno

Faceliftované BMW radu 3 odhalené. Veľké optické zmeny nečakajte, trojvalec či nové 340i áno

Faceliftované BMW radu 3 odhalené. Veľké optické zmeny nečakajte, trojvalec či nové 340i áno

Faceliftované BMW radu 3 odhalené. Veľké optické zmeny nečakajte, trojvalec či nové 340i áno

Faceliftované BMW radu 3 odhalené. Veľké optické zmeny nečakajte, trojvalec či nové 340i áno

Faceliftované BMW radu 3 odhalené. Veľké optické zmeny nečakajte, trojvalec či nové 340i áno

Faceliftované BMW radu 3 odhalené. Veľké optické zmeny nečakajte, trojvalec či nové 340i áno

Faceliftované BMW radu 3 odhalené. Veľké optické zmeny nečakajte, trojvalec či nové 340i áno

Faceliftované BMW radu 3 odhalené. Veľké optické zmeny nečakajte, trojvalec či nové 340i áno

Faceliftované BMW radu 3 odhalené. Veľké optické zmeny nečakajte, trojvalec či nové 340i áno

Faceliftované BMW radu 3 odhalené. Veľké optické zmeny nečakajte, trojvalec či nové 340i áno

Faceliftované BMW radu 3 odhalené. Veľké optické zmeny nečakajte, trojvalec či nové 340i áno

Faceliftované BMW radu 3 odhalené. Veľké optické zmeny nečakajte, trojvalec či nové 340i áno

Faceliftované BMW radu 3 odhalené. Veľké optické zmeny nečakajte, trojvalec či nové 340i áno
Domov
Zdieľať
Diskusia