Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
16. septembra 2014, 12:30
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Ako dopadla hviezdna Mercedes-Benz Tour 2014, ktorej sme sa zúčastnili? (Report)

REFRESHER MERCEDES-BENZ VYSOKÉ TATRY
Uložiť Uložené

Keďže na stretnutie určené predovšetkým pre majiteľov a priaznivcov vozidiel automobilky s hviezdou na kapote sme boli pozvaní aj my, prinášame vám z neho podrobný report.

Ako dopadla hviezdna Mercedes-Benz Tour 2014, ktorej sme sa zúčastnili? (Report)

Fanúšikovia značky Mercedes-Benz si mohli v uplynulých dňoch prísť naozaj na svoje. V termíne 11. až 15. septembra Mercedes-Benz Klub Slovensko organizoval ďalší ročník Mercedes-Benz Tour, tentokrát v nádhernom prostredí Vysokých Tatier a Pienin. Keďže na stretnutie určené predovšetkým pre majiteľov a priaznivcov vozidiel automobilky s hviezdou na kapote sme boli pozvaní aj my, prinášame vám z neho podrobný report.

Účastníkov Mercedes-Benz Tour 2014 privítal Hotel SOREA Hutník v Tatranských Matliaroch, kde od štvrtkového poobedia prebiehala registrácia prvých účastníkov. Tour bola oficiálne naplánovaná v dňoch 12. až 14. septembra, pričom zúčastniť sa jej mohli majitelia automobilov Mercedes-Benz bez rozdielu veku, karosárskeho vyhotovenia či veľkostnej kategórie. Pri tejto príležitosti sme preto boli svedkami naozaj veľkej a zaujímavej prehliadky vozidiel - od najnovších modelov, cez youngtimery, až po neraz vzácne oldtimery. Oficiálna časť Tour začala v piatok večer počas slávnostného otvorenia, kedy sme sa, okrem iného, dozvedeli všetky organizačné pokyny a pravidlá týkajúce sa sobotňajšej rally. V sobotu po výdatných raňajkách bola oficiálne ukončená registrácia posledných účastníkov a zároveň prebehla rozprava o pravidlách MB Tour 2014.

Predtým, ako prejdem k samotnému štartu tohtoročnej Tour, fotografie nižšie ti priblížia prvé zaujímavé kúsky.

Ako dopadla hviezdna Mercedes-Benz Tour 2014, ktorej sme sa zúčastnili? (Report)
Ako dopadla hviezdna Mercedes-Benz Tour 2014, ktorej sme sa zúčastnili? (Report)
Ako dopadla hviezdna Mercedes-Benz Tour 2014, ktorej sme sa zúčastnili? (Report)
Ako dopadla hviezdna Mercedes-Benz Tour 2014, ktorej sme sa zúčastnili? (Report)
Ako dopadla hviezdna Mercedes-Benz Tour 2014, ktorej sme sa zúčastnili? (Report)

Počas registrácie každé zúčastnené vozidlo dostalo svoje štartovné číslo, v mojom prípade to bolo číslo 84. Kedže oficiálny štart MB Tour 2014 bol naplánovaný na ráno o 9:00 a jednotlivé posádky štartovali v minútových intervaloch (prvá 9:01), štartovú čiaru som na základe poradového čísla preťal v čase 10:24. Samozrejme, cieľom "preteku" nebolo skutočné závodenie, koniec-koncov, jednotlivé vozidlá si neboli zďaleka seberovné a navyše, trasa viedla po bežných komunikáciách počas plnej premávky.

Išlo o dobrodružnú túru okorenenú zaujímavými prírodnými scenériami, ktorá bola doplnená o pár stanovíšť, kde posádky čakali jednoduché úlohy týkajúcich sa daného miesta. Zároveň, MB Tour 2014 sa niesla v znamení 15. výročia vzniku MB klubu Slovensko (k tomu sa dostanem nižšie), preto sobotňajšia jazda mala byť akousi oslavou tohto jubilea. Trasa bola rozdelená na dve etapy, prvá viedla z hotela Hutník do obce Červený Kláštor, konkrétne do penzióna Pltník, kde bol pripravený obed a navyše, účastníci mohli absolvovať približne hodinu a pol trvajúci splav plťkami na rieke Dunajec. Na parkovisku pred penziónom zároveň prebiehalo hodnotenie zúčastnených krásavcov odbornou porotou, výsledkom čoho boli večer vyhlásené výsledky v kategórii najkrajší exemplár. Cesta späť, teda druhá etapa, bola odštartovaná individuálne, pričom trasa bola v porovnaní s prvou etapou pozmenená. Celková dĺžka trate merala približne 103 kilometrov, pričom vrátane občerstvenia v penzióne Pltník a dobrovoľného splavu, bol časový rozdiel medzi štartom a cieľom odhadovaný na 7 hodín, 7 minút a 7 sekúnd. Tá posádka, ktorá sa k danému časovému údaju priblížila najbližšie, následne vyhrala.

Za Refresher som si prevzal novučičký Mercedes-Benz triedy V v nádhernom, snehobielom kabáte, ktorý mi pridelili kompetentní z Mercedes-Benz Slovakia (ďakujem!). Ide o pomerne novú záležitosť, ktorá sa prvýkrát svetu ukázala len v úvode tohto roka, kedy Mercedes-Benz zaradil do portfólia úplne novú triedu. Veľké a luxusné MPV priamo nahradilo predošlý model Viano, no zároveň sa považuje aj za náhradu, dnes už nevyrábanej triedy R. MB Tour 2014 som tak absolvoval v luxusnej cestnej jachte, ktorá s výnimkou nafullovaného Volkswagenu Multivan nepozná seberovného v danej triede. Ako alibi slúži najmä fakt, že v tomto prípade išlo o najvýkonnejšiu dostupnú verziu V 250 BlueTEC a aby toho nebolo málo, dokonca sa bavíme o atraktívnom, výbavou nabitom úvodnom vyhotovení Edition 1.

Ako dopadla hviezdna Mercedes-Benz Tour 2014, ktorej sme sa zúčastnili? (Report)

Mal som tú česť a do rúk sa mi teda dostal model vo verzii exkluzívne dostupnej pri príležitosti uvedenia na trh. Jej súčasťou sú okrem iného až 19'' disky z ľahkej zliatiny v dizajne piatich zdvojených lúčov či full-LED svetlomety s technológiou Intelligent Light System. Interiér ďalej ponúka šesť osobitných a maximálne komfortných sedadiel v troch radoch, všetko popritom podčiarkuje koža napa v marónovej farbe a ozdobné prvky so vzhľadom ebenového dreva v tmavo-antracitovej farbe na palubnej doske futuristického tvaru. Navyše, vo V-čku nechýbal systém COMAND Online s veľkým, 8,4'' displejom, naozaj perfektný parkovací balík s 360-stupňovou kamerou (parkuješ ľahšie ako s A-čkom), ozvučovací systém Burmester® s priestorovým zvukom, ale aj množstvo asistenčných jazdných systémov, ktoré prakticky okamžite varujú vodiča v prípade nebezpečia. Vypichol by som určite aj mimoriadne kvalitný displej palubného počítača, ktorý svojou grafikou schová i niektoré súčasne smartfóny.

Hŕstka účastníkov a následných obdivovateľov, ktorých trieda V, aj vďaka pôsobivému outfitu zaujala, videli ako istý nedostatok absenciu šesťvalcového motora pod kapotou. Priestranné MPV, ktoré poháňa štvorvalcový turbodiesel s objemom 2,1-litra, ponúka však nadpriemerne svižné jazdné vlastnosti a to i napriek váhe niečo málo cez 2,1 tony a dĺžke 5140 mm (stredné karosárske vyhotovenie). 140 kW / 190 koní a 440 Nm. vie s V-čkom narobiť naozaj svoje a pritom, ak ste neverili hodnotám o kombinovanej spotrebe od výrobcu (6 l/100 km pre V 250 BlueTEC), poteším vás, nakoľko počas prvej, pomerne kopcovitej etapy, som dosiahol priemernú spotrebu len 6,2 l/100 km (ja & priateľka + batožina) a to nemôžem zďaleka povedať, že by som šiel vyslovene na spotrebu. Dôležitú úlohu určite zohral aj výborný 7-stupňový automat 7G-Tronic Plus.

Aby som to zhrnul, musím priznať, že v komfortnejšom vozidle som doposiaľ nešiel, či už zo strany podvozka alebo vnútorného pohodlia. Výrazne kladne hodnotím aj nádherný exteriér, za ktorým sa obzrel praktický každý a to je v prípade vozidiel tejto kategórie doslova nevídaný akt. Po dvoch etapách a celo-dňovom, veľmi zaujímavom programe, som do cieľa prišiel v približne 10 minútovej odchýlke (za sebou som však nechal i podstatne športovejšie exempláre)

Ako dopadla hviezdna Mercedes-Benz Tour 2014, ktorej sme sa zúčastnili? (Report)

Ako dopadla hviezdna Mercedes-Benz Tour 2014, ktorej sme sa zúčastnili? (Report)

Ako dopadla hviezdna Mercedes-Benz Tour 2014, ktorej sme sa zúčastnili? (Report)

Ako dopadla hviezdna Mercedes-Benz Tour 2014, ktorej sme sa zúčastnili? (Report)

Ako dopadla hviezdna Mercedes-Benz Tour 2014, ktorej sme sa zúčastnili? (Report)

Ako dopadla hviezdna Mercedes-Benz Tour 2014, ktorej sme sa zúčastnili? (Report)

Ako dopadla hviezdna Mercedes-Benz Tour 2014, ktorej sme sa zúčastnili? (Report)

Zvyšok sobotňajšieho dňa sa niesol v znamení gala večera pri príležitosti osláv 15. výročia vzniku Mercedes-Benz Club Slovensko. V skutočnosti však MB Club Slovensko začal svoju činnosť už v roku 1997, avšak až od roku 1999 je klub členom združenia Mercedes-Benz Classic Car Club Intrenational, ktorý v súčasnosti združuje 68 klubov z celého sveta. Na tohtoročnej Tour bol navyše odovzdaný dekrét prvého čestného člena MB Clubu Slovensko, ktorý si neodniesol nikto iný, ako generálny riaditeľ Mercedes-Benz Slovakia, Andrej Glatz.

Súčasťou večerného programu bolo aj vyhodnotenie rally. Spomedzi súťažných disciplín spomeniem najmä víťaza v kategórii najkrajšie zúčastnené vozidlo. Víťazstvo si odniesli dvaja majitelia súčasne, v oboch prípadoch išlo totiž o zhodný model - 190 SL z roku 1960. Následne bol vyhlásený "víťaz" v kategórii najpomalšie vozidlo, ktoré vyhral majiteľ triedy E W210, nakoľko do cieľa prišiel v čase 7 hodín 53 minút 50 sekúnd 5 stotín. Skutočným víťazom rally sa stal model Vito 111 CDI, ktorého majiteľ prešiel cieľovou rovinkou v najmenšom časovom rozdiele, od v úvode stanoveného času preteku, keďže jeho výsledný čas bol 07:07:07:13. Celkovo sa tohtoročnej MB Tour 2014 zúčastnilo 102 vozidiel.

Ako každý rok, tak ani tentokrát tomu nebolo inak a nedeľa sa preto niesla v duchu spanilej jazdy, ktorá tento rok viedla cez Vysoké Tatry a zavŕšila na Štrbskom Plese, kde prebehlo defilé zúčastnených vozidiel s panorámou štítov našich veľhôr. Počas spoločného pózovania a fotenia sa tak na rozľahlom parkovisku zoskupili všetky zúčastnené vozidlá značky Mercedes-Benz, medzi ktorými nemohli chýbať tie najpôsobivejšie oldtimery či youngtimery, ale i súčasne automobily, medzi ktorými bol nejeden exkluzívny exemplár hodný doplnenia medzi našu bohatú zbierku na Facebook-u.

Akciu Mercedes-Benz Tour 2014 hodnotím veľmi pozitívne, či už zo strany organizácie, vybranej lokality, ale i účastnikov. V malebnom prostredí Vysokých Tatier sa stretlo množstvo príjemných ľudí, ktorých spája jedno – záľuba v pôvabných autách so stíčenou trojcípou hviezdou, ktoré podstatne skrášľujú nielen naše cesty. Na záver mi zostáva už len poďakovať Mercedes-Benz Clubu Slovensko a Mercedes-Benz Slovakia za to, že nám umožnili zúčastniť sa tejto zaujímavej akcie. Už teraz sa tešíme na budúci ročník!

Ako dopadla hviezdna Mercedes-Benz Tour 2014, ktorej sme sa zúčastnili? (Report)

Ako dopadla hviezdna Mercedes-Benz Tour 2014, ktorej sme sa zúčastnili? (Report)

Ako dopadla hviezdna Mercedes-Benz Tour 2014, ktorej sme sa zúčastnili? (Report)

Ako dopadla hviezdna Mercedes-Benz Tour 2014, ktorej sme sa zúčastnili? (Report)

Ako dopadla hviezdna Mercedes-Benz Tour 2014, ktorej sme sa zúčastnili? (Report)

Ako dopadla hviezdna Mercedes-Benz Tour 2014, ktorej sme sa zúčastnili? (Report)

Ako dopadla hviezdna Mercedes-Benz Tour 2014, ktorej sme sa zúčastnili? (Report)

Ako dopadla hviezdna Mercedes-Benz Tour 2014, ktorej sme sa zúčastnili? (Report)

Ako dopadla hviezdna Mercedes-Benz Tour 2014, ktorej sme sa zúčastnili? (Report)

Ako dopadla hviezdna Mercedes-Benz Tour 2014, ktorej sme sa zúčastnili? (Report)

Ako dopadla hviezdna Mercedes-Benz Tour 2014, ktorej sme sa zúčastnili? (Report)

Ako dopadla hviezdna Mercedes-Benz Tour 2014, ktorej sme sa zúčastnili? (Report)

Ako dopadla hviezdna Mercedes-Benz Tour 2014, ktorej sme sa zúčastnili? (Report)

Ako dopadla hviezdna Mercedes-Benz Tour 2014, ktorej sme sa zúčastnili? (Report)

Ako dopadla hviezdna Mercedes-Benz Tour 2014, ktorej sme sa zúčastnili? (Report)

Ako dopadla hviezdna Mercedes-Benz Tour 2014, ktorej sme sa zúčastnili? (Report)

Ako dopadla hviezdna Mercedes-Benz Tour 2014, ktorej sme sa zúčastnili? (Report)

Ako dopadla hviezdna Mercedes-Benz Tour 2014, ktorej sme sa zúčastnili? (Report)

Ako dopadla hviezdna Mercedes-Benz Tour 2014, ktorej sme sa zúčastnili? (Report)

Ako dopadla hviezdna Mercedes-Benz Tour 2014, ktorej sme sa zúčastnili? (Report)
Domov
Zdieľať
Diskusia