Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Tento článok je PR správa spoločnosti DongFeng.
dnes 28. apríla 2025 o 14:36
Čas čítania 2:22
Sponzorovaný obsah

Slovenských novinárov ohúril off-road, aký nemá vo svete konkurenciu

Slovenských novinárov ohúril off-road, aký nemá vo svete konkurenciu
Zdroj: dongfeng
ZAUJÍMAVOSTI AUTOMOBILOVÉ NOVINKY AUTOMOBILOVÝ PRIEMYSEL
Uložiť Uložené

Toto je dôvod, prečo je MHero 917 výnimočný automobil.

Off-road s výnimočnými schopnosťami MHero 917 predviedol naživo, čo znamená „nepoznám prekážky“. V centre bezpečnej jazdy v Pachfurte sa stretli poprední slovenskí, českí a maďarskí motoristickí novinári, aby na ultimátnej off-roadovej trati preverili schopnosti nového elektrického off-roadu MHero 917.

Za sprievodu skúsených inštruktorov vozidlo predviedlo všetko, čo ho robí výnimočným – od prekonávania náročných stúpaní a klesaní, cez jazdu po skalách s prúdiacou vodou, až po kríženie náprav a slávny „krabí režim“, pri ktorom sa všetky kolesá natáčajú rovnobežne a auto sa dokáže pohybovať diagonálne.

Zrýchlenie z nuly na stovku a následné prudké brzdenie na menej než 40 metrov ukázali, že MHero nie je len silný, ale aj extrémne bezpečný stroj. Technika natáčania zadnej nápravy až o 10 stupňov umožňuje vozidlu prechádzať aj tie najužšie úseky s prekvapivou obratnosťou. To všetko v kombinácii s luxusným interiérom, výkonom až 800 kW a robustnou konštrukciou robí z MHero 917 výnimočný automobil, ktorý nezaprie svoju ambíciu byť off-roadovou špičkou.

dongfeng
Zdroj: dongfeng

Reakcie novinárov: „Obluda, ktorá má štýl“

Reakcie prítomných novinárov boli jednoznačne nadšené. Ondrej Macko z TouchIT vyhlásil:  „Šlo zrejme o najextrémnejšiu trať, ktorú som kedy absolvoval. Čakal som, že toto auto nezvládne alebo že sa mu niečo stane – a nestalo sa mu vôbec nič. Ani škrabanec.“ Najviac ho zaujala kombinácia futuristického, luxusného interiéru, výnimočný manévrovací režim „krabej chôdze“ a prekvapivý brzdný výkon. „Zastaviť 3,4-tonové auto na tak krátkej trase? Úprimne, čakal som horší výsledok.“

Odporúčané
Predávate svoje auto? Ide to aj bez inzercie, únavných obhliadok či čakania na peniaze Predávate svoje auto? Ide to aj bez inzercie, únavných obhliadok či čakania na peniaze 24. apríla 2025 o 11:45

Maroš Čabák z TopSpeed označil MHero 917 za „riadnu obludu“ – nie len čo sa týka rozmerov, ale aj výkonu a schopností. „Je to auto, ktoré zvládne úžasné veci v teréne, no zároveň ponúka luxusné správanie na bežných cestách. Prekvapil ma rozptyl vzduchového podvozku až 15 centimetrov a riadenie všetkých štyroch kolies, vďaka čomu sa aj v meste cíti ako štvormetrové auto.“ Čabák zároveň vyzdvihol fakt, že vozidlo prichádza prakticky vo „full výbave“, čo z neho robí zaujímavú ponuku v prémiovom segmente.

dongfeng
Zdroj: dongfeng

Alex Štefuca z TopSpeed zhodnotil vozidlo ako „fascinujúce“ a zdôraznil, že jeho výnimočné schopnosti nie sú len marketingovou frázou: „Parametre výkonu, batérie aj hmotnosti sú naozaj výnimočné. Prvotne som zaváhal, keď sa spomínali tri uzávierky diferenciálov – veď ide o auto so štyrmi samostatnými elektromotormi. No práve to je tá sila – softvérovo riadený systém dokáže emulovať správanie reálnych diferenciálov a vozidlo si v teréne počína ako skutočný off-roadový šampión.“

Karol Gajdoš z magazínu Start-Stop sa netajil prekvapením nad tým, čo dokázala čínska automobilka Dongfeng: „Zjav vozidla je silný sám o sebe, ale keď sa k tomu pridajú štyri elektromotory, krabí režim, extrémne zrýchlenie a spracovanie na vysokej úrovni – tak to už jednoducho musí zaujať. A podľa mňa to nie je poslednýkrát, čo MHero na našich cestách vidíme.“

Bez kompromisov

MHero 917 v elektrickej (BEV) aj plug-in hybridnej (REV) verzii je dostupný aj na slovenskom, českom ale aj maďarskom trhu. BEV verzia ponúka výkon až 800 kW a zrýchlenie na 100 km/h za 3,7 sekundy, zatiaľ čo REV spája elektromotory s benzínovým agregátom pre kombinovaný dojazd vyše 1000 km.

Odporúčané
Chceš zažiť poriadny adrenalín? Staň sa pretekárom a zúčastni sa slovenského pohára Toyota GR Yaris Cup Chceš zažiť poriadny adrenalín? Staň sa pretekárom a zúčastni sa slovenského pohára Toyota GR Yaris Cup 11. apríla 2025 o 11:00

Oba varianty disponujú inteligentným pohonom všetkých kolies, uzávierkami diferenciálov, vzduchovým podvozkom s regulovateľnou výškou a pokročilým systémom asistenčných technológií. Interiér vozidla je vybavený trojicou veľkých displejov, audio systémom Dynaudio, Wi-Fi hotspotom, ventilovanými a masážnymi sedadlami v koži Nappa a mnohými ďalšími prvkami luxusu, ktoré zaručujú, že dobrodružstvo nikdy nie je na úkor komfortu.

Okrem MHero 917 mali novinári možnosť vyskúšať aj ďalšie modely z portfólia Dongfeng – vrátane vozidiel Dongfeng Box, Voyah Free REV či U-Tour – ktoré preverili najmä pri testoch bezpečnostných a stabilizačných systémov. Event v Pachfurte tak potvrdil, že značka Dongfeng je na dobrej ceste etablovať sa na európskom trhu aj v segmente prémiových a výkonných SUV.

Domov
Zdieľať
Diskusia