Obliekať porotu je vraj jednoduchšie
Let's Dance sa skladá z desiatich živých prenosov a mnohé kolá sú špeciálne a tematické. Outfity súťažiacich sú prirodzene vždy v téme a odzrkadľujú jednotlivú atmosféru kola. V prípade outfitov pre porotu a moderátorky to však nie je také samozrejmé a ako hovorí Kanisová, témou sa inšpirujú len zľahka a outfity ju nestvárňujú.
Dôvodom je, že by sa outfit mohol podobať skôr na divadelný kostým, čo u týchto účinkujúcich nie je žiadúce. Ako prezradila, prvky jednotlivých tém však zapracúvajú do kôl, ako je filmové, contemporary či retro.
Práve spomínané contemporary kolo je najobľúbenejším dizajnérky Ľos-Božikovej, ktorá na ňom spolupracovala už po druhý raz. Minulý rok obliekla porotkyňu Adelu Vinczeovú a tento rok ušila šaty pre moderátorku Janu Kovalčíkovú. Aj napriek tomu, že ich obliekala pre potreby rovnakého kola, postup pri tvorbe šiat bol iný, pretože Vinczeová bola porotkyňa a Kovalčíková moderátorka.
Móda pre mužov už zďaleka nie je taká konzervatívna
Porotcovskú zostavu, ale i moderátorské duá tvoria muži aj ženy. Ako hovorí Zuzana Kanisová, obliekať mužov je viac limitujúce, no v súčasnosti sa hranice posúvajú a pánsky outfit už dávno nemusí byť len čierny oblek a motýlik.
„V súčasnosti využívam niektoré prvky, ktoré oživia klasiku, ale pritom zachovávajú spoločenský charakter. Bol to napríklad model od Martina Hrču tvorený smokingovou košeľou so strapcami, šerpou a smokingovými nohavicami, ktorý si obliekol v contemporary kole Adam Bárdy,“ prezrádza.
Outfit pre Jakuba Jablonského od značky Freier zas vychádzal z klasického obleku, ale práve detaily ako strieborné cvoky, dlhý opasok a širšie nohavice ho posunuli ďalej. „Mám rada roláky, ligotavé topy a podobné prvky, ktoré, keď sa použijú s oblekom, úplne zmenia jeho konzervatívny vzhľad,“ opisuje, ako pristupuje k tvorbe pánskych outfitov.
Na outfitoch sa odzrkadľujú aktuálne trendy
Stylistka prirodzene sleduje trendy a snaží sa ich zakomponovať do outfitov. No ako hovorí, trendy sa pri večerných šatách menia výrazne pomalšie ako pri klasickom oblečení. Tento rok sú v kurze rolákové šaty, ktoré využila v stylingu vo viacerých kolách.
„K tomuto strihu sa prirodzene viaže obtiahnutá jednoduchá silueta a dlhé rukávy. Momentálne „in“ sú aj korzetové strihy šiat. Čo sa týka farieb, túto sezónu ma zaujala vínová/bordová, ktorá na večernom oblečení vyzerá obzvlášť dobre. A samozrejme čierna – podľa môjho názoru najelegantnejšia farba. Či už v zamatovom, filtrovom alebo krajkovom prevedení. U pánskych modelov ma inšpirovali hlavne smokingy s fazónou širšou ako bol doposiaľ štandard, opisuje aktuálne trendy.“
Niektoré farby sa používať nesmú
Práve spomínanú čiernu farbu veľmi rada využíva vo svojich dizajnoch aj Zuzana Ľos-Božiková. No ako hovorí, musí si na jej aplikáciu dávať pozor a využívať ju s mierou. „Ide o vizuálne výraznú zábavno-tanečnú show, outfity musia na kamere doslova žiariť,“ hovorí.
Uprednostňujú sa sýte farby, lesk a výrazné materiály. Tento rok sa jej čiernu farbu však podarilo zakomponovať do outfitu pre Janku Kovalčíkovú v podobe šerpy a ručne vytvorených detailov.
Okrem požiadaviek na farby sú z hľadiska produkcie a tvorcov šou aj ďalšie pravidlá, ktoré musia autori outfitov dodržiavať. „Prvá dôležitá vec je, aby sa v oblečení, ktoré má mať večerný charakter (Black Tie), cítili a vyzerali dobre osoby, ktoré stylujem.
Okrem vizuálnej stránky outfity musia spĺňať množstvo technických požiadaviek špecifických pre TV. Napr. nemôžu interferovať (vzájomne sa rušit, pozn. red.), nemôžu byť čisto biele, nemali by byť použité farby, ktoré na kamere dobre nevyzerajú, napr. béžová, hnedá, nemali by sa krčiť, odstávať, u žien by mal byť definovaný pás,“ opisuje Zuzana Kanisová.
Stylistka zároveň dodáva, že oversized proporcia v telke úplne nefunguje. Musia dbať na dosť parametrov parametrov, a preto každému vysielaniu predchádza kamerová skúška. Posledné slovo prináleží režisérovi projektu Pepemu Majeskému.