V spolupráci so Západoslovenskou energetikou a Porsche Centrum Bratislava som absolvovala cestu do Nemecka na elektromobile Porsche Taycan.
Nikdy by som si nepomyslela, že raz budem vášnivou fanúšičkou nejakého auta. V detstve som sa hrala s bábikami. Teraz ako dospelú ma však úprimne viac láka cestovanie. Už roky jazdím na dizlovej Rapidke, ktorá sa rozbehne tak 15 minút po tom, čo pridám plyn.
Síce mám svoju raketu rada a zbavovala by som sa jej veľmi ťažko, no keď som jedného dňa dostala správu od môjho šéfa, že mám príležitosť šoférovať elektromobil Porsche Taycan, neváhala som ani sekundu a ponuku prijala.
Vďaka Porsche Centrum Bratislava a ZSE (Západoslovenská energetika) som teda absolvovala vzrušujúcu jazdu na elektromobile Porsche Taycan z Bratislavy do nemeckého mesta Essen. Prešla som dokopy viac ako 2000 kilometrov, naučila sa nabíjať elektrického tátoša a vyskúšala neobmedzenú rýchlosť na nemeckej diaľnici. Aké to bolo?
V Refresheri ti každý deň prinášame zaujímavý content. Ak sa ti naša tvorba páči a chceš podporiť redakciu, staň sa aj ty členom klubu Refresher+. Získaš tak neobmedzený prístup k prémiovému obsahu a mnohým ďalším benefitom.
Rýchle nabíjanie a neobmedzená rýchlosť na nemeckej diaľnici
Cesta sa začala v pondelok, 23. septembra, skoro ráno. Stretlo sa šesť posádok áut a po prevzatí vozidiel a zoznámení sa s novým elektromobilom viedli naše kroky do E.ON Drive nabíjacej stanice City Hub Landererova. Tam sme za krátky čas dobili batériu, do navigácie zadali prvú zastávku a bez váhania frčali na viac ako 1000 kilometrov dlhú cestu.
Čo ma hneď v úvode šokovalo asi najviac, bol čas nabíjania. V hlave som mala vždy zafixované, že sa elektromobily nabíjajú aj dlhé hodiny. Moje Porsche som však nabila za 20 minút. Na to, ako dlho môže nabíjanie takéhoto elektromobilu trvať, a od čoho to závisí, som sa opýtala vedúceho produktového tímu e-mobility v ZSE, Rastislava Žemberyho.
„Pri nabíjaní AC nabíjačkou sa bežný elektromobil nabije od 5 do 8 hodín v závislosti od veľkosti batérie. Čiže počas noci, alebo počas pracovnej doby, sa prakticky každý elektromobil dokáže nabiť z 0 na 100 percent,“ hovorí Rastislav.
Ja, ako aj ostatní vodiči elektromobilov, sme však po ceste do Essenu využívali rýchle DC nabíjanie, ktoré je efektívnejšie najmä časovo. Keďže je Taycan jeden z najlepších elektromobilov, dokázala som ho cez 300 kW nabíjanie dostať z 10 na 80 percent za 18 minút.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Akou rýchlosťou sme išli po nemeckej diaľnici.
- Čo všetko sa nám na tomto aute páčilo.
- Či sa ti oplatí zaobstarať si elektromobil a prečo.
- Ako je na tom Slovensko s nabíjacími stanicami pre elektromobily.