Ako obstáli v gastroteste zmrzliny s vanilkovou príchuťou z rôznych reťazcov?
Určite sa aj k tebe dostala informácia, že nadchádzajúce leto bude najhorúcejšie v histórii meraní. Tento článok však nebude o globálnom otepľovaní a negatívnom vplyve ľudskej činnosti na planétu, ale o zmrzline. Kým nás všetkých horúce počasie nezabije a budeme ho musieť pre vlastnú hlúposť trpieť, môžeme si pomôcť aspoň krátkodobým schladením.
Je to obľúbená studená maškrta pre deti aj dospelých. V Refresheri nepoznáme nikoho, kto by ju nemal rád, a preto sme sa rozhodli, že otestujeme rôzne značky vanilkových zmrzlín zo slovenských reťazcov. Vydali sme sa teda do obchodov Tesco, Lidl, Billa a Kaufland a nakúpili v nich šesť rôznych druhov.
Každý deň ti prinášame kvalitný content, ktorý môžeme tvoriť najmä vďaka našim predplatiteľom. Preto ak sa ti naša tvorba páči, podpor nás a staň sa aj ty členom klubu Refresher+.
Ako sme testovali?
Zmrzliny sme nakúpili večer pred testom a hneď sme ich aj odložili do mrazničky v našom officee. V deň testovania sme v Refresher kuchynke usporiadali na stôl šesť zoskupení po päť pohárov.
Šesť preto, aby sa v každej pätici nachádzala iná zmrzlina, a päť pohárov preto, lebo ich ochutnávalo päť ľudí. Keď sme do každého pohára vhodili kopček zmrzliny, nachystali sme lyžičky pre ochutnávačov a slepý test sa mohol začať.
Prečo slepý test? Pretože poradie zmrzlín a ich rozloženie v pohároch poznala iba organizátorka. Všetci piati testujúci, ktorí sa zúčastnili, mohli teda iba hádať, ktorú značku práve ochutnávajú. Ich názory tak nič neovplyvnilo a nemohli sa prikloniť k svojej obľúbenej.
Testujúci podľa pokynov postupne ochutnávali z každého druhu a zapisovali si svoje dojmy. Hodnotili pritom chuť, vôňu aj aftertaste. Okrem toho každej vanilkovej zmrzline pridelili aj číselné hodnotenie od 1 do 10.
Test sme napokon vyhodnotili zrátaním všetkých bodov dokopy (pri každej zmrzline zvlášť), z čoho sme následne urobili priemer a zaradili zmrzliny do rebríčka podľa výslednej hodnoty. Výsledkom je teda subjektívny názor piatich ľudí.
Zmrzliny sme napokon pre teba zoradili od najhoršej (rozumej takej, ktorú ochutnávači v slepom teste vyhodnotili ako najmenej chutnú) po najlepšiu (takú, ktorá im chutila najviac). V závere článku nájdeš tabuľku s finálnym poradím, s počtom bodov, cenou a aj energetickou hodnotou jednotlivých produktov.
6. Kaufland
Reťazec: Kaufland
Objem: 2500 ml
Hodnotenie v slepom teste: 3,4/10
Na poslednom mieste sa na základe hodnotení testujúcich umiestnila vanilková zmrzlina z Kauflandu. Viacerí sa zhodli, že cítili horkú pachuť a v ústach im zostávala aj po tom, čo ju dojedli. „Cítim tam niečo, čo mi nechutí, je zvláštne horká a bije sa to so sladkým podtónom vanilky. Prekáža mi to,“ komentuje jeden z ochutnávačov.
Okrem horkosti však viacerým prekážala aj vôňa, ktorá negatívne ovplyvnila celkový dojem. „Vonia ako vonná sviečka a rovnako aj chutí. Keby som si ju náhodou kúpila v obchode, asi by som ju vyhodila do koša,“ dopĺňa ďalšia kolegyňa.
5. Tesco
Reťazec: Tesco
Objem: 900 ml
Hodnotenie v slepom teste: 3,8/10
V tesnom závese za zmrzlinou z Kauflandu sa umiestnila tá z Tesca. Pri nej ochutnávačom zase prekážalo, že bola príliš sladká a chuť vanilky pri tejto zmrzline absentovala.
„Je viac sladká ako vanilková, až príliš. Takúto nálož cukru by som nezjedol ani ako malé decko,“ hodnotí kolega.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Ktorá zmrzlina chutila ako smotana s cukrom.
- Ktorá značka z reťazca predbehla známu Carte D’Or.
- Aké výživové hodnoty majú zmrzliny.