Figuríny na fotkách kritikom pripomínali obete v bielych rubášoch v Gaze. Zara sa však bráni, že kampaň vznikla ešte tri mesiace pred útokmi.
Známy španielsky odevný reťazec Zara po vlne kritiky stiahol novú reklamnú kampaň. Podľa kritikov totiž fotografie kolekcie pripomínali mŕtvych ľudí v Pásme Gazy. Na fotkách sa objavovala modelka držiaca figuríny, ktoré boli zahalené do bielych prestieradiel a chýbali im končatiny. Podľa fast fashion predajcu, ktorý patrí do skupiny Inditex, išlo o „nedorozumenie, ktoré ľutuje“, informuje BBC.
Pôvodnú kampaň stiahla značka po tom, čo mnohí používatelia na sociálnych sieťach vyzvali na bojkot Zary. Na sociálnej sieti X (predtým Twitter) a na Instagrame sa šíril hashtag #BoycottZara. Figuríny na fotkách kritikom pripomínali obete v bielych rubášoch v Gaze, kde aktuálne bojuje Izrael s Hamasom. Podľa Inditexu však niektorí zákazníci na fotkách videli „niečo, čo bolo ďaleko od zámeru pri ich vytváraní“.
Zara tvrdí, že účelom kampane bolo predviesť remeselne vyrábané odevy. Tiež dodala, že kampaň, ktorá mala spropagovať ich kolekciu s názvom Atelier, bola vytvorená ešte v júli a nafotená v septembri, čo vyvracia domnienky kritizujúcich. Hamas totiž zaútočil na Izrael až 7. októbra. Pri tomto útoku zabil 1 200 ľudí. Izrael po tejto ofenzíve vykonal odvetné útoky na Gazu, pri ktorých podľa ministerstva zdravotníctva Hamasu zahynulo približne 18 200 ľudí.