Slovenskú značku si obľúbil aj Yaksha, ktorý predvádza naozaj štýlové outfity. Pre Refresher prezradil, ktoré kúsky sú jeho najobľúbenejšie.
„Neheru som paradoxne objavil prvýkrát v Ázii v jednom concept store s dizajnovými značkami. Dovtedy som len vedel, že je to slovenská značka, tak ma potešilo, že som ju objavil takto vo svete,“ hovorí pre Refresher Yaksha. Nehera je slovenský skvost, ktorý má 100-ročnú históriu. Slovenský brand s medzinárodným presahom si aktuálne našiel svoje miesto aj v streewearovom štýle. Stále sa však zameriava na kvalitnú výrobu a tailoring, experimentuje a má veľké ambície.
„Na konci je to vždy o nositeľovi a jeho osobnom štýle. To je to, čo aj nás v Nehere zaujíma, a tešíme sa z každého nového fanúšika na Slovensku,“ hovorí pre Refresher Bibiana Zdútová, výkonná riaditeľka značky Nehera. Prezradila nám, že cielenie na mladšiu generáciu značka nevnímala ako marketingový ťah, oslovila ju vraj prirodzene a to ich teší najviac.
V najnovších kampaniach môžeš vidieť napríklad aj Kristínu Svarinskú, Tamaru Kramar či Krištofa Králika. Nehera ponúka široký sortiment pre ženy aj mužov.
Z Československa do celého sveta
Zrod Nehery siaha do roku 1932, keď ju ešte v bývalom Československu založil Jan Nehera. V tomto čase značka stelesňovala remeselnú tradíciu československého textilného priemyslu. Dnes ju však poznajú a nosia ľudia v Amerike, Kórei či Austrálii, a to práve vďaka manželom Zdútovcom.
Bibiana a Ladislav sa o jej znovuzrodenie postarali v roku 1998, keď si ju zaregistrovali. Na novej identite brandu sa v roku 2013 podieľali slovenskí dizajnéri ako Boris Hanečka či Miro Sabo. Bibiana však so značkou mala celosvetové plány.
Kreatívnym riaditeľom Nehery sa preto neskôr stal Francúz Samuel Drira, ktorý už pracoval aj pre módne domy ako Hugo Boss, Hermès alebo Damir Doma. Bibiany Zdútovej sme sa opýtali, ako vyzerá vedenie značky dnes. „Jedno z prvých strategických rozhodnutí, ktoré sme urobili, bolo, že chceme budovať značku Nehera, nie ,designer’s brand‘,“ hovorí.
Hviezda parížskeho fashion weeku
Hneď v roku 2015 sa kolekcia Black Canvas na jar/leto dostala na parížsky týždeň módy, odvtedy na mólach hviezdi každoročne. V kolekcii jeseň/zima 2023 ready-to-wear, ktorú značka odprezentovala po covide, dominovala čierna farba, zaujímavé strihy a minimalistická estetika. Kúsky mali zámerne neopracované okraje alebo odhalené švy. Značka ukázala, ako má vyzerať funkčný a nadčasový dizajn. Sivý rolák za 460 eur, ktorý pochádza z tejto kolekcie, sa stal základným zimným kúskom (aj) Yakshovho šatníka.
Najnovšie kolekcie Resort 2024 a Spring/Summer 2024 ponúkajú jemné a sofistikované modely. Prevažujú tónované studené a pastelové odtiene pistácie, vanilky či ľadovomodrá farba. Aktuálne na oficiálnej stránke prebieha Archive Sale, kde si môžeš zaobstarať archívne kúsky za menej peňazí.
Nosiť lokálnu značku je cool
Yaksha nám prezradil, ako sa k slovenskej značke dostal a čím ho očarila. „Neheru som paradoxne objavil prvýkrát v Ázii v jednom concept store s dizajnovými značkami. Dovtedy som len vedel, že je to slovenská značka, tak ma potešilo, že som ju objavil takto vo svete. Začal som sa o ňu zaujímať viac a veľmi milo ma prekvapila vysoká kvalita materiálov, zaujímavé strihy a celkovo pozadie značky, ktorá pochádza z nášho kraja, no s veľkým presahom za hranicami bez toho, aby sme si to doma uvedomovali,“ hovorí nám.
Aj keď má veľmi rád produkty od high-fashion značiek, dodáva, že nosiť takéto kúsky už nie je nič výnimočné. „Obliekať sa do nich už nie je nijak výnimočné. Naopak, vytvoriť si outfit z lokálnej značky, ktorá je kvalitou porovnateľná s veľkými svetovými módnymi domami, považujem za omnoho výnimočnejšie a odzrkadľuje to skutočný vkus,“ konštatuje.
Yaksha v poslednom čase predvádza dokonalé outfity, v ktorých dominujú kúsky práve od slovenskej značky. Medzi jeho najobľúbenejšie produkty patrí sivý rolák, veľká taška cez plece a bunda z kolekcie Vysoké Tatry. Ako sám tvrdí, tento kúsok zaujal ľudí v zahraničí, ktorí sa ho pýtali na jeho outfit. „V zahraničí ľudia reagovali práve na dizajn loga Vysokých Tatier a pýtali sa ma na pozadie. Je super vysvetľovať takto po svete, že to sú hory, odkiaľ pochádzam, a že ide o slovenskú značku,“ dodáva. Bundu z kolekcie Vysoké Tatry kúpiš za 260 eur v bielej, modrej a krémovej farbe.
V galérii nižšie sa inšpiruj Yakshovými outfitmi
Posun k streetwearovej móde bol prirodzený
V najnovších kampaniach hviezdia napríklad Tamara Kramar či Kristína Svarinská. Bibiana Zdútová nám prezradila, či oslovenie mladšej generácie bolo novou stratégiou značky. „Začnem tým, že Nehera sa vždy usilovala o módu, ktorá umožňuje nositeľovi byť sám sebou. Preto ten istý model možno nosiť veľmi rôznorodým spôsobom a na veľmi rôzne príležitosti. Stále nám ide o nadčasovú a kreatívnu módu pri zachovaní maximálneho komfortu. Posun smerom k mladšej generácii ste postrehli správne a je to prirodzený vývoj v značke, ktorá je na trhu už desať rokov,“ približuje nám.
Podľa jej slov ich mimoriadne teší, že tento posun nerobili za cenu kompromisov ako marketingový ťah, ale že si s mladšou generáciou prirodzene kráčajú v ústrety. Nespravili žiadne strategické rozhodnutie robiť streetwear, dôraz je stále na tailoringu. „Je však pravda, že moderný urban tailoring, ktorý spĺňa požiadavku pohodlného a zaujímavého oblečenia na všetky situácie, ktoré vám deň prinesie, má v sebe mix prvkov a je do veľkej miery aj gender fluid,“ dodáva Zdútová.