Starfield občas pôsobí ako hra spred 10 rokov. Prečo sú inventár a menu také otravné?
Starfield je vynikajúca hra, no sú v nej veci, ktoré ju sťahujú ku dnu. Jednou z nich je inventár a celkové menu, v ktorých sme strávili približne 25 % celkového času hrania.
Neznie to až tak zle? Tak inak. Starfield je hra, v ktorej sa dá ľahko stráviť 100 hodín. Predstava, že 20 hodín z toho sa človek pozerá na menu a inventár, je neznesiteľná. A presne taký občas Starfield je. Neznesiteľný, frustrujúci a s dizajnovými rozhodnutiami zaseknutými v minulej generácii hier.
Hlavný problém inventáru je, že obmedzuje to, koľko v ňom hráč môže držať. Keďže radi skúmame planéty, dostávame sa k množstvu surovín, zbraní a iných predmetov. Každá miestnosť a level sú plné takzvaného junku, a teda nedôležitých predmetov, ktoré sa dajú predať a zarobiť tak na nich.
Problém je, že hráč netuší, čo je junk a čo je dôležitý predmet. Ani pri použití skenera nie je o nič jasnejšie, aký predmet vlastne hráč berie. Navyše, skener je otravný, keďže občas je potrebné zrušiť ho, aby hráč vôbec mohol s predmetmi interagovať.
Výsledkom je, že po každej jednej misii a vedľajšej úlohe či návšteve planéty s akoukoľvek väčšou stavbou ostane preplnený inventár zbytočností a bezcenných vecí. Je ťažké nebrať ich, keďže každý hráč zo začiatku cíti, že musí rýchlo zarobiť peniaze.