Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Čítaš poslednú stranu článku:
Inventár a menu sú v Starfielde úplné peklo. Ako mohla Bethesda vydať hru s takými amatérskymi chybami?

Tvorcovia však obmedzili množstvo vecí, ktoré hráč môže zobrať. Na rozdiel od iných RPG môže hráč šprintovať, aj keď je preťažený (Encumbered). Avšak po pár sekundách šprintu už príde o kyslík a začne strácať životnú energiu (o kyslík prichádza aj pri rýchlej chôdzi, takže je nutné zastaviť úplne). Každých pár sekúnd tak musí zastať a vydýchať sa, čo trvá až príliš dlho. Problém nastáva, keď je hráč vzdialený od lodi kilometer a viac. Hra totiž zakazuje rýchle cestovanie, ak má hráč preplnený inventár.

Starfield
Zdroj: Bethesda

To, že sa dajú odložiť predmety z hráčovho inventáru priamo na loď, aj keď v nej nie je, sme sa dozvedeli až po 25 hodinách hrania. Darmo to však hráči hľadajú v možnostiach inventáru. Treba si otvoriť nastavenia lode a urobiť to odtiaľ, hoci by to logicky malo byť naopak. Avšak, funguje to len v blízkosti lode, takže je to vlastne irelevantné. Je to jedna z desiatok dôležitých vecí, ktoré tvorcovia hráčom nijako neodkomunikovali.

Odporúčané
RECENZIA: Starfield RECENZIA: Starfield 8. septembra 2023, 16:30

Lenže aj sklad lode sa dokáže rýchlo zaplniť (rovnako ako úložný priestor sprevádzajúcej postavy, ktorá je vždy vedľa hráča) a vtedy má hráč dve možnosti. Čeliť frustrujúcej ceste k lodi a následne do obchodov, aby sa zbavil nepotrebných vecí, alebo ich môže zhodiť na zem a príde o čas, ktorý strávil ich zbieraním. 

Hra je frustrujúca aj v procese predávania nadbytočných predmetov. Predajcovia majú totiž obmedzené množstvo peňazí, a tak musí hráč chodiť od jedného obchodu k druhému, aby sa všetkého zbavil a mohol sa vrátiť k skúmaniu vesmíru. Bohužiaľ, toto sa opakuje po každej zastávke na každej planéte. Je to najhorší systém manažovania inventáru a predmetov, aký sme v RPG hrách zažili, odkedy ich hráme. 

Starfield
Zdroj: Bethesda

Väčšina týchto predmetov vrátane zbraní a vesmírnych oblekov nie je až taká cenná a hráč si vie lepšie zarobiť robením misií a vedľajších úloh. Existujú hráči, ako sme napríklad my, ktorí majú nutkanie nenechať v leveli nič, všetko nájsť a vyzbierať, ale práve takýchto hráčov tvorcovia trestajú najviac.

V každej miestnosti je totiž až zbytočne veľa nezmyselných predmetov (zbierať sa dajú perá, servítky a iné zbytočnosti), ktoré hráč od tých špeciálnych a cenných rozozná jedine tak, že si bude čítať ich opis v inventári. Navyše častokrát tvoria jednu skupinu predmetov, takže je ľahšie zobrať ich všetky a neštudovať pri každej jednej veci, čo vlastne je. Je to zdĺhavý, nudný a vyčerpávajúci proces, ktorý narúša zábavnú hrateľnosť. 

Odporúčané
10 rád, ktoré ti pomôžu zvládnuť Starfield: najlepšie lode, zbrane, questy a ako cheatovať hru 10 rád, ktoré ti pomôžu zvládnuť Starfield: najlepšie lode, zbrane, questy a ako cheatovať hru 7. septembra 2023, 16:00

Odporúčame teda ignorovať zbieranie vecí z mŕtvol (okrem munície, tá sa zíde). Síce tak hráči prídu o cenné a kvalitné zbrane, predmety a častokrát väčšie sumy kreditov v sejfoch, ušetria však dlhé hodiny strávené v inventári. 

Ďalšou otravnou vecou je, že hra na výrobu vylepšení, predmetov, stavieb na základniach a ďalších vecí vyžaduje veľké množstvo materiálov. Tie však hráča veľmi zaťažujú, a tak je logické a takmer nevyhnutné odkladať si ich do úložných priestorov doma a nedržať ich v inventári postáv či na lodi, keďže ide o „mŕtvu váhu“.

Bohužiaľ, keď hráč dorazí k výrobným stolom, nič nemôže vytvoriť, pokiaľ nemá materiály so sebou. Materiály by nemali vážiť nič, respektíve by takzvané workbenches mali registrovať, že ich má hráč odložené niekde inde.

Starfield
Zdroj: Bethesda

Crafting (výroba predmetov), skúmanie planét a budov, okrádanie mŕtvol nepriateľov a zbieranie surovín je jeden nekonečný, otravný a opakujúci sa cyklus, keď je potrebné stráviť v menu a cestovaním medzi skladmi, loďou, planétami a obchodmi celé hodiny.

Inventár má aj zostarnutý dizajn a nie je dostatočne informatívny. Pri zbraniach je napríklad potrebné, aby ukazovali poškodenie za sekundu (Damage per second), nie celkové poškodenie. Aj zbraň s nižším poškodením totiž dokáže byť silnejšia, keďže za ten istý čas urobí oveľa väčšie poškodenie ako zbraň s vysokým poškodením, ale nízkou rýchlosťou streľby (Rate of Fire). 

Odporúčané
Objavovanie planét a cestovanie vesmírom v Starfielde je veľké sklamanie plné načítavacích obrazoviek Objavovanie planét a cestovanie vesmírom v Starfielde je veľké sklamanie plné načítavacích obrazoviek 5. septembra 2023, 13:30

Nielen inventár, ale celé menu a presúvanie predmetov medzi miestami spôsobuje akurát tak frustráciu. Sú to veci, ktoré modderi na PC opravia za týždeň, no vývojári ich nedokázali dobre urobiť za šesť rokov vývoja. Hra takéhoto rozmeru by sa však nemala spoliehať na šikovnosť modderov a potrebu razantne upravovať triviálne veci v dizajne.

P. S. V hre sú desiatky rôznych typov munície. Na čo to je dobré, skutočne nechápeme. 

P. S. 2 Čo je základná vec v RPG hrách a v inventároch počas nakupovania u obchodníkov? Že hra ukazuje množstvo daných predmetov, ktoré už hráč vlastní. Samozrejme, Starfield to nerobí, takže hráč musí manuálne vyhľadať každý predmet v inventári a zistiť, koľko ho vlastne má a či ho potrebuje kúpiť. Takýchto facepalmových momentov je v hre značné množstvo. 

Starfield
Zdroj: Bethesda
Čítaj na predchádzajúcej strane
Dočítal si celý článok
Strana 2 z 2
Domov
Zdieľať
Diskusia