Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
3. januára 2014 o 19:20
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Firma Canadian Tire vytvorila pick-up z 5-tich ton ľadu!

TECH
Uložiť Uložené

Kanadská spoločnosť v rámci propagácie novej auto-batérie do extrémnych podmienok vytvorila bláznivý experiment, v ktorom vyrobila pick-up výhradne z ľadu.

Firma Canadian Tire vytvorila pick-up z 5-tich ton ľadu!

Ako už dávno vieme, v USA a Kanade majú ľudia slabosť pre mohutné SUV, respektíve veľké pick-upy. Nie je sa čomu čudovať, keďže najmä obyvatelia žijúci mimo veľkomiest, na odľahlých miestach, používajú svoje tátoše väčšinou na robotu, či prepravu jednotlivých materiálov a to aj v extrémnych podmienkach. Tým myslím práve naozaj chladné zimné obdobie, ktoré miestnych obyvateľov nielen na severe Kanady koľkokrát limituje v práci. Samozrejme, tamojší ľudia sú na extrémne mrazy síce zvyknutí a pripravení, to sa však do veľkej miery nedá povedať s technikou a hlavne automobilmi.

Po svete koluje nespočetné množstvo vtipov o tom, ako pri 20 stupňoch pod nulou americké automobily neštartujú. V dnešnej dobe sa samozrejme technika posunula výrazne dopredu a potvrdzuje to aj spoločnosť Canadian Tire, ktorá vyvinula auto-batériu MotoMaster Eliminator Ultra AGM. Tá je určená hlavne pre spomínané pick-upy, lepšie povedané, americké trucky, ktorým zabezpečuje bezproblémovú existenciu aj v teplotách 40 stupňov pod nulou!

A práve túto novú batériu sa firma rozhodla spropagovať prostredníctvom bláznivého experimentu, v ktorom vyrobila pick-up výhradne z ľadu. Na klasickú platformu, teda podvozok s motorom, postavili "karosériu" vytvorenú výhradne z ľadu. Konkrétne sa jedná o upravené bloky/kocky ľadu v celkovej hmotnosti 5 000 kilogramov. Do ľadovej konštrukcie vozidla potom vložili spomínanú batériu, ktorá bola skladovaná v -40-tich stupňoch a vozidlo následne bezproblémovo naštartovalo. Dokonca, pri priemernej rýchlosti približne 20 km/h prešlo trasu dlhú 1,6 kilometra.

Domov
Zdieľať
Diskusia