Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
24. augusta 2023 o 10:00
Čas čítania 1:00
Martin Mičuda

Rimac Nevera s prehľadom porazil Teslu aj Porsche a stal sa najrýchlejším sériovo vyrábaným elektromobil na Nürburgringu

Rimac Nevera s prehľadom porazil Teslu aj Porsche a stal sa najrýchlejším sériovo vyrábaným elektromobil na Nürburgringu
Zdroj: Rimac,
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY ELEKTROMOBILY
Uložiť Uložené

Nürburgring má nového kráľa medzi elektrickými vozidlami.

Nie je to tak dávno, čo sa chorvátsky Rimac postaral naraz až o 23. svetových rekordov, a už tu máme ďalší. Model Nevera sa stal najrýchlejším sériovo vyrábaným elektrickým vozidlom na Severnej slučke.

Odporúčané
Vyskúšali sme najslávnejšie superkombi na svete. V čom vyniká 600-koňové RS 6 za 166-tisíc eur? Vyskúšali sme najslávnejšie superkombi na svete. V čom vyniká 600-koňové RS 6 za 166-tisíc eur? 23. marca 2021 o 14:30

Platí tak staré známe porekadlo, že kde sa dvaja bijú, tretí vyhráva. Posledné roky sa totiž v Zelenom pekle o titul doslova naťahovali dva elektromobily, a to od značky Tesla a Porsche. Hoci stopky doteraz tvrdili, že Taycan ťahal za kratší koniec, ani Model S Plaid sa dlho netešil. Chorvátsky pretekár Martin Kodrić obletel s Neverou slávny okruh až o 20 sekúnd rýchlejšie – kratší úsek s časom 07:00,92 min, respektíve štandardný úsek za 07:05,29 min. Aktuálny držiteľ rekordu medzi sériovými vozidlami na Nürburgringu je Mercedes-AMG One s časom 06:35,18 min. 

Pohon Nevery má na starosti štvorica elektromotorov, ktorých systémový výkon je na úrovni 1 427 kW/1940 koní, zatiaľ čo krútiaci moment dosahuje extrémnu hodnotu 2 360 Nm. K rekordne rýchlej jazde čo-to prispela aj technológia All-Wheel Torque Vectoring 2 – systém pohotovo rozdeľuje krútiaci moment na príslušné koleso a zaručuje tým nielen dynamiku, ale aj trakciu a schopnosť meniť typ pohonu podľa potreby. Zdrojom energie sú kvapalinou chladené akumulátory s kapacitou 120 kWh, ktoré si vyvíja samotná automobilka.

Odporúčané
Nové 639-koňové AMG nám vyrazilo dych. Toto je najextrémnejšie štvormiestne auto na trhu Nové 639-koňové AMG nám vyrazilo dych. Toto je najextrémnejšie štvormiestne auto na trhu 5. mája 2019 o 19:46

Mate Rimac, zakladateľ automobilky, vyhlásil, že Nevera v mnohom znovuobjavila svet hyperšportov, pričom práve nové rekordy demonštrujú jej unikátne technológie a schopnosti. Pri tejto príležitosti zároveň automobilka predstavila 12-kusovú edíciu Time Attack, ktorá odkazuje na rekordný exemplár.

Time Attack, Rimac, Nevera,Time Attack, Rimac, Nevera,Time Attack, Rimac, Nevera,Time Attack, Rimac, Nevera,
Zobraziť galériu
(10)
Domov
Zdieľať
Diskusia