„Bezmäsitý hotdog má skvelú chuť aj štruktúru a po zahryznutí jemne praskne, a tak je výbornou alternatívou tradičného ikonického hotdogu,“ informuje v tlačovej správe Jakub Slavík z oddelenia Ikea Food.
Nábytkárska spoločnosť Ikea vyvinula udržateľnejšiu verziu svojho ikonického hotdogu. Bezmäsitý variant chutí výborne, má skvelú štruktúru a je najnovším prírastkom v ponuke potravinových výrobkov Ikea na rastlinnej báze, informuje spoločnosť v tlačovej správe.
„Víziou Ikey je vytvárať lepší každodenný život pre čo najviac ľudí. A k tomu chce spoločnosť Ikea prispieť aj v oblasti potravín a stravovania prostredníctvom svojej ponuky chutných, zdravých a udržateľných možností,“ informuje.
Ponukou bezmäsitého hotdogu za dostupnejšiu cenu chce Ikea inšpirovať ešte viac zákazníčok a zákazníkov k výberu alternatív na rastlinnej báze. „Chceme ľuďom ponúknuť viac možností na rastlinnej báze, ktoré majú menší vplyv na klímu. Voľba bezmäsitého jedla má v porovnaní s jedlom živočíšneho pôvodu nižšiu klimatickú stopu,“ hovorí Jakub Slavík z oddelenia Ikea Food.
Párok „praská“ ako originál
Spoločnosť počas vývoja bezmäsitého hotdogu stála pred úlohou, ako vytvoriť štruktúru podobnú klasickému hotdogu. V mäsovom hotdogu je mäso zvyčajne zabalené v „črievku“, ktoré po zahryznutí praskne. Keď zahryzneš do ich bezmäsitého hotdogu, jeho prasknutie vyvolá podobný pocit ako pri klasickom mäsovom hotdogu.
„Celému vývoju sme venovali veľa času, aby sme mohli zákazníčkam a zákazníkom poskytnúť čo najlepší zážitok. Bezmäsitý hotdog má skvelú chuť aj štruktúru a po zahryznutí jemne praskne, a tak je výbornou alternatívou tradičného ikonického hotdogu,“ hovorí Jakub Slavík. Na vyváženej chuti bezmäsitého hotdogu sa podieľa ryžový proteín, cibuľa, jablko, soľ, čierne korenie a údená aróma, ktorá dodáva bezmäsitému hotdogu charakteristickú párkovú príchuť.
Hotdog nestojí ani euro
Bezmäsitý hotdog je dostupný vo švédskom bistre obchodného domu Ikea Bratislava od 15. augusta 2023 za cenu 0,79 €, pričom budúci rok bude dostupný aj v spotrebiteľskom balení v obchodíku so švédskymi špecialitami Ikea.
Ikea ako jeden z najväčších svetových dodávateľov potravín má za cieľ, aby sa zdravé a udržateľné voľby stali najžiadanejšou možnosťou.
„Dosiahneme to napríklad aj poukázaním na skutočnosť, že potraviny na rastlinnej báze môžu byť naozaj chutné. Realizovaný výskum nám potvrdil, že je dôležité, aby boli udržateľné výrobky cenovo dostupné a žiadané. A práve tu môže Ikea dosiahnuť skutočne pozitívny posun. Udržateľnejšia voľba by nemala byť luxusom pre pár vyvolených, ale súčasťou každodenného života ľudí,“ dodáva Jakub Slavík.
Víziou Ikey je, aby do roku 2025 bola polovica hlavných jedál ponúkaných v reštauráciách rastlinného pôvodu. Až 80 % jedál by nemalo obsahovať červené mäso, rovnako veľa všetkých ponúkaných balených potravín bude rastlinného pôvodu.
Okrem toho 80 % všetkých hlavných jedál ponúkaných v reštauráciách by malo spĺňať normu Ikea Balanced Meal Norm (Ikea norma pre vyvážené jedlo) pre zdravšie potraviny.