Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Čítaš poslednú stranu článku:
Rihannina značka dopadla veľmi zle: Fashion Revolution skúmalo práva pracovníkov, mzdy a tému udržateľnosti

Čo sa týka zásahu do životného prostredia, iba 7 % veľkých módnych značiek zverejňuje výsledky testov odpadových vôd od svojich dodávateľov. 94 % značiek nezverejňuje, aké palivá sa používajú na výrobu oblečenia. O tom, že módny priemysel nerieši nadmernú spotrebu, svedčí aj to, že 99 % značiek odmieta vytvoriť záväzok k menšej výrobe. K nižšej výrobe sa zaviazali len dve značky, a to Armani a United Colours of Benetton. 

Odporúčané
Katarína vlastní obchod Luxury Vintage: Kabelka LV Neverfull sa bude predávať dobre už navždy. Fejk sa dá rozpoznať aj podľa vône Katarína vlastní obchod Luxury Vintage: Kabelka LV Neverfull sa bude predávať dobre už navždy. Fejk sa dá rozpoznať aj podľa vône 17. novembra 2024 o 12:30

Tohtoročný index odhaľuje nedostatok transparentnosti aj v oblasti platových podmienok zamestnancov. Podľa správy sa až 99 % opýtaných značiek nezaviazalo zverejniť počet pracovníkov v ich dodávateľských reťazcoch, ktorí dostávajú platy na úrovni životného minima. Iba 1 % značiek uviedlo, že poskytujú mzdy vyššie, ako vyžaduje zákon. Čo sa týka rodovej a rasovej rovnosti, iba 36 % značiek odhaľuje rozdiely v odmeňovaní žien a mužov. Len 4 % značiek zverejňuje údaje o rozdieloch v odmeňovaní podľa etnickej príslušnosti. 

Výsledky indexu.
Výsledky indexu. Zdroj: Fashion Revolution: Fashion Transparency Index 2023

 

Gucci prekvapilo, Savage x Fenty získala 0 %

Medzi značky, ktoré mali najlepšie výsledky, sa prebojovala luxusná značka Gucci. Tá získala 80 %. Najvyššie skóre, a to 83 %, získala talianska značka OVS. Fashion Revolution v správe uvádza, že až 18 veľkých značiek nedokázalo splniť ciele odvetvia v oblasti udržateľnosti, pretože o svojich praktikách neprezradili vôbec nič alebo len veľmi málo informácií. Medzi značkami, ktoré v roku 2023 dosiahli 0 – 5 %, boli napríklad Max Mara, New Yorker, Savage x Fenty či Tom Ford. 

Čítaj na predchádzajúcej strane
Dočítal si celý článok
Strana 2 z 2
Domov
Zdieľať
Diskusia