Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Čítaš poslednú stranu článku:
Rihannina značka dopadla veľmi zle: Fashion Revolution skúmalo práva pracovníkov, mzdy a tému udržateľnosti

Čo sa týka zásahu do životného prostredia, iba 7 % veľkých módnych značiek zverejňuje výsledky testov odpadových vôd od svojich dodávateľov. 94 % značiek nezverejňuje, aké palivá sa používajú na výrobu oblečenia. O tom, že módny priemysel nerieši nadmernú spotrebu, svedčí aj to, že 99 % značiek odmieta vytvoriť záväzok k menšej výrobe. K nižšej výrobe sa zaviazali len dve značky, a to Armani a United Colours of Benetton. 

Odporúčané
Zabudni na Dior Sauvage. Toto je TOP 10 niche parfumov, ktoré by mal vyskúšať každý muž Zabudni na Dior Sauvage. Toto je TOP 10 niche parfumov, ktoré by mal vyskúšať každý muž 22. februára 2025 o 13:00

Tohtoročný index odhaľuje nedostatok transparentnosti aj v oblasti platových podmienok zamestnancov. Podľa správy sa až 99 % opýtaných značiek nezaviazalo zverejniť počet pracovníkov v ich dodávateľských reťazcoch, ktorí dostávajú platy na úrovni životného minima. Iba 1 % značiek uviedlo, že poskytujú mzdy vyššie, ako vyžaduje zákon. Čo sa týka rodovej a rasovej rovnosti, iba 36 % značiek odhaľuje rozdiely v odmeňovaní žien a mužov. Len 4 % značiek zverejňuje údaje o rozdieloch v odmeňovaní podľa etnickej príslušnosti. 

Výsledky indexu.
Výsledky indexu. Zdroj: Fashion Revolution: Fashion Transparency Index 2023

 

Gucci prekvapilo, Savage x Fenty získala 0 %

Medzi značky, ktoré mali najlepšie výsledky, sa prebojovala luxusná značka Gucci. Tá získala 80 %. Najvyššie skóre, a to 83 %, získala talianska značka OVS. Fashion Revolution v správe uvádza, že až 18 veľkých značiek nedokázalo splniť ciele odvetvia v oblasti udržateľnosti, pretože o svojich praktikách neprezradili vôbec nič alebo len veľmi málo informácií. Medzi značkami, ktoré v roku 2023 dosiahli 0 – 5 %, boli napríklad Max Mara, New Yorker, Savage x Fenty či Tom Ford. 

Čítaj na predchádzajúcej strane
Dočítal si celý článok
Strana 2 z 2
Domov
Zdieľať
Diskusia