Novú triedu E spoznávame už aj v praktickejšom balení.
Aj napriek tomu, že vozidlá typu kombi posledné roky veľmi úspešne vytláčajú SUV modely, Mercedes-Benz je jednou zo značiek, ktorá rodinne založeným verziám odvodeným od sedanov stále verí. Presne dva mesiace od predstavenia úplne novej triedy E tak spoznávame aj jej praktickejší derivát, ktorý v zmysle nemeckého označenia nesie dodatok T-Modell. Kombi pritom vizuálne nadväzuje na klasický sedan, zmenili len zadnú časť.
V porovnaní s predchodcom evidujeme, že zadná časť je viac skosená, čím riešenie strechy trochu pripomína niekdajší model CLS Shooting Brake. Svedčí o tom aj línia bočných okien, ktorá smerom vzad plynulo klesá pod menším uhlom. Štýlovejšie rezaná zadná časť spôsobila, že sa medzigeneračne decentne zmenšil objem kufra – štandardne má stále obrovských 615 litrov (–35 l), po sklopení sedadiel až 1 830 litrov, pri plug-in hybridnej verzii má však len 460, respektíve 1 675 litrov. Rázvor náprav sa pritom zväčšil až na 2 961 milimetrov, z čoho majú profitovať najmä cestujúci vzadu.
Interiér novej triedy E je z vizuálnej aj technickej stránky identický pre oba karosárske varianty, ale zmeny (zatiaľ) evidujeme pod kapotou. V úvode predaja bude totiž najväčšie kombi značky k dispozícii výhradne v troch 2-litrových motorizáciách – benzínové E 200 (150 kW/204 k a 320 Nm), naftové E 220d (145 kW/197 k a 440 Nm) a plug-in hybridné E 300e (230 kW/312 k a 440 Nm). Plug-in hybrid sa spolieha na akumulátor s kapacitou 25,4 kWh, ktorý má zaručiť čisto elektrický dojazd na úrovni až 100 km. Všetky tri verzie majú 9-stupňovú automatickú prevodovku a výhradne na zadný pohon.
Pohon 4Matic príde na trh až neskôr, rovnako tak očakávame aj ďalšie plug-in hybridné verzie či športové vyhotovenia AMG. Skôr či neskôr sa ukáže aj outdoorový variant All-Terrain. Trieda E vo verzii kombi má už v základe vzduchové odpruženie na zadnej náprave, za príplatok však vzduchové vankúše môžu byť aj vpredu. Novinka sa na trh dostane koncom jesene, ceny ešte nestanovili.