Aktuálna trieda E je posledným éčkom so spaľovacími motormi.
Mercedes-Benz predstavil svoj najočakávanejší model. Trieda E v poradí už 6. generácie (pod označením W214) je opäť medzigeneračne väčšia než predchodca a má úplne nový dizajn.
Značka sa rozhodla hŕstkou detailov odlíšiť auto od zvyšku portfólia tradičných sedanov – voliteľné svetlá so špičkovou technológiou Digital Light majú špecifický svetelný podpis, sú pritom napojené čiernym prvkom na masku, čím je badateľný odkaz na modely EQ. Maska má v závislosti od stupňa výbavy novú štruktúru, odteraz môže byť už aj podsvietená.
Exteriéru dominuje efekt hviezdičiek, ktoré nachádzame nielen v maske, ale aj v plastoch v nárazníkoch či v grafike koncových svetiel. Práve vďaka nim sa trieda E odlíši od súrodencov. Koncové svetlá sú orientované horizontálne a predelené, model má tak väčší nakladací otvor. Novinkou sú zapustené kľučky, obúvať môže 17 až 21" disky.
3 obrovské displeje rozhrania Superscreen
Palubná doska novej triedy E predstavuje kombináciu rozloženia z triedy C a S, respektíve a elektrických modelov EQE či EQS. Éčko dostalo 3 veľké obrazovky, nejde však o plnohodnotný Hyperscreen, pretože 12,3" digitálne budíky nie sú súčasťou samotného panelu obrazoviek zaliatych za sklom. Nové rozloženie, ktoré takýmto štýlom kombinuje 3 obrazovky, bude k dispozícii pod názvom MBUX Superscreen.
Novinkou je aj iný stredový tunel, z ktorého zmizla väčšina fyzických ovládacích prvkov. Elegantné sú výduchy ventilácie, ktoré sa nenápadne tiahnu takmer celou šírkou palubovky. Trieda E s označením W214 tak síce disponuje trojicou rozmerných displejov, palubná doska však predsa len pôsobí menej futuristicky a viac elegantne. O multimediálne prostredie sa postará nová, v poradí 3. generácia infotainmentu MBUX. Zatiaľ čo grafika a možnosti zobrazenia budíkov sa zmenili len decentne, stredový displej má vynovené prostredie.
Infotainment podporuje aplikácie tretích strán – umožní to nová vrstva systému, vďaka ktorej je možné stiahnuť a spustiť aplikácie ako Tiktok, Zoom či Angry Birds. Prostredníctvom jedného používateľského rozhrania tak bude možné na displeji uprostred a pred spolujazdcom hrať hry, sledovať sociálne siete či streamovať. Umožní to aj voliteľne vstavaná kamera uprostred palubnej dosky.
Ide tak o novú nadstavbu, akú doposiaľ nemajú ani vlajkové lode značky, trieda S či EQS s Hyperscreenom. V interiéri prevládajú prémiové materiály, početné zastúpenie náladového osvetlenia a rôzne komfortné prvky výbavy, ktoré spríjemnia jazdu celej posádke. Funguje tu hlasové ovládanie, prvky rozšírenej reality, interaktívne náladové osvetlenie, 4D priestorový zvuk sústavy Burmester či rozmerný head-up displej. Komfort a anatomické tvarovanie sedadiel je odjakživa doménou triedy E.
Zatiaľ výhradne štvorvalce
V čase uvedenia novinky na trh bude paleta pohonných jednotiek obmedzená. Najprv automobilka ohlásila len 2-litrové štvorvalce v benzínovej, naftovej a plug-in hybridnej podobe. Už v základe trieda E získa mild-hybridnú techniku, ktorej štartér generátor dodá výkon extra 17 kW a 205 Nm. Plug-jn hybridné verzie majú batériu s kapacitou až 25,4 kWh, elektromotor s výkonom 95 kW a podporou až 55 kW nabíjania, čím Mercedes-Benz technologicky naďalej odskakuje od priamej konkurencie. Elektrický dojazd má navyše atakovať až 120 km.
- E 200 – 2.0 R4, 150 kW/204 koní a 320 Nm
- E 220d (4Matic) – 2.0 R4, 145 kW/198 koní a 440 Nm
- E 300e (4Matic) – 2.0 R4 + el., 230 kW/312 koní a 550 Nm
- E 400e 4Matic – 2.0 R4 + el., 280 kW/380 koní a 650 Nm
Neskôr pribudne naftový plug-in hybrid či naftový šesťvalec, samozrejme, očakávame aj špičkové verzie AMG 53 a AMG 63 (S). Podľa posledných správ by však nemalo ísť o štvorvalec, ale minimálne šesťvalec. Aktuálna trieda E je posledným éčkom so spaľovacími motormi.
Trieda E má štandardne 9-stupňovú automatickú prevodovku a podvozok Agility Control s adaptívnymi pružinami, v ponuke však nechýba ani vzduchové odpruženie či riadená zadná náprava, ktorej kolesá sa dokážu vychýliť o 4,5 stupňa. Cenové relácie zatiaľ nepoznáme, predaj spustia až v lete.