Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
23. marca 2023 o 13:00
Čas čítania 1:30
Martin Mičuda

Úplne nový Ford Explorer je elektrický, stojí na platforme značky Volkswagen a určený je výhradne pre Európu

Úplne nový Ford Explorer je elektrický, stojí na platforme značky Volkswagen a určený je výhradne pre Európu
Zdroj: Ford
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY ELEKTROMOBILY
Uložiť Uložené

Elektrický Explorer stojí na platforme MEB, teda výhradne elektrickej podvozkovej architektúre, ktorú vyvinul Volkswagen.

Aj Ford je jednou z automobiliek, ktoré sa zaviazali, že do roku 2030 budú predávať výhradne elektrické osobné vozidlá. K splneniu ambiciózneho plánu má nemalou mierou prispieť aj prehĺbenie spolupráce so značkou Volkswagen, ktorej výsledkom je ďalší nový elektromobil modrého oválu s názvom Explorer. Paradoxom je, že meno Explorer je desiatky rokov späté s americkým SUV a teraz spoznávame jeho menovca, ktorý s ním nielenže nemá nič spoločné, ale zároveň má ísť o prvý Ford, ktorý bol vyvíjaný a bude vyrábaný aj predávaný výhradne v Európe.

Odporúčané
Vyskúšali sme americký Ford Explorer. Prečo je unikátom na trhu a v čom má opačný prístup ako európska konkurencia? Vyskúšali sme americký Ford Explorer. Prečo je unikátom na trhu a v čom má opačný prístup ako európska konkurencia? 15. júla 2022 o 9:30

Dôvodom je aj skutočnosť, že nový (európsky) Explorer stojí na platforme MEB, teda výhradne elektrickej podvozkovej architektúre, ktorú vyvinul Volkswagen. Od jeho modelov sa však vizuálne líši. Ford stavil na zaujímavé hranaté tvary, navyše Explorer má svoj vlastný dizajnový jazyk, ktorý nenadväzuje na žiadny konvenčný model (hoci C-stĺpikom odkazuje na klasický Explorer) a na rozdiel od Mustangu Mach-E má aj klasické kľučky. 

Ford, Explorer,
Zdroj: Ford

Na oboch koncoch sú svetlá navzájom opticky prepojené, za príplatok je Matrix-LED technológia. Na výber sú efektné 19 až 21” disky kolies, zaujímavý efekt však vytvárajú aj štandardné čierne stĺpiky karosérie, vďaka čomu pôsobí novinka dynamickejšie a nižšie. Ako sa už pri nových Fordoch stáva zvykom, centrom veľmi modernej palubnej dosky je na výšku orientovaný 15” displej. Novinkou je, že sklon samotného displeja je možné meniť až vo vyše 30 stupňoch.

Odporúčané
Vyskúšali sme BMW, ktoré vyzerá zvláštne, no z technickej stránky je to najlepšie elektrické SUV, aké sme zažili Vyskúšali sme BMW, ktoré vyzerá zvláštne, no z technickej stránky je to najlepšie elektrické SUV, aké sme zažili 14. apríla 2022 o 12:30

Zatiaľ čo stredový tunel vyniká obrovskými odkladacími priestormi, batožinový priestor má skôr priemerných 450 litrov. Štandardnom je nielen bezkáblová podpora Apple CarPlay, náladové osvetlenie i vyhrievané sedadlá, ktoré je možné elektronicky nastavovať v 12 smeroch. Preto ani interiér nevyzerá ako prezlečené ID.4, pritom aj samotný infotainment stojí na základoch systému MIB od VW, no z grafickej stránky to nedáva znať. Jeden z mála detailov, ktorý však prezradí pôvod, je len približne 5” displej budíkov. 

V tomto momente nám však Ford stále neprezrádza informácie týkajúce sa pohonu. Uvádza len, že na rýchlonabíjačke sa batéria z 10 na 80 % dobije za 25 minút, jej veľkosť však nešpecifikuje. Vzhľadom na to, že elektrický Explorer stojí na platforme MEB a vychádza z ID.4 od Volkswagenu, je však veľmi pravdepodobné, že veľká batéria bude mať okolo 82 kWh, z toho využiteľných cca 77 kWh. Aj Explorer v štandarde ponúkne výhradne zadný pohon, výkonnejšie verzie dostanú dva elektromotory, a teda pohon oboch náprav.

Ford, Explorer,Ford, Explorer,Ford, Explorer,Ford, Explorer,
Zobraziť galériu
(15)
Domov
Zdieľať
Diskusia