Z pôvodného 4-dverového SUV vzniklo brutálne SUV kupé, ktoré nemá vo svete obdobu.
Mansory patrí k tuningovým úpravcom, ktorí zvyknú posúvať hranice, hoci nie každému môžu ich kontroverzné modely ulahodiť. Tentoraz ukazujú jeden zo svojich doposiaľ najextrémnejších výtvorov – Venatus Coupé EVO C. Na rozdiel od väčšiny úprav, ktoré renomovaný úpravca robí, v tomto prípade ide o kompletne prestavané auto.
Jeho základom je Lamborghini Urus, ktoré však technici pretvorili na 2-dverové SUV. Dobre známy model osadilo Mansory masívnym bodykitom. Ten nielenže značne rozšíril karosériu, ale zároveň prekryl druhý pár dverí, vďaka čomu tuner vytvoril doslova SUV kupé.
![Mansory, Venatus Coupé EVO C, Lamborghini, Urus,](https://refstatic.sk/article/6ca0f2d3e5effa6bfc74.jpg?is=1200x2000&s=2d9800c1fcf956efc762da7fa00dc77b6109e9c157d3f16fd3ca8995825f4ff2)
Vývoj auta trval rok a pol, čoho výsledkom je rozsiahlejšia úprava karosérie, než by sa mohlo na prvý pohľad zdať – technici najprv odstránili všetky štyri dvere, stredný B-stĺpik posunuli až o 20 centimetrov dozadu, takže predné dvere sú dlhšie a zároveň umožňujú nastupovanie dozadu. Venatus Coupé EVO C je totiž aj napriek absencii zadných dverí stále plnohodnotným 4-miestnym SUV.
Vpredu je na mieru vytvarovaný ešte agresívnejší nárazník s množstvom aerodynamických prvkov. Nové sú aj rozšírené blatníky vrátane masívneho otvoru vzadu či zadný nárazník s veľkolepým difúzorom a centrálne umiestnenou trojitou koncovkou výfuku. Má aj rozmerné krídlo a spojler, na zadnom C-stĺpiku pribudol aj ďalší aerodynamický prvok, ktorý usmerňuje obtekanie karosérie vzduchom. Všetky doplnky sú z uhlíkových vlákien, ktoré navyše získali nevšednú povrchovú štruktúru.
![Mansory, Venatus Coupé EVO C, Lamborghini, Urus,](https://refstatic.sk/article/d9262784202102505b3d.jpg?is=1200x2000&s=5d05096cf98ec9374d3bf13b2bbd4c23babd89da81ffdadad2b6ddaede1e5f43)
Exteriér aj disky sú lakované v modromfialovom perleťovom laku. V týchto farbách je aj čalúnenie interiéru. Svetlomodrý odtieň je doplnený o biele prešívanie a karbónové dekóry s identickým vzorom ako v exteriéri. V kokpite sú nové logá a emblémy, náladové osvetlenie a štartovacie tlačidlo, ktoré sa presunulo zo stredovej konzoly na strop.
V zmysle tradícií Mansory zapracovalo aj na vyladení motora. Pôvodne 650-koňový 4-litrový benzínový osemvalec totiž po úpravách disponuje výkonom až 662 kW/900 Nm a krútiacim momentom 1 100 Nm. Akceleráciu z 0 na 100 km/h tak unikátny Urus zvládne len za 2,9 sekundy, maximálna rýchlosť je a úrovni až 323 km/h. Cenové relácie Mansory nezverejňuje, pretože každý z vyrobených exemplárov má byť ušitý na mieru podľa preferencií zákazníka. Spolu sa však chystá vytvoriť len 8 exemplárov.