Skratka CSL reprezentuje pojmy Coupé, Sport a Lightweight, čiže ľahké, športové kupé.
Rok 2022 sa v prípade automobilky BMW nesie v znamení osláv divízie BMW M. Vychádza preto množstvo noviniek (nové M2 Coupé, M3 Touring, M4 CSL či XM), no na to najlepšie sme čakali doteraz. Ide o najexkluzívnejší model súčasnosti – limitované a ručne vyrábané BMW 3.0 CSL, ktoré odkazuje na slávnu rovnomennú ikonu zo sedemdesiatych rokov.
Základom modelu je M4 Coupé. Už v sérii naozaj agresívne vyzerajúce kupé, ktoré dostalo úplne novú masku s výraznejšími vertikálne orientovanými „ľadvinkami“. Tie sú však o čosi vkusnejšie integrované do čelnej časti. Dravé svetlomety získali žlté denné svietenie, zatiaľ čo uhladenejší predný nárazník má plne funkčné otvory na prívod vzduchu k brzdám.
Karosériu pokrývajú nové plochy v okolí blatníkov, ktoré rozširujú vozidlo a súčasne viac pripomínajú pôvodné 3.0 CSL. Vďaka charakteristickým tvarom ho v minulosti označovali ako Batmobil. Nové časti karosérie sú vyrobené z hliníka a karbónom vystuženého polyméru, ktorý BMW označuje so skratkou CRRP. Zaujímavý je zadný stĺpik – okrem samotného loga BMW totiž pôvodnú líniu zadného okna upravil hliníkový prvok, ktorý opätovne opticky vracia na auto tradičnú Hofmeisterovu krivku.
Estetické vylepšenia uzatvára zadná časť, kde si miesto našlo výrazné krídlo vychádzajúce priamo z bočných panelov karosérie. Na jeho vrchnej časti je obrovský nápis M Power. Ďalší spojler sa nachádza priamo nad zadným oknom, čím opäť automobilka odkazuje na predchodcu. Unikátny celok v laku Alpine a so športovým, s ručne nanášaným polepom stojí na hliníkových diskoch – majú centrálnu maticu, zlatý odtieň a veľkosť s priemerom 20 palcov vpredu, respektíve 21 palcov vzadu. Samozrejmosťou je oslavné retro logo BMW, vzadu pozorujeme efektné svetlá z M4 CSL a napokon titánové koncovky výfuku.
Interiér pochádza z modelu M4 CSL, kombinuje karbónové dekóry, Alcantaru a škrupinové športové sedadlá so špecifickým tvarom. Zadnú lavicu nahradil priestor na prilby a zmenami prešla aj stredná lakťová opierka. Najvýraznejšia je hlavica 6-stupňovej manuálnej prevodovky, ktorá sa tiež nesie v retro štýle v bielom vyhotovení. Pred spolujazdcom je konkrétne číslo daného exemplára – BMW totiž plánuje vyrobiť výhradne 50 áut. Oficiálnu cenu síce ešte nepoznáme, v kuloároch sa však šepká o závratnej sume presahujúcej hranicu 700-tisíc €.
Pod prednou kapotou sa nachádza 3-litrový benzínový radový šesťvalec vo svojej doposiaľ najsilnejšej konfigurácii v histórii – motor má až 412 kW/560 koní. Sila putuje výhradne na zadné kolesá, a to výhradne cez spomínaný manuál.
Práve preto asi znížili krútiaci moment na hodnotu 550 Nm. Agregát však dokáže točiť až 7200 ot./min. V štandardnej výbave sú karbón-keramické brzdy, adaptívny M podvozok a aktívny M diferenciál na zadnej náprave. Podľa dostupných informácií novodobé 3.0 CSL váži 1 624 kilogramov, čo je podstatne viac než pôvodný predchodca s váhou 1 270 kilogramov, v kontexte dnešnej doby ide však o relatívne zaujímavý údaj.