Automobiloví nadšenci plesajú, aj keď vyrobia len 1 000 kusov.
Môžeme potvrdiť, že aktuálna generácia BMW M4 síce svojím kontroverzným stvárnením masky polarizuje verejnosť, zo šoférskej stránky patrí momentálne medzi úplnú špičku na trhu. Už v čase predstavenia novej generácie ikonického kupé strednej triedy pritom kolovali správy o tom, že BMW sa chystá obnoviť slávne označenie CSL (Competition, Sport, Lightweight) a oživiť tak legendu. Stalo sa to práve teraz pri oslavách 50. výročia BMW M.
Pokiaľ ide o vizuálnu stránku, nové M4 CSL je rozpoznateľné podľa špecifickej výplne vertikálne orientovaných ľadviniek, karbónových aerodynamických doplnkov, žltého denného svietenia (odkaz na pretekárske vozy) či unikátneho laku Frozen Brooklyn Grey, doplneného o športové pásy na kapote a červené elementy. Spomenúť však treba aj unikátne čierne kované dvojrozmerné disky z ľahkej zliatiny – vpredu 19, zatiaľ čo vzadu až 20" (pneumatiky s rozmermi 275/35 ZR19, resp. 285/30 ZR20).
Unikátom je aj premiérová zadná laserová svetelná technológia. Vnútri svetiel je totiž štruktúra navzájom prepojených vláseniek, ktoré vytvárajú zaujímavý efekt. Zaujímavé je aj veko batožinového priestoru, ktoré vytiahli smerom dohora, čím spravili tzv. „kačací chvost“ (ducktail).
Zásadnou zmenou prešiel aj interiér. Z kokpitu sa vytratila stredová lakťová opierka aj zadné sedadlá, tie nahradil prázdny priestor so sieťovým systémom. Primárnym cieľom bolo znížiť hmotnosť – montáž škrupinových sedadiel M Carbon ubrala z váhy auta 24 kilogramov. Demontážou zadných sedadiel, bezpečnostných pásov a úpravou batožinového priestoru ušetrili ďalších 21 kilogramov. Dovedna je M4 CSL až o 100 kilogramov ľahšie (1 625 kg) ako M4 Competition. Vnútro zdobí Alcantara, antracitové čalúnenie stropu a karbónové dekóry.
Najpodstatnejšou však je technika, pretože pri M4 CSL automobilka sľubuje nefalšovaný šoférsky pôžitok a akýsi odkaz na starú školu. O pohon sa stará dvakrát preplňovaný 3-litrový benzínový radový šesťvalec M TwinPower Turbo, ktorý po úpravách ponúka až 405 kW/550 koní a 650 Nm. Poháňané sú však výhradné zadné kolesá, na ktoré posiela silu 8-stupňová prevodovka M Steptronic. Akceleráciu z 0 na 100 km/h zvládne aj napriek absencii pohonu M xDrive len za 3,7 sekundy.
Štandardnou výbavou sú karbónovo-keramické brzdy, masívna hliníková vzpera v motorovom priestore, tuhšie stabilizátory, až v 10 stupňoch nastaviteľná kontrola trakcie a vyšperkovaný podvozok – zmenili odklony kolies, tlmiče aj pomocné pružiny sú tuhšie, zároveň je CSL nižšie o dodatočných 8 milimetrov. Má mať perfektnú ovládateľnosť, čitateľnosť a vyslovene puristické jazdné zážitky, či už na okreskách, alebo okruhoch.
Auto by malo stáť vyše 170-tisíc €. To rozhodne nie je málo, najmä v kontexte strednej triedy, na váhanie však nie je priestor, pretože BMW plánuje vyrobiť len 1 000 kusov a tie sa rozhodne rozpredajú veľmi rýchlo. M4 CSL je totiž auto, akých v dnešnej dobe už veľa niet.