Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Utorok 6. 12. 2022 meniny má Mikuláš

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Máme pre teba nový spravodajský portál!prezrieť
Tech - Autá

BMW XM je s výkonom 748 koní najvýkonnejším modelom značky, pod kapotou má stále aj V8

Brutálne SUV zaujme technikou i svojským dizajnom.

Martin Mičuda
28. 9. 2022 12:00 Čas čítania: 1:57
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
BMW XM je s výkonom 748 koní najvýkonnejším modelom značky, pod kapotou má stále aj V8
Zdroj: BMW
Tech - Autá
0
Martin Mičuda
28. 9. 2022 12:00
Čas čítania: 1:57

BMW XM je s výkonom 748 koní najvýkonnejším modelom značky, pod kapotou má stále aj V8

Brutálne SUV zaujme technikou i svojským dizajnom.

Martin Mičuda
28. september 2022, 12:00
Čas čítania: 1:57
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
BMW XM je s výkonom 748 koní najvýkonnejším modelom značky, pod kapotou má stále aj V8
Zdroj: BMW
Odoberať newsletter REFRESHERu
10 najlepších člankov Refresheru, raz za týždeň. Ak ťa emaily prestanú baviť, tak ich kedykoľvek zrušíš. Zadaním emailu súhlasíš s podmienkami portálu.

Mníchovská automobilka už koncom minuloročnej jesene naznačila, že pracuje na úplne novom modeli, ktorý sa zaradí do už i tak širokého portfólia. Ako sa pritom už vtedy predpokladalo, od sériového vyhotovenia nemal koncept veľmi ďaleko. Po uplynulých hodinách sa nové SUV pod vskutku netradičným označením XM stáva realitou. Novinka je tak po slávnom superšporte M1 druhým vlastným modelom divízie BMW M, ktorý navyše zastupuje vôbec najvýkonnejší počin v jej histórii.

V zmysle predošlých podkladov je zrejmé, že vo veci je obrovské SUV, ktoré stavia na vyzývavý dizajn. Podľa vzoru nového radu 7 a modernizovaného X7 bude verejnosť dozaista polarizovať predná maska, ktorá dostala masívne podsvietené ľadvinky a rozdelené predné svetlomety – denné svietenie majú na starosti úzke LED pásy v hornej časti, zatiaľ čo hlavné svetlá sú schované v čiernom prvku nižšie. Dizajnový jazyk BMW tak opäť prichádza s novými riešeniami. 

 

Zdroj: BMW

 

XM si z konceptu do sériovej podoby prevzalo výraznú bočnú lištu, ktorá sa tiahne až k zadnému stĺpiku a opticky tak zmenšuje výšku vozidla. To, že vo veci je poriadny kolos, naznačujú nielen samotné rozmery (5 110 × 2 210 × 1 750 mm), ale aj až 23" disky, teda vôbec najväčšie obutie, aké kedy sériové BMW mohlo realizovať. Estetické kreácie pokračujú aj vzadu – úzke koncové svetlá výrazne zasahujú do strán, 4 koncovky výfuku sú nad sebou a majú 6-uholníkový tvar, zatiaľ čo logo sa nenachádza uprostred, ale na oboch stranách horných rohov okna, čo je odkaz na slávne M1.

Nemenej svojským návrhom disponuje aj interiér, respektíve jeho predná časť. Centrom palubovky je zahnutý displej, ktorý združuje digitálne budíky a infotainment iDrive 8. generácie. Palubnou doskou sa XM ponáša na čisto elektrické iX, ibaže v tomto prípade podľa tvarov cítiť, že ide o športový model divízie M. Svedčí o tom nielen vyzývavejšia grafika na displejoch, ale aj masívne športové sedadlá, viac hranaté línie a v neposlednom rade materiály – kokpit je posiaty Alcantarou, hliníkom a karbónovými doplnkami.

 

Zdroj: BMW

 

Tajomstvom už takmer rok nebolo, že XM príde ako plug-in hybrid, ktorý kombinuje 4,4-litrový osemvalec a elektromotor. Teraz už vieme, že V8 má 360 kW/489 koní a 650 Nm, zatiaľ čo elektromotor integrovaný v 8-stupňovej automatickej prevodovke M Steptronic má ďalších 145 kW/197 koní a 280 Nm. Najvyšší výkon sústavy je dokopy 480 kW/653 koní a 800 Nm. Zaujímavosťou je, že pohonný systém zvláda až 7 200 ot./min.

Akumulátor integrovaný v podlahe má 25,7 kWh, vďaka čomu v XM dokáže absolvovať 82 až 88 kilometrov na čisto elektrický pohon. Palubný systém však podporuje len 7,3 kW AC nabíjanie.

 

Zaujímavejší je však údaj o tom, že novinka vie akcelerovať z 0 na 100 km/h len za 4,3 sekundy a uháňať rýchlosťou 270 km/h. Tým sa to však nekončí, pretože už teraz BMW informuje o vyhotovení XM Label Red, ktoré sa objaví na trhu budúcu jeseň – jeho systémový výkon je až 550 kW/748 koní, zatiaľ čo krútiaci moment je na úrovni až 1 000 Nm. XM sa tak stáva vôbec najvýkonnejším sériovo vyrábaným modelom divízie BMW M.

 

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: bmwgroup.comFoto: BMWNáhľadový obrázok: BMW
NAHOR
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy tech
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.