Sériová verzia BMW XM príde už budúci rok, do väčšinovej miery bude pritom vizuálne zhodná s práve odhaleným konceptom.
Pravdepodobne si postrehol, že BMW sa opäť chystá priliať olej do ohňa v diskusiách o automobilovom dizajne.
Okrem stále sa zväčšujúcej masky, alebo ak chceš ľadviniek, totiž nemecký výrobca plánuje rozdeliť čelné svetlomety do dvoch poschodí. Prvýkrát by sa tak malo stať už o pár mesiacov pri modernizácii X sedmičky a následne pri medzigeneračnej výmene radu 7. Po špionážnych fotkách to teraz potvrdzuje chystaný úplne nový model XM.
Práve takéto označenie ponesie po slávnom M1 druhý vlastný model divízie BMW M, ktorý zastúpi zároveň aj jeho vôbec najvýkonnejší počin v histórii. V zmysle predošlých informácií a špekulácií je zrejmé, že vo veci je obrovské SUV, ktoré dorazí s vyzývavým dizajnom.
Obrovskú masku s osvetlenými ľadvinkami doplnia úzke vrchné svetlomety, zatiaľ čo tie hlavné sú nenápadne schované v čiernom prvku o poznanie nižšie. Okrem najväčších ľadviniek, aké automobilka kedy použila, sme svedkami aj najrozmernejších kolies – v hranatých blatníkoch sa schovávajú až 23" disky.
Estetické kreácie pokračujú aj smerom vzadu. Úzke koncové svetlomety totiž výraznou mierou zasahujú až do bočnej časti. Logo značky sa vzadu nenachádza uprostred, ale na oboch stranách horných rohov okna. BMW tým odkazuje práve na slávne M1.
Čerešničkou na torte je výfuková sústava – koncovky sú až 4, umiestnené sú nad sebou a disponujú 6-uholníkovým tvarom. Samozrejme, zatiaľ ide o XM s dodatkom Concept, ale samotný dizajn vrátane oných koncoviek je už takmer zhodný so sériovým vyhotovením, ktoré príde budúci rok.
Svojský dizajn netají XM ani v interiéri. Centrom futuristicky tvarovanej palubnej dosky je zahnutý širokouhlý displej, ktorý združuje digitálne budíky aj dotykovú obrazovku infotainmentu iDrive 8 do jedného celku.
Z kokpitu sa však nevytratia všetky fyzické ovládacie prvky, pretože tie si svoje miesto nájdu na stredovom tuneli, ako je to zvykom v súčasných modeloch značky. Interiér má aj v produkčnej podobe ponúknuť vysokú kvalitu spracovania a mimoriadne hodnotné materiály – medené či karbónové dekóry a početne zastúpenú kožu s diamantovým prešívaním.
Najmä pri pohľade do kokpitu môžeme usúdiť, že sa pozeráme prakticky na finálne riešenie, ktoré dostane veľa spoločných prvkov z nedávno predstaveného elektromobilu iX. Na rozdiel od neho pod kapotou modelu XM nájdeme benzínovú V osmičku, ktorú bude štandardne sprevádzať plug-in hybridná technológia pod označením M Hybrid. Spoločný výkon elektromotora a vidlicového osemvalca bude až na úrovni 550 kW/750 koní, a to za prítomnosti krútiaceho momentu rovných 1 000 Nm.
Rýchlostné parametre zatiaľ špecifikované neboli, automobilka len uvádza, že v čisto elektrickom režime by malo XM za ideálnych podmienok zvládnuť absolvovať 80 kilometrov.