Jedno zo šoférsky najpríťažlivejších vozidiel na trhu prichádza v úplne novej generácii.
Bolo len otázkou času, kedy automobilka BMW po predstavení úplne novej, v poradí 2. generácie radu 2 vyrukuje aj s jej vrcholným vyhotovením. Stalo sa tak práve v uplynulých hodinách, keď spoznávame nové M2 v plnej kráse. Hoci o kráse môžeme diskutovať, myslíme si, že novinka svojím na pomery BMW vskutku zvláštnym dizajnom rozhodne rozdelí obecenstvo na dva tábory. Už vzhľad samotného radu 2 totiž verejnosť neprijala najpozitívnejšie, no a M2 na tom pravdepodobne nebude inak.
To, že rad 2 poriadne medzigeneračne narástol (+ 119 mm do dĺžky a + 16 mm do šírky), už vieme, M2 však zachádza ešte ďalej. V porovnaní s klasickou dvojkou je vyhotovenie M o ďalších 49 milimetrov širšie – samotný rozchod predných kolies je širší o 44 mm, zadný o 18 mm.
Prekvapivo veľké zmeny sa odohrali aj z hľadiska estetiky. M2 má úplne iný predný nárazník, ktorý nabral dramatickejšie kontúry a netradične hranaté ľadvinky. Pomerne zvláštny je aj zadný nárazník s výrazným vertikálnym členením. Samozrejmosťou sú 4 reálne koncovky výfuku.
Štandardne dodávané čelné full-LED svetlomety (za príplatok s adaptívnou technológiou) dostali čierny podklad a inak to nie je ani vzadu. BMW M2 má premiérovo možnosť voľby karbónovej strechy, ktorá zníži hmotnosť o 6 kilogramov.
Novinka stojí na 19" diskoch vpredu a 20" vzadu (pneumatiky s rozmermi 275/35 R19 a 285/30 R20), za príplatok sú však k dispozícii aj o palec väčšie kolesá. Brzdenie majú na starosti 6-piestikové brzdy s 380-milimetrovými kotúčmi vpredu, respektíve 370 mm vzadu.
V interiéri sú samozrejmosťou športové sedadlá, ktoré je v rámci voliteľnej výbavy možné vymeniť za karbónové škrupiny, ktoré sú ľahšie o takmer 11 kilogramov. Na športovú jazdu sú prispôsobené aj rozmerné displeje – 12,3" digitálne budíky dostali športovú grafiku, zatiaľ čo na 14,9" displeji infotainmentu iDrive 8. generácie je možné upravovať jednotlivé časti vozidla podľa potrieb v rámci M Setup nastavení – vodič si vie bez ohľadu na zvolený jazdný režim individuálne nastavovať podvozok, motor, prevodovku, riadenie či brzdový a stabilizačný systém.
Najväčšia pozornosť sa nepochybne upriamuje pod kapotu, pretože tam sa, ako už BMW dávnejšie avizovalo, nachádza poslednýkrát pre plnohodnotný M model konvenčný spaľovací motor bez elektrifikácie. Reč je o 3-litrovom radovom šesťvalci M TwnPower Turbo, ktorý napokon disponuje výkonom 338 kW/460 koní a 550 Nm.
Samozrejme, sila putuje výhradne na zadné kolesá, a to štandardne pomocou 8-stupňovej automatickej prevodovky M Steptronic. Na svoje si však prídu aj fanúšikovia 6-stupňového manuálu, ktorý je paradoxne za príplatok. S automatickou prevodovkou je nové BMW M2 schopné akcelerovať na stovku len za 4,1 sekundy, maximálna rýchlosť je na úrovni 250 km/h, prípadne 285 km/h. Zadná náprava je vybavené športovým M diferenciálom, pričom rozloženie hmotnosti je 50 : 50. Dodať však treba, že medzigeneračne nám M2-ka poriadne pribrala – váži až 1 725 kilogramov.