Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
12. októbra 2022 o 13:30
Čas čítania 1:47
Martin Mičuda

Nové M2 je posledné BMW M s rýdzo spaľovacím motorom. Má 460 koní a manuálnu prevodovku za príplatok

Nové M2 je posledné BMW M s rýdzo spaľovacím motorom. Má 460 koní a manuálnu prevodovku za príplatok
Zdroj: BMW
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY BMW
Uložiť Uložené

Jedno zo šoférsky najpríťažlivejších vozidiel na trhu prichádza v úplne novej generácii.

Bolo len otázkou času, kedy automobilka BMW po predstavení úplne novej, v poradí 2. generácie radu 2 vyrukuje aj s jej vrcholným vyhotovením. Stalo sa tak práve v uplynulých hodinách, keď spoznávame nové M2 v plnej kráse. Hoci o kráse môžeme diskutovať, myslíme si, že novinka svojím na pomery BMW vskutku zvláštnym dizajnom rozhodne rozdelí obecenstvo na dva tábory. Už vzhľad samotného radu 2 totiž verejnosť neprijala najpozitívnejšie, no a M2 na tom pravdepodobne nebude inak.

Odporúčané
Poriadne sme prevetrali nové M4 Coupé. BMW sa podarilo vytvoriť niečo výnimočné Poriadne sme prevetrali nové M4 Coupé. BMW sa podarilo vytvoriť niečo výnimočné 2. januára 2022 o 9:30

To, že rad 2 poriadne medzigeneračne narástol (+ 119 mm do dĺžky a + 16 mm do šírky), už vieme, M2 však zachádza ešte ďalej. V porovnaní s klasickou dvojkou je vyhotovenie M o ďalších 49 milimetrov širšie – samotný rozchod predných kolies je širší o 44 mm, zadný o 18 mm.

Prekvapivo veľké zmeny sa odohrali aj z hľadiska estetiky. M2 má úplne iný predný nárazník, ktorý nabral dramatickejšie kontúry a netradične hranaté ľadvinky. Pomerne zvláštny je aj zadný nárazník s výrazným vertikálnym členením. Samozrejmosťou sú 4 reálne koncovky výfuku.

BMW, M2,
Zdroj: BMW

Štandardne dodávané čelné full-LED svetlomety (za príplatok s adaptívnou technológiou) dostali čierny podklad a inak to nie je ani vzadu. BMW M2 má premiérovo možnosť voľby karbónovej strechy, ktorá zníži hmotnosť o 6 kilogramov.

Novinka stojí na 19" diskoch vpredu a 20" vzadu (pneumatiky s rozmermi 275/35 R19 a 285/30 R20), za príplatok sú však k dispozícii aj o palec väčšie kolesá. Brzdenie majú na starosti 6-piestikové brzdy s 380-milimetrovými kotúčmi vpredu, respektíve 370 mm vzadu.

Odporúčané
Najvýkonnejší štvorvalec na svete nám vyrazil dych. Mercedes-AMG CLA 45 S je doslova kompaktný superšport Najvýkonnejší štvorvalec na svete nám vyrazil dych. Mercedes-AMG CLA 45 S je doslova kompaktný superšport 1. novembra 2020 o 16:40

V interiéri sú samozrejmosťou športové sedadlá, ktoré je v rámci voliteľnej výbavy možné vymeniť za karbónové škrupiny, ktoré sú ľahšie o takmer 11 kilogramov. Na športovú jazdu sú prispôsobené aj rozmerné displeje – 12,3" digitálne budíky dostali športovú grafiku, zatiaľ čo na 14,9" displeji infotainmentu iDrive 8. generácie je možné upravovať jednotlivé časti vozidla podľa potrieb v rámci M Setup nastavení – vodič si vie bez ohľadu na zvolený jazdný režim individuálne nastavovať podvozok, motor, prevodovku, riadenie či brzdový a stabilizačný systém.

BMW, M2,
Zdroj: BMW

Najväčšia pozornosť sa nepochybne upriamuje pod kapotu, pretože tam sa, ako už BMW dávnejšie avizovalo, nachádza poslednýkrát pre plnohodnotný M model konvenčný spaľovací motor bez elektrifikácie. Reč je o 3-litrovom radovom šesťvalci M TwnPower Turbo, ktorý napokon disponuje výkonom 338 kW/460 koní a 550 Nm.

Odporúčané
TEST: BMW i4 M50 – z tohto auta nám spadla sánka TEST: BMW i4 M50 – z tohto auta nám spadla sánka 18. júla 2022 o 12:30

Samozrejme, sila putuje výhradne na zadné kolesá, a to štandardne pomocou 8-stupňovej automatickej prevodovky M Steptronic. Na svoje si však prídu aj fanúšikovia 6-stupňového manuálu, ktorý je paradoxne za príplatok. S automatickou prevodovkou je nové BMW M2 schopné akcelerovať na stovku len za 4,1 sekundy, maximálna rýchlosť je na úrovni 250 km/h, prípadne 285 km/h. Zadná náprava je vybavené športovým M diferenciálom, pričom rozloženie hmotnosti je 50 : 50. Dodať však treba, že medzigeneračne nám M2-ka poriadne pribrala – váži až 1 725 kilogramov.

BMW, M2,BMW, M2,BMW, M2,BMW, M2,
Zobraziť galériu
(20)
Domov
Zdieľať
Diskusia