Rad 2 Coupé má po novom bližšie k väčším modelom než ku kompaktnej jednotke.
Pravdepodobne už vieš, že aktuálna generácia radu 1 a 2 prišla o svoje hlavné tromfy – pohon zadnej nápravy a šesťvalec. BMW z nových kompaktov spravilo primárne modely s predným pohonom s 3- a 4-valcovými jednotkami. Tento krok automobilka vyargumentovala tým, že vďaka priestorovo menej náročnej koncepcii bol docielený najmä väčší vnútorný priestor.
Chvalabohu, keď k tejto radikálnej medzigeneračnej obmene došlo, BMW sľúbilo, že rad 2 vo verzii Coupé ostane verný tradičnej koncepcii značky.
Po uplynulých hodinách je dôvod na radosť, lebo tieto slová sa naplnili. Nový rad 2 Coupé je teda akýsi posledný mohykán kompaktných bavorákov, ktorý vsádza na zadný pohon a pod jeho kapotou sa objaví aj pozdĺžne umiestnený šesťvalec. Paleta motorických jednotiek je tak zatiaľ nasledujúca:
- 220i – 2.0 R4, 135 kW/184 koní a 300 Nm, z 0 na 100 km/h za 7,5 s
- 220d – 2.0 R4, 140 kW/190 koní a 400 Nm, z 0 na 100 km/h za 6,9 s
- M240i xDrive – 3.0 R6, 275 kW/374 koní a 500 Nm, z 0 na 100 km/h za 4,3 s
Kupé s rozložením hmotnosti 50 : 50 má ešte širší rozchod kolies, o 12 % tuhšiu karosériu a vylepšené zavesenie kolies. V ponuke sú nielen športové brzdy, ale aj adaptívny emkový podvozok či športový zadný diferenciál (pre M240i). Dozaista teda opäť pôjde o jeden z najšoférskejších a najpuristickejších počinov na trhu, jeho dizajn však budí, pochopiteľne, rozporuplné pocity.

Nové dvojkové kupé vyzerá jednoducho zvláštne, no čo je horšie, nemá signifikantné prvky, ktoré sprevádzali BMW dlhé roky. Vpredu zabudni na povestné angel eyes, zoznám sa s menšími adaptívnymi full-LED svetlami s jedným hlavným svetelným modulom. Povestné ľadvinky s aktívnymi klapkami si síce zachovali svoj typický tvar, to sa však nedá veľmi povedať o netypicky tvarovanom nárazníku rôznych línií.
Kameňom úrazu je však hlavne zadná časť, ktorej proporcie nepôsobia najladnejšie, nehovoriac o samotných koncových svetlách. Tie sú umiestnené relatívne nízko, pričom samotným tvarom a divnou grafikou veľmi neladia so zvyškom vozidla. Zvláštne je vyklenuté aj veko batožinového priestoru, ktoré má zaručiť lepšiu aerodynamiku. Pri pohľade na zadok sa však nemôžeme ubrániť dojmu, že ide o mix Subaru BRZ a Fiata 124.

Medzigeneračne pritom dvojkové kupé zároveň aj citeľne narástlo – do dĺžky o 105 milimetrov (4 537 mm) a do šírky o 64 milimetrov (1 838 mm). Dlhá predná kapota napovedá o prítomnosti veľkého motora, za ktorý si v dnešných časoch BMW ceníme, nové „kupéčko“ však miestami pôsobí tak trochu prerasteným dojmom. Batožinový priestor ponúka 390 litrov, no a zaujímavosťou je samotná palubná doska.
Tú totiž rad 2 Coupé neprevzal od radu 1 či od dvojky Gran Coupé, ale od väčších radov 3 a 4. Prakticky identický dizajn vsádza na dve 10,25" obrazovky, do ponuky sa premiérovo dostal aj head-upový displej. V kokpite teda dvojkové kupé dáva jasne najavo, že má bližšie k väčším modelom značky než ku kompaktom, medzi ktoré hierarchicky patrí.