Mníchovská automobilka prichádza so štýlovou novinkou, ktorá však mení zaužívanú koncepciu pohonu. Čo to znamená?
Automobilka BMW v roku 2019 s príchodom novej generácie priniesla vo svojom najmenšom modelovom rade veľkú revolúciu. Rad 1 totiž zásadnou mierou zmenil koncepciu pohonu – z niekdajšej zadnokolky s voliteľným pohonom všetkých kolies sa stala prednokolka s voliteľným pohonom xDrive.
To, samozrejme, pravých fanúšikov značky a vyznávačov povestnej radosti z jazdy sklamalo, faktom ale je, že prítomný zadný pohon ocenilo len veľmi malé percento zákazníkov. Naopak, nová koncepcia zaručuje väčšiu priestrannosť v kokpite, čo je pre masy dôležitejšie.
Ba čo viac, v ponuke kompaktných BMW sa zrazu ocitla aj úplná novinka - rad 2 Gran Coupé, ktorý chce zaujať najmä väčšou praktickosťou a štýlovými krivkami. Nám sa do rúk dostal špičkový variant M235i xDrive, preto ti prinášame naše autentické dojmy.
Exteriér
Už na prvý pohľad je jasné, že poslaním horúcej novinky je zaútočiť na Mercedes-Benz CLA, ktorý zaznamenal v kompaktnej triede obrovský predajný úspech. Nadviazať na to chce preto i BMW, to ale opäť vsádza na o čosi športovejšie krivky.
Na druhú stranu, aj naša testovačka v atraktívnej konfigurácii so športovým optickým M paketom najmä spredu, paradoxne, nepôsobí až tak dravo ako spomínané CLA-čko s AMG balíkom. Nová 2-ka nám baculatejšou prednou maskou občas pripomína skôr staršie vyhotovenia 2 Active Tourer a Grand Tourer.
Môže za to pomerne vysoká kapota či vyššie umiestnené kaskádovité full-LED svetlomety. K celkovej atraktivite určite prispievajú športovejšie nárazníky s väčšími otvormi či voliteľné čierne doplnky – lišty v nárazníku, maska so zaujímavou štruktúrou či okenné lišty. Tie efektne sekundujú snehobielemu laku, respektíve čiernym 18” diskom. Za nimi sa schovávajú do modra sfarbené strmene bŕzd.
Pokiaľ sa pýtaš na rozmery, tak vedz, že rad 2 Gran Coupé meria 4 526 x 1 800 x 1 140 milimetrov, rázvor náprav je pritom 2 670 milimetrov. Najmä z profilu vyznie veľmi atraktívna bočná línia a silueta strechy, ktorá sa efektne tiahne až ku koncu karosérie.