911 Dakar má nielen ochránenú karosériu, ale aj dôkladne upravený podvozok zvýšený až o 80 milimetrov.
Len pred pár dňami Lamborghini ukázalo svoj superšport do terénu a už tu máme ďalší, azda ešte zaujímavejší výtvor obdobného zamerania. Aj značka Porsche totiž dlhší čas avizovala, že ponuku ikonického modelového radu 911 rozšíri o špeciálne terénne vyhotovenie. To sa stáva realitou práve teraz, a to pod veľavravným označením Dakar.
Novinka sa pýši značne upraveným bodykitom – spodná časť karosérie dostala masívne ochranné prvky, ktoré lemujú aj blatníky. Nový je predný aj zadný nárazník či fixné zadné krídlo.
Súčasťou voliteľnej výbavy je napokon aj strešný nosič s nosnosťou 42 kilogramov a prídavnými svetlami. Celok stojí na 19" diskoch vpredu, respektíve 20" vzadu, obuté sú pritom do špeciálne navrhnutých zosilnených pneumatík Pirelli Scorpion All Terrain s rozmermi 245/45 R19, respektíve 295/40 R20.
Navyše, samotný podvozok je až o 50 milimetrov vyššie než pri modeli 911 Carrera. V prípade potreby sa však vie svetlá výška navýšiť ešte o ďalších 30 milimetrov, čím sa dostáva na úroveň, akou nedisponujú ani niektoré plnohodnotné SUV počiny. Porsche uvádza, že v najvyššej polohe dokáže 911 Dakar uháňať rýchlosťou až 170 km/h!
Špeciálna 911 sa tak očividne nielenže nebojí samotného terénu, ale dokonca jej podvozok bol prispôsobený aj na naozaj rýchlu jazdu po nespevnenom povrchu. Postará sa o ňu vzadu umiestnený 3-litrový, dvakrát preplňovaný šesťvalec s výkonom 353 kW/480 koní a krútiacim momentom 570 Nm. Štandardom je pohon oboch náprav, natáčanie zadných kolies, stabilizačný systém PDCC a 8-stupňová automatická prevodovka PDK.
Hoci je verzia Dakar určená skôr mimo bežných ciest, stále na nich vie byť veľmi rýchla – akceleráciu z 0 na 100 km/h zvládne len za 3,4 sekundy, maximálna rýchlosť bola obmedzená na úrovni 240 km/h. Medzi jazdné režimy sa napokon dostali dve ďalšie nastavenia – Rallye a Offroad. Ich špecialitou je aj systém Rallye Launch Control, ktorý má zaručiť pohotovú akceleráciu aj mimo bežných ciest.
Porsche plánuje samotnú výrobu obmedziť len na 2 500 exemplárov, vďaka čomu môžeme hovoriť o vskutku exkluzívnej edícii, ktorá sa pravdepodobne na trhu dlho neohreje. Cenové relácie však zatiaľ špecifikované neboli.