Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
26. októbra 2022, 10:30
Čas čítania 1:17
Martin Mičuda

Škoda predstavuje Enyaq RS s výkonom 299 koní už aj v praktickejšom balení s klasickou karosériou SUV

Škoda predstavuje Enyaq RS s výkonom 299 koní už aj v praktickejšom balení s klasickou karosériou SUV
Zdroj: Škoda
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY ELEKTROMOBILY ŠKODA
Uložiť Uložené

Enyaq RS iV ponúka rovnakú techniku ako Enyaq Coupé RS iV.

Už v čase, keď Škoda predstavila Enyaq Coupé RS iV, automobilka informovala, že skôr či neskôr sa športovo strihnutý variant RS objaví aj v ponuke klasického SUV. Stalo sa tak práve v uplynulých hodinách, preto spoznávame nový Enyaq RS iV, ktorý podľa očakávaní disponuje identickou technikou ako štýlovejší derivát s dodatkom Coupé.

Aj Enyaq s klasickým a praktickejším tvarom karosérie tak získava dva elektromotory, ktorých systémový výkon je na úrovni až 220 kW/299 koní, zatiaľ čo krútiaci moment je 460 Nm. Opäť nie je pritom tajomstvom, že maximálny výkon je poruke len pri ideálnej vonkajšej teplote či stave batérie.

Odporúčané
Poriadne sme prevetrali nové M4 Coupé. BMW sa podarilo vytvoriť niečo výnimočné Poriadne sme prevetrali nové M4 Coupé. BMW sa podarilo vytvoriť niečo výnimočné 2. januára 2022, 9:30

Za splnených podmienok následne dokáže Enyaq RS iV akcelerovať z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy a uháňať rýchlosťou 180 km/h, čo sú identické údaje, aké ponúka aj Enyaq Coupé RS iV. Zdrojom energie je opäť 82 kWh akumulátor s využiteľnou kapacitou 77 kWh.

Škoda uvádza, že pri bežnej jazde batéria zabezpečí v zmysle metodiky merania WLTP dojazd vyše 500 km. Palubný systém podporuje 135 kW nabíjanie, takže z 10 na 80 percent je možné akumulátor za ideálnych podmienok dobiť za 36 minút.

Škoda, Enyaq iV, Enyaq RS iV,
Zdroj: Škoda

Poznávacím znakom verzie RS je decentne pozmenený predný nárazník, špecificky zelený lak Mamba, 20" disky, ktoré je možné vymeniť za 21", no a súčasťou výbavy je aj čierny optický balík – všetky exteriérové ozdobné lišty, rám masky, kryty spätných zrkadiel či strešné lišty sú v čiernom lesklom vyhotovení.

Enyaq RS iV sa rovnako štandardne hrdí aj Matrix-LED svetlami a podsvietenou maskou Crystal Face, ktorá združuje 131 svetelných diód. Ako sa stalo pre modely RS zvykom, v zadnom nárazníku nechýba ani horizontálna lišta s reflexným odrazovým svetlom.

Odporúčané
Nové C nám dokázalo, že je najpokrokovejšie vo svojej triede. V jednej veci dokonca prekonáva aj vlajkové S Nové C nám dokázalo, že je najpokrokovejšie vo svojej triede. V jednej veci dokonca prekonáva aj vlajkové S 28. septembra 2021, 14:30

Podvozok je následne o 15 milimetrov znížený vpredu a o 10 vzadu. Interiér s čiernym čalúnením je doplnený o dekór s názvom Carbon, oceľové pedále či športovo ladené sedadlá s integrovanou hlavovou opierkou. Cenové relácie Škoda zatiaľ neprezradila, vzhľadom na to, že RS je najvyšší stupeň výbavy, rozhodne pôjde o najdrahší Enyaq v ponuke.

Škoda, Enyaq iV, Enyaq RS iV,Škoda, Enyaq iV, Enyaq RS iV,Škoda, Enyaq iV, Enyaq RS iV,Škoda, Enyaq iV, Enyaq RS iV,
Zobraziť galériu
(8)
Domov
Zdieľať
Diskusia