K prvým zákazníkom sa elektrický pick-up dostane až v roku 2024.
Ak si v tom, že elektrické vozidlá sú atraktívne v automobilovom priemysle len v Európe, mýliš sa. Jasným príkladom nie je len Čína, kde je elektromobilita na úplne inej úrovni ako u nás, ale aj USA. Spoza veľkej mláky totiž okrem značiek ako Tesla, Lucid či Rivian na elektrifikáciu razantne prechádzajú aj tradičné značky a modely ako GMC Hummer EV, Ford Mustang Mach-E a F-150 Lightning, Chevrolet Silverado EV a Blazer EV sú toho dôkazom. Najnovšie sa k nim pridáva ďalší elektrický pick-up GMC Sierra EV.
Sierra je pick-up, ktorý patrí medzi najobľúbenejších zástupcov tohto segmentu, preto bolo len otázkou času, kedy podľa vzoru elektrických modelov F-150 Lightning a Silverado EV aj GMC predstaví elektrickú alternatívu. Tá sa síce na pohľad až tak radikálne neodlišuje od verzie s konvenčným pohonom, na rozdiel od elektrickej F-150 Sierra EV nie je len elektrická verzia vyvinutá z klasického modelu. Naznačuje to najmä značne aerodynamickejší exteriér – karoséria je oblejšia a zadná korba je súčasťou karosérie, nie je teda oddelená od kabíny.
Zaujímavým riešením disponuje práve unikátna zadná korba. Aj vďaka tomu, že je súčasťou karosérie, v rámci prvku výbavy MultiPro Midgate je možné sklopiť zadnú stenu kabíny a predĺžiť tak na dĺžku plochu korby až na úroveň vyše 270 centimetrov. Veľký batožinový priestor (nazvaný eTrunk) sa navyše nachádza aj pod prednou kapotou.
Celok stojí na 24" kolesách, zaslepená maska dostala podsvietené logo GMC, zatiaľ čo na oboch koncoch sú rozmerné full-LED svetlomety. Interiérom chce automobilka osloviť tých najnáročnejších zákazníkov, čomu zodpovedajú kvalitné materiály a moderné technológie. Vo vrcholnom vyhotovení sa tak na minimalisticky navrhnutej palubnej doske nachádzajú veľké 11" digitálne budíky a až 16,8" na výšku orientovaný displej infotainmentu.
V najvyššej výbave Denali Edition 1 sa nachádzajú aj také prvky, ako je rozmerný head-up displej, náladové osvetlenie, panoramatická strecha, podpora vysoko automatizovanej jazdy v rámci funkcie Super Cruise alebo špičková audio sústava Bose.
Sierra EV stojí na čisto elektrickej platforme Ultium, ktorú už GMC použilo v prípade modelu Hummer EV. Automobilka v tomto momente ešte neuvádza veľkosť batérie, informuje však o dojazde, ktorý by mal byť na úrovni až 400 míľ, teda vyše 640 kilometrov. Palubný systém má pritom vďaka 800 V sieti podporovať až 350 kW nabíjanie – len 10-minútové nabíjanie má za ideálnych podmienok znamenať dojazd 161 km. O pohon sa v najsilnejšej verzii stará dvojica elektromotorov s výkonom až 562 kW/764 koní a 1 063 Nm.
Akceleráciu na stovku zvládne Sierra EV za približne 4,5 sekundy, korba má nosnosť 590 kilogramov, zatiaľ čo elektrický pick-up je schopný potiahnuť príves s hmotnosťou 4,3 t. Rovnako ako Hummer EV, aj elektrická Sierra vie natáčať zadné kolesá, čím je docielené lepšie manévrovanie nielen v teréne. Svoj záujem o novinku je už možné prejaviť formou registrácie, úvodná verzia Sierra EV Denali Edition 1 má cenovku od 107-tisíc dolárov, k prvým zákazníkom sa však dostane až v roku 2024. Základné vyhotovenie má štartovať na sume okolo 50-tisíc dolárov.