Avizovaný model spoznávame v plnej kráse.
Kto by to bol povedal, že počas osláv 55. výročia ikonického muscle car, nám Ford predstaví jeho SUV alternatívu, a to dokonca plne elektrickú. Práve to sa teraz deje, i keď pravdou je aj to, že elektromobil Mustang Mach-E bol ohlásený už dávnejšie. Ako sa však predpokladalo, s klasickým Mustangom má novinka spojených naozaj len pár estetických prvkov.
Mustang Mach-E meria na dĺžku 4 712, na šíku 1 881 a na výšku 1 597 milimetrov, zatiaľ čo rázvor náprav je na úrovni 2 984 milimetrov a pohotovostná hmotnosť je v závislosti od verzie 1 993 až 2 218 kilogramov. Pre predstavu, elektromobil od modrého oválu je veľkostne niekde medzi konkurenčným Jaguarom I-Pace a EQC-čkom značky Mercedes-Benz.
Samotný dizajn je síce očividne inšpirovaný ikonickým športiakom, vo finále ale veľkú podobnosť vidieť nemožno. Mustang Mach-E nevyčnieva zo súčasného dizajnového smerovania značky, naopak, naďalej stavia na dynamicky tvarovaných líniách, ktoré okoreňujú prísne predné svetlomety a zaujímavo tvarované koncové LED-ky. Práve svetlá azda najviac pripomínajú klasický Mustang, inak ale spoločné znaky nehľadajte.
Zaujímavosťou je fakt, že do interiéru sa vstupuje cez dotykové tlačidlá, konvenčné kľučky totiž chýbajú. Batožinový priestor má 402 litrov, tým to však nekončí, keďže pod prednou kapotou sa nachádza ďalších 100 litrov.
Centrom pomerne futuristickej palubnej dosky je až 15,5" dotyková obrazovka (s infotainmentom Sync 4) orientovaná na výšku, čím sa nemožno ubrániť podobnosti s modelmi Tesla. Pred vodičom nečakaj žiadnu kaplnku/tubus s analógovými budíkmi, tie vystriedal len volne stojací 10,2" displej. Interiér pôsobí esteticky veľmi čisto a zároveň vzdušne.
Prejdime k pohonnému ústrojenstvu. Mustang Mach-E bude k dispozícii v rôznych vyhotoveniach, základné delenie je na verzie RWD, AWD a GT. Rozdiely nie sú len v počte poháňaných kolies, výkone ale aj kapacite akumulátorov. Spoločným znakom je prakticky len maximálna rýchlosť, ktorá je na úrovni 180 km/h.
Základný variant s výhradne zadným pohonom má 190 kW / 258 koní a 415 Nm, pričom batéria má kapacitu 75,7 kWh. Silnejší RWD variant má 210 kW / 285 koní a akumulátor s kapacitou 98,8 kWh. Nasledujú vyhotovenia s pohonom oboch náprav, ktoré majú rovnaké parametre, avšak na prednej náprave sa nachádza druhý elektromotor s výkonom ďalších 50 kW / 68 koní. Výnimkou je verzia GT, ktorej predný elektromotor je ešte silnejší, preto celkový výkon je až 342 kW / 465 koní a 830 Nm.
Úplne detailné informácie o dojazde všetkých verzií zatiaľ nemáme, vieme ale to, že verzia s výhradne zadným pohonom a väčšími batériami by mala podľa metodiky WLTP absolvovať až 600 kilometrov. Vďaka 150 kW nabíjaniu je pritom možné za 10 minút dobiť akumulátory na dojazd takmer 100 kilometrov. Inými slovami, Mach-E sa dokáže nabiť z 10 na 80 % za približne 38 minút. Základné verzie budú podporovať len 115 kW nabíjanie.
Samotné batérie sú v podlahe, verzie s väčšou kapacitou majú dodatočné akumulátory pod zadnými sedadlami. Ford uvádza, že aj najslabšia verzia dokáže akcelerovať na stovku pod 8 sekúnd, zatiaľ čo tá najsilnejšia pod 5 sekúnd. Názov Mustang novinka nesie nielen z marketingového hľadiska, ale aj kvôli faktu, že toto SUV, alebo ak chceš crossover má zaujať športovou jazdou a ponúkať odvekú DNA, teda slobodu Mustangu.
Záverom dodávame, že novinka stojí na úplne novej platforme GE2, ktorá bude doménou nových elektrických Fordov. Konkrétne tento bude vyrábaný v mexickom závode, na európsky trh sa má dostať v roku 2021.
Kompletné cenové relácie ešte nepoznáme, na internete sa ale šíri informácia o tom, že na českom trhu bude základná cena na úrovni okolo 900-tisíc českých korún (cca 35-tisíc €) a úvodná edícia má stáť 1 819 050 českých korún, čo je v prepočte približne 71-tisíc €. Sprvoti však tie najzákladnejšie verzie u nás nebudú.