Ford začína písať novú kapitolu. Najúspešnejší pick-up na svete sa predstavuje v elektrickej verzii Lightning
F-150 bude mať 800-kilové batérie.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.

Ford začína písať novú kapitolu. Najúspešnejší pick-up na svete sa predstavuje v elektrickej verzii Lightning
F-150 bude mať 800-kilové batérie.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.

Elektrické F-150 má začať písať novú kapitolu slávneho pick-upu. Séria F je totiž už vyše 38 rokov najpredávanejším automobilom v USA a 43 rokov bez prestávky ide o najúspešnejší pick-up na americkom trhu. Minulý rok predstavil Ford úplne novú, elektrifikovanú generáciu. Čisto elektrický Ford F-150 s prívlastkom Lightning však spoznáme až teraz.
Praktický elektromobil vychádza z aktuálnej generácie efkovej série. Poznávacím znakom je však špecificky tvarovaná svetelná technika – predné full-LED svetlá sú opticky prepojené hrubým pásom, rovnako ako aj vzadu. Mohutná maska je zaslepená efektnou štruktúrou, nárazníky na oboch koncoch majú čistejší a minimalistickejší dizajn, zatiaľ čo za prednými blatníkmi sú schránky na nabíjanie.

Na rozdiel od konvenčných verzií má interiér inak tvarovanú palubnú dosku – centrom je 15,5" dotykový displej s infotainmentom Sync 4, ktorý je orientovaný na výšku. Prakticky identické riešenie má aj elektrický Mustang, čím Ford zjednotil vnútornú architektúru elektromobilov. Ide však o príplatkové riešenie; základom je 12" displej, ktorý je pre klasické F-150 tým najvyšším vyhotovením.
Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 3691 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.
VIAC O PREDPLATNOM
Pred vodičom sú 12" digitálne budíky s progresívnejšou grafikou. Multimediálny systém dokáže na obrazovkách prediktívne zobrazovať aktuálny dojazd, a to podľa toho, aký ťažký náklad je na korbe. Inak je však kokpit viac-menej rovnaký s konvenčnou verziou, zásadnou odlišnosťou je praktická stránka.
Nový F-150 Lightning má totiž pod prednou kapotou až 400-litrový batožinový priestor, ktorý je údajne najväčší na trhu. Predná kapota sa pritom otvára s čelnou maskou, čo síce vyzerá trochu zvláštne, umožňuje to však perfektný prístup k batožine.

Čo sa týka technickej stránky, Ford je stále trochu skúpy na informácie. Automobilka ponúkne dve verzie veľkostí akumulátorov, ich presné kapacity však zatiaľ neudáva. Základný variant by mal disponovať dojazdom 370 kilometrov, zatiaľ čo vrcholný 483 kilometrov. Palubná nabíjačka podporuje až 150 kW DC nabíjanie, vďaka čomu sa akumulátory nabijú na 80 % za 41 minút.
Akumulátor navyše dokáže doručiť energiu aj pre posádku – s najvyšším výkonom 9,6 kW a s plejádou až 11 zásuviek je možné energiou zásobovať nielen pracovné nástroje na stavenisku, ale aj domácnosť. Pozitívnou správou je, že zástavba elektrickej sústavy negatívne neovplyvnila veľkosť a využiteľnosť korby.
F-150 Lightning vstupuje na americký trh aj v dvoch výkonnostných stupňoch. Ich spoločným znakom je dvojica elektromotorov: základný variant má 318 kW/432 koní a 1 051 N.m, verzia s väčšími batériami má až 420 kW/571 koní a 1 051 N.m. Silnejší derivát má zaručiť akceleráciu z pokoja na rýchlosť 100 km/h približne za 4 sekundy. Presnú hmotnosť auta Ford ešte nezverejnil, len samotné batérie by mali vážiť vyše 800 kilogramov.
Elektrický pick-up v základnej konfigurácii bude stáť necelých 40-tisíc dolárov, v USA naďalej platí daňová „dotácia“ vo výške 7 500 dolárov. Výsledná cena preto v kontexte elektrických áut nevyzerá vôbec zle.
Zobraziť galériu 12

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.