Napriek dlhoročnému pôsobeniu v Londýne a veľkým úspechom Riccardo Tisci nezaprel svoj taliansky pôvod a v Burberry pôsobil ako outsider. Od 3. októbra bude mať luxusnú britskú značku v rukách Brit.
Luxusná britská značka oblečenia a doplnkov Burberry oznámila, že ju po piatich rokoch opúšťa Riccardo Tisci, ktorý pôsobil vo funkcii kreatívneho riaditeľa. Jeho posledná prehliadka pre módny dom sa konala v pondelok 26. septembra po tom, čo bola preložená pre smrť kráľovnej Alžbety II. a štátnemu smútku. Tisciho post zaujme Daniel Lee, ktorý je bývalým kreatívnym riaditeľom značky Bottega Veneta.
„Som rád, že Daniel prichádza do Burberry ako náš nový hlavný kreatívny riaditeľ. Daniel je výnimočný talent s jedinečným chápaním dnešného spotrebiteľa luxusu a na konte má tiež veľké obchodné úspechy. Jeho vymenovanie posilňuje ambície, ktoré máme pre značku Burberry,“ uviedol generálny riaditeľ Jonathan Akeroyd. Svoju prvú kolekciu pre značku predstaví Lee na londýnskom týždni módy budúci rok vo februári.
Daniel Lee, ktorý je Britom, náhle opustil Bottegu Venetu v novembri minulého roka, a to napriek obrovskému úspechu, najmä s doplnkami. Ukončenie spolupráce bolo ohlásené ako vzájomná dohoda. V minulosti taktiež pracoval pre značky Celine, Maison Margiela, Balenciaga a Donna Karan. „Som poctený, že môžem nastúpiť do Burberry ako hlavný kreatívny riaditeľ. Spolu s tímom napíšeme ďalšiu vzrušujúcu kapitolu pre túto legendárnu britskú luxusnú značku. Som veľmi nadšený, že sa vraciam do Londýna, mesta, ktoré presadzuje priekopnícku kreativitu a ktoré ma stále inšpiruje,“ hovorí Lee.
Pod vedením teraz už bývalého kreatívneho riaditeľa Tisciho dosiahlo Burberry ešte väčší medzinárodný úspech a znovu zaujalo mileniálov a generáciu Z. Jeho pánska vôňa Hero sa stala virálnym hitom a tiež sa mu podarilo stopnúť kontroverznú a environmentálne škodlivú politiku spaľovania nepredaného tovaru. Avšak aj napriek tomu bolo ťažké prekonať jeho predchodcu Christophera Baileyho, ktorého tvorbu Vogue označuje za „ľúbostné listy Veľkej Británii.“ Tisci napriek dlhoročnému pôsobeniu v Londýne nikdy nezaprel svoj taliansky pôvod a v Burberry tak trochu pôsobil ako outsider.
Ťažké časy mu však nastolila aj pandémia na čele s brexitom, čo skomplikovalo predaj britskej značky do sveta. Zostáva teda len dúfať, že Brit bude vedieť najlepšie, ako na britskú značku s dlhoročnou tradíciou. Ako uvádza portál Vogue, Burberry bude pod vedením Daniela Leeho už od 3. októbra.