Systém dokáže rozdeľovať krútiaci moment na príslušné koleso v sklonku milisekúnd, čím sa má docieliť ešte lepšia ovládateľnosť vozidla.
To, že BMW M tento rok oslavuje svoje 50. narodeniny, dáva patrične najavo. Pri tejto príležitosti totiž automobilka predstavila znovuzrodenie legendárnej verzie CSL, ohlásila príchod unikátneho 3.0 CSL, potvrdila posledný model M s čisto spaľovacím motorom a koncom roka plánuje spustiť predaj prvého plug-in hybridného modelu M.
Tým sa to však nekončí, pretože okrem nejedného odkazu na slávnu minulosť sa Nemci pozerajú aj do blízkej budúcnosti. Tá, ako iste vieš, bude patriť prevažne elektrickému pohonu, no a BMW chce aj pri tomto type pohonu ponúknuť tradičnú radosť z jazdy.
Dôkazom toho je najnovšie video, kde značka prezentuje maskovaný elektromobil, ktorý má byť prvým plnohodnotným modelom M s čisto elektrickým pohonom. Z upútavky je zrejmé, že ako základ poslúžil elektromobil i4, ktorý dostal upravený bodykit – masku podľa vzoru modelov M3 a M4 a rozšírené blatníky, v ktorých sú schované upravené nápravy zo spomínaných modelov. Kľúčovou prednosťou prototypu je však elektrický pohon, ktorý tvorí až štvorica elektrických motorov, každý pre jedno koleso.
Tým chce automobilka poukázať na úplne nové možnosti v rozdeľovaní sily a zaručiť tak ešte väčšie šoférske zážitky a extrémnejšie jazdné vlastnosti. Systém totiž dokáže krútiaci moment rozdeľovať na príslušné koleso v sklonku milisekúnd, čím sa má docieliť ešte lepšia ovládateľnosť vozidla.
V tomto momente je daný exemplár vo fáze vývojového testovania a monitorovania techniky. Snahou automobilky je zachovať svoje tradície a vodičom ponúknuť charakteristický zážitok z jazdy a samotnej ovládateľnosti aj v limitných situáciách, ktorý je odjakživa spätý s vozidlami BMW M, hoci pôjde už o pohon novej generácie.