Koncepcia pohonu zadných kolies, šesťvalcového motora a manuálnej prevodovky urobí z nového BMW M2 mimoriadne zaujímavý artikel.
Hoci 2. generáciu „malého“ kupé značky BMW neprijala verejnosť skrz zvláštne tvary úplne najpozitívnejšie, najmä rýdzo športovo založení puristi sa radujú.
Rad 2 kupé totiž zastupuje jedno z najlepších šoférskych náradí na trhu, ktoré sa aj napriek medzigeneračne znamenitému nárastu rozmerov a hmotnosti najlepšie odvoláva na športovú históriu značky.
Mníchovčania pritom stále neodhalili svoje najväčšie želiezko v ohni a tým je vrcholná verzia M2, teda najmenšie, no zároveň azda najlepšie emko v portfóliu. To sa však o pár mesiacov zmení.
Automobilka už totiž usilovne pracuje na novej generácii, ktorú nám práve servíruje na prvých oficiálnych fotografiách. Tým, že k jej odhaleniu má dôjsť až na jeseň, nové M2 ešte stále zahaľuje maskovacia fólia. Jednotlivé detaily však už teraz naznačujú, že verzia M sa bude relatívne markantne odlišovať od klasických vyhotovení – svedčí o tom značne hranatejší predný nárazník a maska či citeľne rozšírený rozchod kolies.
Iný tvar očividne dostanú aj predné svetlomety, no a vieme už aj to, že zásadnou zmenou prejde i kokpit. Na rozdiel od bežného radu 2 kupé totiž M2 dostane veľký klenutý displej nad palubnou doskou.
Toto všetko sú však de facto len optické záležitosti, v tomto prípade sa podstatne väčšia pozornosť upriamuje pod kapotu. To, že o pohon sa postará 3-litrový šesťvalec, sme už vedeli nejaký ten piatok, BMW však s oficiálnou kolekciou fotografií prináša na svet aj informáciu o tom, že chystané M2 kupé bude posledným emkovým modelom s čisto spaľovacím motorom.
Inými slovami, všetky novšie počiny už budú podliehať menšej či väčšej elektrifikácii, a teda budú sa spoliehať na hybridnú technológiu. Éra rýdzo spaľovacích vozidiel sa tak pomaly, ale isto končí aj vo vodách BMW.
Presné parametre značka zatiaľ nešpecifikuje, 3-litrový radový benzínový šesťvalec, ktorý sprevádzajú dve turbodúchadla, by však mohol disponovať výkonom až okolo 353 kW/480 koní a 550 Nm.
Práve takéto čísla ponúka v „základnom“ vyhotovení modelov M3/M4, odkiaľ agregát pochádza. M2 má vážiť o málo viac ako 1 600 kilogramov, na výber pritom bude nielen 8-stupňová automatická prevodovka, ale aj 6-stupňový manuál.
V oboch prípadoch sa pritom bavíme o výhradne zadnom pohone. Práve koncepcia pohonu zadných kolies, šesťvalcového motora a manuálnej prevodovky urobí z M dvojky mimoriadne atraktívny artikel.