V Európe budú hrať prím dva hybridy a jeden plug-in hybrid.
Lexus RX patrí už vyše 20 rokov medzi tie najhlavnejšie piliere japonskej značky, preto niet divu, že na úplne novú, v poradí už 5. generáciu luxusného SUV sa upriamuje veľká pozornosť.
Prichádza prekvapivo s identickou dĺžkou ako predchodca, čo je v dnešnej dobe vskutku ojedinelý úkaz. Novinka je však od podlahy nová, čo potvrdzuje aj prítomnosť platformy GA-K s o 60 milimetrov dlhším rázvorom náprav.
RX medzigeneračne podlieha aj novému dizajnovému smerovaniu značky, o čom svedčí estetické stvárnenie viac korešpondujúce s poslednými novinkami, modelmi RZ a NX.
Tradičná maska naďalej nadobúda veľké rozmery, odteraz je však o čosi nižšie a elegantnejšie zapustená do predného nárazníka. I keď známy podpis denného svietenia naďalej vytvára písmeno L, aj čelné svetlomety sú decentne nižšie.
Elegantnejšie stvárnenie palubovky
O poznanie väčšou zmenou prešli koncové svetla s organickým tvarom, ktoré sú po novom prepojené. Signifikantným znakom koncových partií je naďalej načierno lakovaná časť zadného stĺpika, čím je docielený zaujímavý efekt.
Či sa časom objaví aj predĺžený variant s dlhším rázvorom, nie je nateraz jasné. Vieme však to, že vrcholná verzia bude k dispozícii aj vo vyhotovení F Sport, ktoré opticky pridáva viac korenia.
Zásadnými zmenami prešiel kokpit, ktorý prichádza so značne uhladenejším a elegantnejším stvárnením palubnej dosky. Jej dominantným prvkom je až 14" displej infotainmentu, ktorý má sľubovať značne lepšiu a intuitívnejšiu obsluhu, než to bolo doteraz.
Nechýba podpora Apple CarPlay ani Android Auto, avšak bezkáblovo funguje len prvá zo spomenutých aplikácií. Pred vodičom sa napokon nachádzajú plne digitálne budíky, veľký head-up displej, no a chýbať nemôže ani početnejšie zastúpené náladové osvetlenie.
Zákazník však môže siahnuť aj po plejáde 21 reproduktorov audiosústavy Mark Levinson. Lexus následne informuje o funkcii E-Latch, ktorej podstatou je elektronické otváranie dverí pre pohodlnejšie nastupovanie.
Hybridné ústrojenstvo v hlavnej úlohe
Nebola by to automobilka Lexus, keby všetky karty stavila na hybridné pohonné ústrojenstvo. Aj nová generácia modelu RX tak prichádza v značne elektrifikovaných podobách, ktorých základom je benzínový štvorvalec, elektromotor na zadnej náprave a s tým spojený pohon oboch náprav.
Bez hybridného ústrojenstva je len základné vyhotovenie RX 350, jeho príchod na náš trh je však otázny. V závislosti od verzie sa pritom nemení len samotný výkon, ale aj typ hybridného pohonu a batérie. Zatiaľ čo plug-in hybrid stavia na štandardný lítiovo-iónový akumulátor (zaručuje cca 65 km elektrický dojazd), klasické hybridy využívajú niklovo-metalickú batériu:
- RX 350 – 2.4 R4 + el., 205 kW/290 koní, 8-stupňový automat
- RX 350h – hybrid, 2.5 R4 + el., 180 kW/245 koní, eCVT prevodovka
- RX 450h+ – plug-in hybrid, 2.5 R4 + el., 225 kW/306 koní, eCVT prevodovka
- RX 500h – hybrid, 2.4 R4 + el., 273 kW/371 koní, 6-stupňový automat
Zaujímavosťou je, že vrcholná verzia prichádza premiérovo s konvenčnou meničovou automatickou prevodovkou a 2,4-litrový agregát je navyše aj preplňovaný turbodúchadlom. Aj vďaka tomu dokáže RX 500h akcelerovať na stovku len za približne 6 sekúnd. Nový Lexus RX stojací na úplne novej platforme GA-K by sa k prvým zákazníkom mal dostať na prelome rokov.