Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Utorok 5. 7. 2022 meniny má Cyril, Metod , Sviatok svätého Cyrila a Metoda

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Tech - Autá

Lexus RX piatej generácie je realitou a jeho dominantou je opäť osvedčená hybridná technika

V Európe budú hrať prím dva hybridy a jeden plug-in hybrid.

Martin Mičuda
7. jún 2022, 11:00 Čas čítania: 1:54
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Lexus RX piatej generácie je realitou a jeho dominantou je opäť osvedčená hybridná technika
Zdroj: Lexus
Tech - Autá
0
Martin Mičuda
7. jún 2022, 11:00
Čas čítania: 1:54

Lexus RX piatej generácie je realitou a jeho dominantou je opäť osvedčená hybridná technika

V Európe budú hrať prím dva hybridy a jeden plug-in hybrid.

Martin Mičuda
7. jún 2022, 11:00
Čas čítania: 1:54
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Lexus RX piatej generácie je realitou a jeho dominantou je opäť osvedčená hybridná technika
Zdroj: Lexus
Odoberať newsletter REFRESHERu
10 najlepších člankov Refresheru, raz za týždeň. Ak ťa emaily prestanú baviť, tak ich kedykoľvek zrušíš. Zadaním emailu súhlasíš s podmienkami portálu.

Lexus RX patrí už vyše 20 rokov medzi tie najhlavnejšie piliere japonskej značky, preto niet divu, že na úplne novú, v poradí už 5. generáciu luxusného SUV sa upriamuje veľká pozornosť.

 

Prichádza prekvapivo s identickou dĺžkou ako predchodca, čo je v dnešnej dobe vskutku ojedinelý úkaz. Novinka je však od podlahy nová, čo potvrdzuje aj prítomnosť platformy GA-K s o 60 milimetrov dlhším rázvorom náprav.

RX medzigeneračne podlieha aj novému dizajnovému smerovaniu značky, o čom svedčí estetické stvárnenie viac korešpondujúce s poslednými novinkami, modelmi RZ a NX.

 

Tradičná maska naďalej nadobúda veľké rozmery, odteraz je však o čosi nižšie a elegantnejšie zapustená do predného nárazníka. I keď známy podpis denného svietenia naďalej vytvára písmeno L, aj čelné svetlomety sú decentne nižšie.

 

Zdroj: Lexus

Elegantnejšie stvárnenie palubovky

O poznanie väčšou zmenou prešli koncové svetla s organickým tvarom, ktoré sú po novom prepojené. Signifikantným znakom koncových partií je naďalej načierno lakovaná časť zadného stĺpika, čím je docielený zaujímavý efekt.

 

Či sa časom objaví aj predĺžený variant s dlhším rázvorom, nie je nateraz jasné. Vieme však to, že vrcholná verzia bude k dispozícii aj vo vyhotovení F Sport, ktoré opticky pridáva viac korenia.

Zásadnými zmenami prešiel kokpit, ktorý prichádza so značne uhladenejším a elegantnejším stvárnením palubnej dosky. Jej dominantným prvkom je až 14" displej infotainmentu, ktorý má sľubovať značne lepšiu a intuitívnejšiu obsluhu, než to bolo doteraz.

 

Nechýba podpora Apple CarPlay ani Android Auto, avšak bezkáblovo funguje len prvá zo spomenutých aplikácií. Pred vodičom sa napokon nachádzajú plne digitálne budíky, veľký head-up displej, no a chýbať nemôže ani početnejšie zastúpené náladové osvetlenie.

 

Zákazník však môže siahnuť aj po plejáde 21 reproduktorov audiosústavy Mark Levinson. Lexus následne informuje o funkcii E-Latch, ktorej podstatou je elektronické otváranie dverí pre pohodlnejšie nastupovanie.

 

Zdroj: Lexus

Hybridné ústrojenstvo v hlavnej úlohe

Nebola by to automobilka Lexus, keby všetky karty stavila na hybridné pohonné ústrojenstvo. Aj nová generácia modelu RX tak prichádza v značne elektrifikovaných podobách, ktorých základom je benzínový štvorvalec, elektromotor na zadnej náprave a s tým spojený pohon oboch náprav.

 

Bez hybridného ústrojenstva je len základné vyhotovenie RX 350, jeho príchod na náš trh je však otázny. V závislosti od verzie sa pritom nemení len samotný výkon, ale aj typ hybridného pohonu a batérie. Zatiaľ čo plug-in hybrid stavia na štandardný lítiovo-iónový akumulátor (zaručuje cca 65 km elektrický dojazd), klasické hybridy využívajú niklovo-metalickú batériu:

 

  • RX 350 – 2.4 R4 + el., 205 kW/290 koní, 8-stupňový automat
  • RX 350h – hybrid, 2.5 R4 + el., 180 kW/245 koní, eCVT prevodovka
  • RX 450h+ – plug-in hybrid, 2.5 R4 + el., 225 kW/306 koní, eCVT prevodovka
  • RX 500h – hybrid, 2.4 R4 + el., 273 kW/371 koní, 6-stupňový automat
     

Zaujímavosťou je, že vrcholná verzia prichádza premiérovo s konvenčnou meničovou automatickou prevodovkou a 2,4-litrový agregát je navyše aj preplňovaný turbodúchadlom. Aj vďaka tomu dokáže RX 500h akcelerovať na stovku len za približne 6 sekúnd. Nový Lexus RX stojací na úplne novej platforme GA-K by sa k prvým zákazníkom mal dostať na prelome rokov.

 

Zobraziť galériu 17
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: lexus.euFoto: LexusNáhľadový obrázok: Lexus
NAHOR
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy tech
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news
pred 46 minútami
Spojenci podpísali prístupové protokoly Fínska a Švédska o vstupe do NATO. Je to historická chvíľa, povedal Jens Stoltenberg.
pred hodinou
pred 2 hodinami
Eiffelova veža v Paríži je prežratá hrdzou a potrebuje úplnú opravu. Jej tvorca by vraj dnes pri návšteve veže dostal infarkt.
viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Zatvoriť