Model 300 SLR Uhlenhaut Coupé vznikol len v dvoch exemplároch.
Automobily zo „starej školy“ s poctivou technikou a veľkoobjemovými motormi začínajú naberať na hodnote azda rýchlejšie, ako sa predpokladalo. Špeciálnou kapitolou sú však vzácne historické kúsky, ktorých ceny astronomicky rastú. Najlepším príkladom je dobre známe Ferrari 250 GTO, ktoré v roku 2018 vydražili za rekordných takmer 44 miliónov eur. V uplynulých hodinách sa však história opäť zásadne prepísala.
Známy aukčný dom RM Sotheby’s vydražil Mercedes-Benz z roku 1955 za 135 miliónov eur, čím sa tak stal s obrovským náskokom vôbec najdrahším automobilom v dejinách.
Konkrétne ide o model 300 SLR Uhlenhaut Coupé, ktorý vznikol na základe pretekárskeho špeciálu len v dvoch exemplároch, pomenovaný je pritom po inžinierovi, ktorý ho zostrojil – Rudolf Uhlenhaut. Samotná dražba prebehla začiatkom mája, a to priamo v múzeu značky v Stuttgarte, kde bola pozvaná len úzka skupina milionárov.
With a $142 million sale of this 1955 Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe—one of just two ever made—the public record for a classic car sold at auction was smashed. https://t.co/unUqpN0w8O
— Bloomberg (@business) May 20, 2022
Ako uvádza RM Sotheby’s, vydražený exemplár sa dokonca dostal do rebríčka desiatich najcennejších položiek, ktoré boli doteraz vydražené v zberateľskej kategórii. 300 SLR Uhlenhaut Coupé má pod kapotou trojlitrový osemvalec s radovým usporiadaním a výkonom 228 kW/310 koní.
Pozoruhodné je nielen to, že jeho skutočná maximálna rýchlosť bola už v roku 1955 na úrovni cca 300 km/h, ale aj fakt, že 300 SLR staval na základoch vtedajšieho pretekárskeho modelu W196 R seriálu F1. Práve s ním v rokoch 1954 a 1955 získal Juan Manuel Fangio titul majstra sveta.