Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
20. mája 2022 o 21:27
Čas čítania 1:03
Martin Mičuda

Vzácny Mercedes-Benz z roku 1955 prepísal históriu. Auto vydražili za rekordných 135 miliónov eur

Vzácny Mercedes-Benz z roku 1955 prepísal históriu. Auto vydražili za rekordných 135 miliónov eur
Zdroj: Mercedes-Benz
TECH MERCEDES-BENZ
Uložiť Uložené

Model 300 SLR Uhlenhaut Coupé vznikol len v dvoch exemplároch.

Automobily zo „starej školy“ s poctivou technikou a veľkoobjemovými motormi začínajú naberať na hodnote azda rýchlejšie, ako sa predpokladalo. Špeciálnou kapitolou sú však vzácne historické kúsky, ktorých ceny astronomicky rastú. Najlepším príkladom je dobre známe Ferrari 250 GTO, ktoré v roku 2018 vydražili za rekordných takmer 44 miliónov eur. V uplynulých hodinách sa však história opäť zásadne prepísala.

Odporúčané
Poriadne sme prevetrali nové M4 Coupé. BMW sa podarilo vytvoriť niečo výnimočné Poriadne sme prevetrali nové M4 Coupé. BMW sa podarilo vytvoriť niečo výnimočné 2. januára 2022 o 9:30

Známy aukčný dom RM Sotheby’s vydražil Mercedes-Benz z roku 1955 za 135 miliónov eur, čím sa tak stal s obrovským náskokom vôbec najdrahším automobilom v dejinách.

Konkrétne ide o model 300 SLR Uhlenhaut Coupé, ktorý vznikol na základe pretekárskeho špeciálu len v dvoch exemplároch, pomenovaný je pritom po inžinierovi, ktorý ho zostrojil – Rudolf Uhlenhaut. Samotná dražba prebehla začiatkom mája, a to priamo v múzeu značky v Stuttgarte, kde bola pozvaná len úzka skupina milionárov. 

Ako uvádza RM Sotheby’s, vydražený exemplár sa dokonca dostal do rebríčka desiatich najcennejších položiek, ktoré boli doteraz vydražené v zberateľskej kategórii. 300 SLR Uhlenhaut Coupé má pod kapotou trojlitrový osemvalec s radovým usporiadaním a výkonom 228 kW/310 koní.

Pozoruhodné je nielen to, že jeho skutočná maximálna rýchlosť bola už v roku 1955 na úrovni cca 300 km/h, ale aj fakt, že 300 SLR staval na základoch vtedajšieho pretekárskeho modelu W196 R seriálu F1. Práve s ním v rokoch 1954 a 1955 získal Juan Manuel Fangio titul majstra sveta.

Mercedes-Benz, 300 SLR Uhlenhaut Coupe, 300 SLR,Mercedes-Benz, 300 SLR Uhlenhaut Coupe, 300 SLR,Mercedes-Benz, 300 SLR Uhlenhaut Coupe, 300 SLR,Mercedes-Benz, 300 SLR Uhlenhaut Coupe, 300 SLR,
Zobraziť galériu
(8)
Domov
Zdieľať
Diskusia