Tecnica je ďalšia nová špeciálna verzia pre obľúbený superšport Huracán.
Možno by si to ani nepovedal, ale Lamborghini vyrába svoj desaťvalcový model Huracán už od roku 2014. Vzhľadom na to, že najmenší model značky prešiel za ostatné roky hneď niekoľkými modernizáciami a spoznali sme všakovaké odvodené verzie, Taliani udržujú svoje „baby Lambo“ vo veľmi dobrej kondícii a jeho odžité roky nie sú takmer vôbec viditeľné. Potvrdzuje to aj aktuálna novinka, ktorá nesie dodatok Tecnica a zaraďuje sa niekde medzi verzie Evo a STO.
Samozrejme, srdcom je naďalej vidlicový desaťvalec, v novej verzii Tecnica si však medzičasom opäť prilepšil. Atmosférický motor 5.2 V10 totiž disponuje výkonom až 470 kW/640 koní a krútiacim momentom 565 Nm. To je o 30 koní a 5 Nm viac než vo vyhotovení Evo. Zaujímavosťou však je, že Huracán Tecnica má výhradne pohon zadných kolies, na ktoré posiela silu 7-stupňová dvojspojková prevodovka. Okrem toho zadná náprava disponuje aj funkciou natáčania. Aj napriek prítomnosti len zadného pohonu dokáže najnovší Huracán vystreliť z miesta na rýchlosť 100 km/h len za 3,2 sekundy.
Lamborghini vyzdvihuje najmä lepšiu ovládateľnosť a ešte väčšiu agilnosť, pod čo sa v neposlednom rade podpísala aj ďalšia odtučňovacia kúra. Huracán Tecnica má štandardne nielen karbónovo-keramické brzdy, ale aj karbónový kryt motora či dvere. Novinka teda váži len 1 379 kilogramov.
Po vizuálnej stránke evidujeme ďalšie vylepšenia, vďaka ktorým pôsobil Huracán opäť modernejšie. Nový predný nárazník s čiernym trojuholníkovým prvkom zachádzajúcim až k svetlám pritom odkazuje na model Sián, zatiaľ čo jeho decentnú inšpiráciu evidujeme aj vzadu – v rámci nového nárazníka s rozmerným difúzorom pribudli vysoko umiestnené koncovky výfuku so šesťuholníkovým tvarom. Nad zadnou časťou sa nachádza decentné krídlo, ktoré spolu so zvyšnými aerodynamickými prvkami dokáže zaručiť až o 35 percent lepší prítlak než v prípade verzie Evo.
Zaujímavým detailom je aj štandardne čierna strecha, ktorá opticky plynulo nadväzuje na karbónový kryt motora, čím bola docielená jedna línia od prednej kapoty až k zadnému nárazníku. V interiéri sú zmeny len kozmetické – na výber sú nové farebné kombinácie či prešívanie športových škrupinových sedadiel. Cenu novinky zatiaľ automobilka neprezradila, k prvým zákazníkom by sa však mala dostať ešte tento rok.