Genesis chce postupne na európskom trhu predávať modely G70, G80, GV60, GV70 či GV80.
Kórejská luxusná odnož značky Hyundai začala za posledné roky obrovskú modelovú ofenzívu, ktorá súvisí najmä s expanziou na európsky trh. Tá sa za uplynulé mesiace stáva realitou, pretože jednotlivé modely Genesis sa už v niektorých štátoch Európy začali predávať a ich počet bude len a len narastať. Vzhľadom na to, že do roku 2030 sa najmä starý kontinent chystá prejsť na elektrický pohon, na tieto plány reaguje aj samotný výrobca.
Spoločnosť Genesis ohlásila, že od roku 2025 plánuje predstavovať výhradne elektromobily, no jeho elektrická prvotina prichádza už teraz. Volá sa GV60, ide o crossover a aj tentoraz sme svedkami tradičného poznávacieho znaku značky – rozdelené full-LED svetlá (Two-Line) na oboch koncoch. Nechýbajú zapustené kľučky či digitálne spätné zrkadlá, zatiaľ čo ostrejšie rezaná zadná časť karosérie naznačuje, že jedným z úhlavných nepriateľov bude Audi Q4 e-tron Sportback či Škoda Enyaq Coupé iV.
Hoci to novinka z vizuálnej stránky nedáva absolútne najavo, pod svojsky navrhnutým kabátom sa schováva dobre známa technika. GV60 je totiž pokrvný príbuzný koncernových modelov Hyundai Ioniq 5 a Kia EV6.
Základným stavebným kameňom je teda identická platforma E-GMP, až 800 V palubný systém a podpora až 350 kW nabíjania za ideálnych podmienok. Zdrojom energie je akumulátor s kapacitou 77,4 kWh, no a podľa vzoru súrodencov aj GV60 disponuje funkciou V2L, ktorá umožňuje nabíjať rôzne spotrebiče priamo z batérie. Na výber budú 3 výkonnostné verzie:
- Premium – zadný elektromotor, 168 kW/228 k a 350 Nm, dojazd 450 km
- Sport – dva elektromotory, 264 kW/359 k a 605 Nm, dojazd 400 km
- Sport Plus – dva elektromotory, 320 kW/435 k a 605 Nm, dojazd 367 km
Zatiaľ čo prvá verzia s elektromotorom na každej náprave kombinuje výkon 74 kW vpredu a 160 kW vzadu, vyhotovenie Sport Plus má výkon rovnomerne rozložený na 160 kW pre obe nápravy a pridáva k tomu dve extra funkcie. Prvou z nich je tzv. Drift Mode s možnosťou kontrolovateľného šmyku docieleného aktiváciou výhradne zadného pohonu. Nemenej zaujímavá je funkcia Boost Mode, ktorá dokáže na 10 sekúnd zvýšiť výkon každého elektromotora o 20 kW, krátkodobo tak GV60 môže mať až 360 kW, čiže 490 koní.
Cenové relácie zatiaľ automobilka nepriblížila, dozvieme sa ich však určite už čoskoro, pretože Genesis plánuje už v dohľadnom čase spustiť predpredaj.